2018. szeptember 22.

Ambrózy fanfiction 1-9. részek: A monitor mögött

Miért is nem ez lett alapból a sorozat neve? Hogyan lett sorozat? Meg alapból, miért is vállalkoztam a megírásukra? Lássunk a függöny mögé, elárulok pár dolgot, hogyan is születtek meg a sokak által megkedvelt rajongói írásaim.
Maga a fanfiction gondolata közel abban az időben jelentkezett, mikor másodjára is kiolvastam a teljes sorozatot. Lelki vívódás a folytatás vagy a beletörődő lezárás között többször győzedelmeskedett azon gondolat, hogy ez még számomra is kevés volt a békebeli időkből. Akaratlanul is tovább gondolva szereplőink életét, tudtam, hogy valami hiánypótló írás jól fog jönni, nem csak nekem, talán másoknak is.

Még szinte a tavasz sem érkezett el, mikor az első másfél oldal megszületett, mint „Nász és téboly folytatása”, de elolvasva csalódottan ráztam a fejem és legszívesebben dobtam volna a kukába a közel négy órás „munkám”. Viszont visszagondoltam, hogy élveztem a legépelésének minden aspektusát, magáért az élménye miatt tartottam meg, félretéve pihenőre. Sok problémába ütköztem, hiszen már akkor sem volt egyértelmű, lehet-e folytatása, ha pedig lenne, tudtam, hogy nem akarok olyan jeleneteket írni, amivel teljesen összekuszálom a szálakat.

Alig telt el egy hónap, jött a Könyvfesztivál… bizony, ha nem kaptam volna meg Mári levelét… Amint a helyszínen elolvastam a folytatásra utaló kétoldalas üzenetet, hazafele már tudtam, hogy alszok rá egyet és másnap neki is fogok a meglévő írás javításának.
Bizony, ha nem kapom meg ezt az útvonalat, ami már mondhatni csak egy fele vezetett engem, nem születtek volna meg az első részben olvasható jelenetek.

Századfordulós fanfiction részletek (Nász és téboly, nem konkrét folytatás!)

A második részben már olyan jelenetbe mélyültem bele, amiről tudtam, hogy lehet olyan, akinek nem nyeri el a tetszését, hiszen megvan a veszélye, hogy illúziórombolást végzek el a rajongók képzeletében. Emlékszek rá, miután ezt is közzé tettem a blogon, megesküdtem rá és közöltem, több részt nem írok le. (Én kis naiv…) Maximum egy hónap telt el, egy jelenetet megírtam, de nem tudtam volna önmagában blogra feltenni, ahhoz kevésnek éreztem. Mondhatni, nem a sorozathoz tartozik, hiszen egybetettem egy összegző posztba, ahol minden maradék gondolatom a sorozattal kapcsolatban leplezetlenül kifejtettem.

Századfordulós fanfiction részlet #2 (Nász és téboly epilógus)

Elérkezett a július, valójában azt sem tudtam, miről is írhatnék, de azt tudtam, én már nem igazán akarok Mili szemszögéből írni, hiszen abban már olvastunk eleget. Így vállalkoztam a legnehezebb küldetésre, azonosulva Richárd gondolataival megszületett a harmadik fanfiction is a Leányrablás Budapesten „fordított szemszögből” jelenetével.

Századfordulós fanfiction részlet #3 (Leányrablás Budapesten, Richárd)

Ahogyan mesélte a találkozón Gyula bátyó, hogy Mück Mári rendületlenül kilépett a tervezett szerepköréből és követelte a szövegelését és azt, hogy minduntalan a főszereplők körül sertepertéljen, úgy Richárddal nekem is voltak bajaim… Embertelen egy báró, de néha én sem kíméltem kedvelt magánnyomozónkat.
Először is, eleinte a legnehezebb volt megszólaltatni, néha tényleg harapófogóval kellett kiszednem belőle a szavakat, de aztán ráhagytam Milire, hiszen a csókokkal több érzelmet csikar ki a szótlan bárónkból, mint én.
Amilyen szótlan Richárd, annál több a gondolata, ami számomra ott üvöltött végig a fejemben. Érzéketlen? Mufurc? Rideg arisztokrata? Ahogyan Mili próbálja szép lassan kiismerni Richárdot, előttem is szép lassan hullottak le a falak, minden eddigi elképzeléseimet romba döntve bizonyítja be Ambrózy, hogy nem minden a külvilágnak tanúsított viselkedés, az érzelmei egészen más gondolatokat tükröznek.
Megjegyzem, néha túl sokat szövegelt a fanfiction részekben, ami a bárónkból kinézve elég szokatlan viselkedés. Valahogy számomra a tettei beszédesebbek, ezért is kételkedek a fanfiction hitelességében.

