2021. július 24.

Hogyan is telik a nyári Kávészünet #113

Üdvözletem Sültkörték, ismét itt van Schildkröte és beszélgessünk egy jeges kávé mellett, hogyan telik a nyári időszak a teknősöknek.

Az Ambrózy báró esetei könyvsorozat mellékszereplőinek boncolgatásán túl úgy véltem, most ismét parkoló pályára kell tennem téma híján a blogot, viszont vannak dolgok, amiktől kicsit sem fogok nyugodni, míg nem írom le őket. A pozitívumokkal kezdem, mint, hogy a próbák száma csökkent, sőt mint nyári szünidő nem kötelezem magam a részvételre, így a hónap elejére két könyvet sikerült befejeznem.

Introvertált problémákkal küzdök jelenleg, mivel több olyan személy is van az életemben, akik nehezen tudják megérteni, hogy a pihenés, a lelki feltöltődés nekem teljesen mást jelent, mint az extrovertált, nyitott személyeknek. Ahogyan Schwester is említette, a magány, a csend és a nyugalom egy introvertáltnak a főbb töltekező ereje, de ha ezt nem kapja meg, néha energiavámpírként képes önzően kisajátítani minden szabad percet. Míg többet lehettem a szüleimnél, a magam kis kuckójában volt erőm, energiám a hétvégéket programokra szentelni, családi összejöveteleken részt venni, addig az együttélés, a munkahelyváltással járó izgatottság mind tett rá egy lapáttal, hogy kezdtem egyre fáradtabban és kimerültebben érezni magam.

Erre jött a három hétig tartó extrém korán kelés, és a négy órára bejárás dolgozni, és hiába volt ott a teljes délután, kicsit sem tudtam pihenni, így nem egy hétvégém alakult végül úgy, hogy a fél napokat inkább végig aludtam. Amúgy teszem hozzá, élvezetes volt a korán keléssel járó üres utakon biciklizés, a kicsit hűvösebb időben dolgozás és a legelső napsugarak egyszerűen derűt hoztak számomra, főként, hogy délben mentünk haza, így a teljes délutánunk szabad lett.

Viszont az eddig általam csak olvasott családi összefogás, amivel szembesülök a párom által sokszor értetlenül állok, és nehéz olyan személyként beleélnem magam, akinek a saját családján belül is szabad kezet adtak és nem sok program volt megkötve. A lényeg, hogy sok és hosszas beszélgetés történt az elmúlt hetekben, ami számomra teljesen pozitívan hatott, és a legfőbb cél lett az, hogy kompromisszumokra jussunk, és mindenkinek jó legyen.

Vannak más koncepciók is, amiket észrevettem és próbáltam a miérteket megérteni, amihez ráadásul nagy segítségemre volt Orvos-Tóth Noémi Örökölt sors című kötete, amire én csak úgy hivatkoztam az olvasás kezdetén, hogy hatalmas pofon, de valamelyest egyfajta magyarázatot is ad számomra olyan dolgokban, amit eddig nem értettem meg vagy magamban, vagy a családomban. Terveim szerint még szeretnék a nyár végéig két önfejlesztő kötetet olvasni és tanulmányozni, ezzel is remélem, hogy ebben az évben változásokat hozhatok az életembe, pozitív irányba és fejlődhetek.

Recenziók terén is szerencsésnek érzem magam ezen a nyáron, mivel két szerzővel is megállapodtunk és izgatottan fogtam bele a regényeikbe. Az egyik már megjelent, Krencz Nórának a Szilánk című kötete, ami három nő sorsát mutatja be különböző történelmi korszakokból, akiknek lesz egy negyedik, összekötő szereplőjük, ezzel kalauzolva a történetek között az olvasót. A másik kötet, egy mondhatni számomra bekategorizálhatatlan, de a molyos adatlapja alapján pszicho-thriller, Friewald ​Ruben Fuss, Fehér Tenyér című regénye, ami szintén női szemszöggel és egy szigeten rekedéssel tartja izgalomban az olvasót.

Tervben volt egy kisebb nyaralás is, bár mivel nemrég váltottam munkahelyet, sőt a próbaidőm még jócskán nem járt le, egyszerűen lehetetlen szabadságot kivenni. A párom részéről is ugyanilyen akadályokba ütközött, pedig szeret kimozdulni kb. mindenhova, ahova én még gondolatban sem mennék, vagy őszintén, a hátam borsódzik. Az egyik legabszurdabb volt, és ezt el is ismerem, az a hidaktól való para, mivel tériszonyosként nem csak a létrákkal, kilátókkal, csigalépcsőkkel és minden magaslati dologgal konkrétan a hisztirohamom lehet kiváltani, hanem a hidakon való átkelés sem egy piskóta a részemről. Az utazás miazmáit fel sem sorolom, mert már a hosszas utazástól is görcsbe rándul a gyomrom, mivel nem egyszer volt kellemetlen buszozásom és autózásom. Az pedig hab a tortán, hogy az émelygéstől konkrétan az egész napom egy tragikomédia, miközben minden nyaralás és kirándulás legnagyobb félelme a részemről gyerekkoromtól fogva az étkezés. Sokáig titkoltam, próbáltam megoldani, később felnőttként asszimilálódni, de rá kell jönnöm közeledve a harminchoz, hogy bizony a válogatós és vegetáriánus életmód nem éppen könnyíti meg a helyzetem. A hosszas monológom lényege, hogy jó okkal nem mentem sehova az elmúlt jó nyolc évben, és ha még őszintébb akarok lenni, nem is hiányzott.

Végül lett ennél fontosabb és hosszabb távú cél is, mivel mondhatni váratlan bejelentéssel élt a párom családja, aki ez által hamarosan nagybácsi lesz. Az én családom már pedzegette, hogy akkor nagynéni leszek, de mint rangidős valahogy ezt a titulust nehezen fogadja el, akinek már számos unokatestvére van. Ettől függetlenül örültem a hírnek, mondhatni beigazolódott egy gyanúm és tippem, de így ha meglepni nem igazán tudtak, mégis jó hírként szemlélem.