2023. július 6.

Végre egy fél éves Kávészünet #121

Üdvözletem Sültkörték, itt Schildkröte és ma megmondom, miért is nem írtam egy sort sem az elmúlt fél évben. Bizony, itt van a nyakunkon a nyár, ami azt jelenti, hogy nyolc éves lett a blog. Úgy vélem, a felénél sem tartok, ahol annak idején elképzeltem, de töretlen lelkesedéssel gondolok arra, hogy nem volt hiábavaló az elszántság, és ma sem csinálnám másképp.

Sok változás jött létre, mint a fanfictiron írások szétbontása és átköltöztetése egy független blogoldalra, vagy a Savarelly novellasorozat leszedése az oldalról, mivel teljes mértékben át tervezem írni... miközben a regény sem halad, de ne adjuk fel, hiszen rengeteg a teendő ezeken kívül is.

Idén az angol nyelvtanulás is tesz rá egy lapáttal arra, miért nem ülök le gépelni, de tegyük hozzá, a Netflix és a könyvek sem maradnak a háttérben, ha a hétvégi teendőkről esik szó.

Főbb programok között megemlíthető a Nemzetközi táncháztalálkozó és kirakodóvásár, a könyvhét, amit most próba alapon Szegeden ejtettem meg. Mondhatni a munka mellett másra nem igen jutott idő, meg kedv sem, és a táncházakat is kezdtem hanyagolni az évben, mert jobban esett egy kis csend és nyugalom, mint a mulatozós hétvége.

A tavasszal még volt egy mondhatni utolsó nagy leltárazásom és szelektálásom a régi szobámban, és minden a helyére került, így mondhatni a teljes költözési stádium végére értem. Itt, a lakásban is ugyanúgy folytattam délutánonként a szortírozást, egyedül a várólistás kötetek adnak nem kevés fejfájást. De a többi kötetet is átnéztem, sőt idén el is adtam a számomra már megunt, ki sem nyitott köteteket, amit végül további könyvekbe fektethettem be. (meg vagy két táskába és egy vezeték nélküli fülhallgatóba) A konyhába és a kamrába is szép lassan beépültek a különböző tárolók, kialakult egy rendszer, mi az ami mindig kell a házhoz, mik a kipróbálásra váró termékek és szerencsére a főzési kísérletezéseim lelkesedése kicsit sem csappant meg.

A változékony időjárás nem kedvezett az egészségnek, ugyanúgy két hetente küzdök a megfázással, és ha kevés az idő a pihenésre, sok teendő elúszott. Viszont azért is van az embernek párja, hogy mindezt felhánytorgassa, így a júniust szigorúbb menetrenddel indítottam és legalább az angol leckékkel haladtam.

A nyár kezdete pár fellépéssel gyarapodott, egy kis falunap, egy kis palacsintafesztivál a tömeges és folytonos túlórák közepette, de itt sem csappant a kitartásom, mert csak a táncpróbákat hagytam ki.

A sorozatokról, amiket megtekintettem és az olvasmányokról külön bejegyzésben szeretnék majd beszámolni, (talán a nyári leállás alatt neki tudok futni) addig is kitartás mindenkinek és sok élményben gazdag következő félévet kívánok!