2018. szeptember 24.

Bőrápolás belsőleg - tapasztalok röviden


Ahol már semmi nem segít, talán csak a tudatosabb étkezés.

Közel négy éve igyekszek helyrepofozni a bőröm állapotát. Külsőleg sok termékkel próbálkoztam, vannak olyan jól bevált arctisztítók, amiket a mai napig használok és újravásárolok, de vannak esetek, amikor ezek csak csekély eredményeket produkálnak le egy-egy problémásabb esetben.
Ekkor jöttem rá, érdemes lenne hátraarcot csinálni és a felmerülő problémák gyökerét megkeresni, így léptem is a következő körbe, az étkezési szokás megfigyelésébe.

Azért írom le és osztom meg veletek a tapasztalataim, hogy ha véletlenül a hasonlóan, huszonévesen is bőrproblémákkal küzdene valaki köztetek, és tehetetlenül mindennel próbálkoznak, hátha segítséget tudok adni, ha másban nem is, mi az, amit jobban látok elkerülni, hogy csökkentsük a problémánkat.

Nem tudok semmilyen ételallergiáról, olyan termékekről, amiket mellőznöm kellene. Nem folytatok vegetáriánus, vagy vegán életmódot, ezen felül diétákat sem folytatok.
A következőben felsorolt termékek nem a minőségük ellen szólnának, hiszen valakinek a fogyasztásuk nem okoznak gondokat, valaki meg eleve nem fogyasztja ezeket a termékeket. Több hónapos, éves visszatekintésre, tapasztalataim után kerültek fel tiltólistára, tudva, hogy rendszeres vagy túlzott fogyasztásuk nem voltak jó hatással a bőröm állapotára.

Mi az, amit jó ideje száműztem az étrendemből, illetve rájöttem, hogy érdemes mellőzni?

Sok vegán megesküszik rá, hogy a tejtermékeket el kell hagyni. Jogos a felvetésük, mert sokszor a sajtok és joghurtok eredete vagy éppen az összetevői azok, amik miatt nem ajánlott fogyasztani. A sajtok többsége, ami jelenleg kapható a polcokon, minden, csak nem sajt. Maga a tej nem jelentett eddig sem nagy gondot, mivel a háztól hozott, frissen fejt tej nem sok meglepetést tartogat önmagában.
Ömlesztett sajtok: Nem tudom, mi van bennük, volt, ami semmi bajt nem okozott, viszont a kockasajt fogyasztása nagy és egy-két hetes pattanásokkal tarkította az amúgy sem jó állapotban örvendő arcbőröm, de mivel ezt ritkán fogyasztottam, egyből tudtam, hogy ki a lugas a fájdalmas gyulladások keletkezésében, így pár alkalom után lemondtam róla.

A másik sokak által elutasított termékcsoport a feldolgozott húsok, bár ebből vannak szintén olyan termékek, amiket következmények nélkül tudok fogyasztani.
Téliszalámi: volt időszak, mikor sokat fogyasztottam, aztán elmaradozott, később ismét visszatért az étkezésbe. Visszaemlékeztem az utóbbi időben, hogy akkor elégedettebb voltam a bőrömmel, illetve nagy pattanások nem keletkeztek rajtam, mikor nem fogyasztottam, így most az elmúlt hónaptól száműztem a szendvicsekből az arcbőröm és a magas ára miatt.

Több főtt étel, több zöldség és gyümölcs, illetve a péksütemények minimalizálása saját szendvics készítésével is igyekeztem az utóbbi időben segíteni a bőrömnek.