2018. szeptember 4.

Félhetes, vegyes saláta öntettel - csevegés minden apróságról/ Kávészünet #65

Édes és sós, ha már nem lehet dönteni két kávé között...
Elég vegyes körítést hozok a hétre, legyen mindenkinek valami csemege.

Szeptember 2. vasárnap

Reggeli: a szokásos kávém, faeper lekváros kalács, ha ez nem elég, még egy kis vajas kalács is, téli szalámival, pluszban pedig paradicsom és uborka, ha nem fogyasztanék elég gyümölcsöt.

Előző nap megjelent a Könyvespolc Magazin 3. száma, ahova nem akármilyen posztot szántam, mint az Y generáció olvasmányait.
A Magazin olvasható az alábbi linken elérve és letöltve:
https://data.hu/get/11394510/Konyvespolc_Magazin_I._EVFOLYAM_III._SZAM_-_SZEPTEMBER.pdf

Mai téma: Eladni magunkat vagy nem eladni?
Az egyik általam is kedvelt videós újabb tartalmát néztem, mikor valami oknál fogva, beleunva a videó nézésébe, legörgettem a hozzászólásokhoz. Az, amit ott olvastam, nem igazán tudott ledöbbenteni. Láttam én is az illetőn, hova jutott, mit ténykedik jelenleg, de az, hogy influencers, véleményvezér lett...
Rossz látni, főleg, hogy olyan közismert személyről van szó, akit az első között ismertem meg a Youtube világában.
Voltak hozzá hasonló korúak, de többségük a sok kritikába vagy a megterhelésbe, kiégve és csalódottan hagyták abba a számukra még hobbinak tartott videózást.
Most jelenleg a szponzorációk az atyaisten, és mindegy, milyen termék, teljesen mindegy az ára, bizony a reklám az reklám, még ha videó formájában is, de lenyomják az ember torkán.
Viszont azt is figyelembe veszem, hogy számára ez is most már nem csak egy suli utáni kikapcsolódás, hanem kemény munka, ebből él, ami talán a legjobban azokat frusztrálja, akik látták a kezdetekkor. (magamat is beleértve) Érdemes különbséget tenni a szabadidős tevékenység és a munka között, sajnos a burkolt reklámok csak a fiatalabb generációkra van hatással.

Igen, kaptam én is egy lehetőséget, amit elsőre visszautasítottam, mivel tudtam, hogy nem férne az időmbe egy recenziós könyv olvasása, de aztán végül, mivel szerettek volna a könyvről egy értékelést, önzetlenül elvállaltam, hogy elolvasom. (Hozzáteszem, kellemesen csalódtam, mert tetszett a könyv és jó visszaemlékeznem a történetre.)
Csak recenziós könyveket olvasnék? Nem feltétlen, szeretem magam megválogatni a könyveket, főleg, hogy negyedévente szoktam úgymond listát állítani össze, miket szeretnék kiolvasni. Tudom, mennyi könyvet vagyok képes egy hónapban olvasni, most is jelenleg egy évre elegendő könyvet vásároltam, meg pluszban a könyvtárból is szándékozok kikölcsönözni párat, így pár könyv pluszban döntené a dominósorom.


Szeptember 3. hétfő

Tegnap előtt elindítottam egy szavazást, ami egy későbbi blogposzt anyagához releváns információkkal tudna szolgálni.
Érdekel, hogy kicsiny hazánkban az olvasói közösségünkben mely könyvsorozatok főszereplő férfijai azok, akik elnyerték az olvasók szívét és akikért a legtöbben rajonganak.
Ha szeretnéd és még nem tetted le voksodat a kedvenc könyves férfira, az alábbi linken megteheted:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeGW7ax4W9CLB9OQv7qHQ3rPS3nHYWS6oIR-NKVdcKvKDDXaA/viewform

Rágom a körmöm, hiszen pontosan csak én tudom, mi a helyzet szavazásügyileg.
Elöljáróban annyit, sejtettem, hogy kik kerülnek az első 5-6 helyre népszerűségben, azon végképp nem lepődtem meg, kik versengenek a dobogós helyezésekért.
Melyik könyvben szereplő férfi az, aki a legtöbb nőt képes megbabonázni? A hónap végén összegzem.

Ma megszívattam magam, mert almát vittem magammal ebédre, de a táska másik részébe helyeztem, így konkrétan csak hazafele jutott eszembe, hogy megehettem volna. Mindegy is, holnapra jó lesz.


A 46 vagy a 47 az igazi? Rajtatok áll...
Szeptember 4. kedd

Húzós és pörgős nap, a borús kezdés ellenére sikerült egy mosollyal és napsütéses idővel zárni a napot. A tegnap megemlített almák elfogyasztásra kerültek.
Már csak a szavazás figyelése miatt is vágytam nagyon haza, tegnap sajnos bealudtam délután a fáradságtól. (Remélem, hogy ma nem, mert egy hajmosás igazán rám férne.)
Közben sikerült váltanom egy üzenetet, kitérve egy rövidebb eszmefuttatásra az internetes anonimitással kapcsolatban.

Még nem igazán döntöttem el, hogy ma olvasgatni fogok vagy írni, de most nagyon az olvasás akar győzedelmeskedni felettem.

Estére kicsit leülepedtek a dolgok, mégis vannak teóriák, amik most kezdik elnyerni értelmüket.



  • Jó ötlet-e kideríteni, hogy melyik könyves férfiak a legnépszerűbbek? - Nem rossz ötlet.
  • Jó ötlet-e figyelmen kívül hagynom a korosztály szerinti besorolásokat? - Hanyagolható, de nem hagyható figyelmen kívül.
  • Most komolyan csak magamat csigázom, hogy miért az a két főszereplő "versenyez" egymással, akiket eredményül látok? - Természetesen, csakis magamat izgatom fel.


Mit vettem még észre: nem versenyeztetésnek szántam, mégis mintha versenyt futnának a dobogósok az első helyért...
Számomra az Aranykönyv szavazás jut eszembe erről, mikor is hiába szavaztuk meg a legszebb borítókat, mégis úgy éreztük, mintha az olvasótáborokat lelkesítették volna fel, így érve el azt, hogy azon írók könyvei nyerjenek, akiknek a legnagyobb és a legaktívabb rajongóik vannak.

Apropó, a jelenlegi állásról egyrészt úgyis csak én tudok, de azzal nyugtatom magam, hogy lehetséges, nem úgy kellene összesíteni a kedvelt könyves férfiúkat, hogy ki a legnépszerűbb, mert  nem lenne releváns eredmény. Amire viszont figyelnem kell, az a korosztályonkénti kedvtelés, hiszen minden korosztálynak más az ideállja, én nekem pedig az lenne a feladat, hogy összegezzem, mely könyvsorozatok férfijai azok, akik megfogják az ember lányát.
De mi lesz pár nap múlva? Pár hét múlva?
Máris este fél 10, így megyek is egy kis olvasásra és egy kiadós alvásra.