2024. január 21.

Schildkröte sorozat- és filmnézések 2023 kedvencek

    Üdvözletem Sültkörték, itt Schildkröte és ebben a bejegyzésben összegzem kicsit a 2023-as év memoárjaim, avagy melyik sorozatok és filmek keltették fel a legjobban a figyelmem, és mi maradt meg az emlékezetemben:

Sorozatok

Spy x Family 1: A második évadot most fordították le, én is frissen néztem meg. Az első évadot viszonyt szó szerint ledaráltam a tipikus egy délután alatt, mert maga a hidegháborús németországos történelmi háttér megfogott, kém- és akciósorozat mindig leköt. Amikor ezt humorba is csomagolják, egyszerűen betalál. Sosem tudhattam, mi lesz a csattanó, milyen kalamajkába kerülnek főszereplőink és a hármuk kapcsolata hogyan alakul, sok nevetést csalt az arcomra az összes része.

John Wick 1-4: A Mátrix után nem hittem volna, hogy ebbe belefogok, de mikor megnéztem az első részt, tudtam, hogy ezt a sorozatot is kedvelni fogom. A groteszk humor adta magát az összes részben, amire végképp nem számítottam egy elvileg "komoly és véres" akciófilmben. Az év olyan filmjei voltak, amiket teljes kikapcsolódással néztem, semmi megszakítással, sőt, amit lehetett eredeti szinkronnal és magyar felirattal néztem a teljes hatás kedvéért.

King the Land: A koreai imádat folytatódott, és az év egyik legkedveltebb Netflix-sorozatát tudom megemlíteni (az évben sok friss sorozatot tekintettem meg), ami már-már a tökéletes drámát hozta a cukros-habos édes romantikával, a vicces jelenetekkel, és a mosollyal, amit főszereplőnk minden kemény és nehéz helyzetben bevetett.

My Happy Marriage: Ha már olyan drága a Netflix és előfizettem rá, ne csak a család használja ki alapon, mindig kíváncsivá tesznek az általuk készített animék, mert kicsit eltérnek a megszokottaktól. Ebből még háromszor annyi részt elnéztem volna, ezért is nagyon várom a folytatást, ráadásul elég függővégesen zárult a történet. A rajzolási stílus az évtizedre tekintve nem tér el, nem is az amerikai típus üti fel a fejét (mint a Blue Eye Samurai esetében - ami szintén elment de annyira nem fogott meg) és a klasszikus japán modellel találkozhatunk benne, ahol egy régebbi korszak szerinti kényszerházasság történetét láthatjuk, kicsit felpezsdítve a fantasy elemekkel, hogy démonokkal harcolnak. Kicsit vontatott történet, mégis kíváncsivá tett, hova fog kilyukadni a sorozat, de remélem több aranyos (kawaii) jelenet fog a következő évadba kerülni.

Barbie-Oppenheimer: időrendben ez erősen a nyár közepére esett, és mit ne mondjak, ritkán lehet elráncigálni engem moziba, tavaly négyszer is sikerült beültetni engem. (ebből három a leghosszabb volt mindközül, azóta is sajog az ülőgumóm) Szóval, megvoltak, szépek, jók, tanulságosak, ez mindenkinek megmaradt az emlékezetében 2023-ról, az tuti.