A negyedik fanfiction résztől már tudtam, hogy Richárdot kell cselekvésre bírnom, de úgy, hogy olyan jeleneteket ragadok ki a sorozatból, amiket homály fed. Sok kérdés merült fel számomra, kiderült később, hogy másokban is felmerültek, így arra kezdtem koncentrálni, hogy megkeressem a válaszokat, ha máshogy nem, akkor a saját elképzelésem szerint.

Századfordulós fanfiction részlet #4 (A Rudnay gyilkosságok, levél)

A legnehezebben megírt rész az ötödik volt, amihez segítség is kellett, mert nagyon sűrűre lett megírva A Rudnay gyilkosságok, így kivitelezhetetlennek tűnt az, hogy Richárd elkezdje tanítani Milit. (valahogy feltételeztem, hogy nem Skype-on tartott gyorstalpalót Milinek kriminalisztikából, miközben Triesztbe tartott…) Természetesen, a segítség nem maradt el, frappáns tippet kaptam, és még bele sem fogtam a kidolgozásába, máris kaptam egy újabb részre ihletet, miközben egy másik is a fejemben volt. Így esett meg, hogy az ötödik, hatodik és a hetedik rész egymás után kerültek fel a blogra, ekkor már tudtam, hogy ha így folytatom, akár tíz rész is megszületik. Ezekkel a részekkel viszont szinte mindent kiveséztem, ami A Rudnay gyilkosságokkal kapcsolatban felmerülhetett.


A nyolcadik részben visszatértem Milihez, hiszen hónapok óta (pontosabban Richárd születésnapja óta) ott motoszkált a fejemben, hogy Mili is kiérdemli azt az elmaradt születésnapját (függetlenül attól, hogy a második részben már beszámoltam az én változatomról a 18. születésnapját illetően). A névnapjára kapott is egy 17. születésnapot, nem csak tőlem, a morc bárótól is.

Századfordulós fanfiction részlet #8 (Leányrablás Budapesten, folytatás)

A kilencedik rész is már tudatos írás lett, pedig megesküdtem rá, a Nász és tébolyból már több jelenetet nem tudok kicsikarni… tévedtem ismét. Gondoltam egy jelenetre, kikerestem a könyvben, hogy hova illik a történetben, lecsaptam a szabad és viszonylag üres részre, ahova gond nélkül beilleszthető… az eredmény meg olvasható.

Századfordulós fanfiction részlet #9 (Nász és téboly 17. fejezet Bárótlanul - alternatív előzmény)

Miért nem lett a címe Ambrózy fanfiction? A századforduló kifejezést kezdtem eleinte adni a sorozathoz kapcsolódó posztoknak, ezért is maradt így. (Tudnom kellett volna decemberben, hogy a kilencedik fanfiction megszületésével együtt meglesz az ötvenedik Ambrózy posztom? Ötven. Számomra ez már több fanatikusságnál.)

A legnehezebb dolog, ami szóba jött, az nem is a megírásuk, hanem hozzá képeket keresni. Volt olyan rész, ami emiatt lett pár nappal később feltéve, mert nem találtam olyan képet, amit hozzá csatoltam volna.

Lesz-e következő rész? Előveszem a negédes mosolyom (már ha van ilyen…) és sejtelmesen közlöm, hogy magam sem tudom. Maradhatunk annyiban, hogy van ötletem, csak még nem jutottam a megírásáig? Mivel már most körvonalazódott a következő hónap írásai, még váratni fog magára… de amint lesz konkrétum, úgyis tudni fogtok róla.