2017. október 26.

Felnőttkori hajtépés

Életbölcsességek nyomában

Már több mint öt éve hivatalosan is felnőtt vagyok... papíron. 
Akárcsak egy évvel ezelőtt, talán idén is gazdagodtam pár ténnyel az életemben, ami az abszurd realitás határait feszegeti.

Mikor megelégeled az életet, és próbálod a problémákat gyakorlatiasan kezelni, valami sosem jön össze. (eközben is legalább nyolcszor elgépeltem)

Lássuk, mivel tudják a szülők szinte sírba vinni a drága, huszonéves (szerintük szófogadatlan és mihaszna) gyereküket.

Mikor még nem akarsz a szüleidtől elköltözni, vannak erős konfrontációk az életre nézve. Míg gyerekkorodban azt mondogatták, majd, ha felnőtt leszel, azt csinálsz, amit akarsz. Miután felvágtad a tizennyolcadik tortádat előjön a mentegetőzés, hogy te igenis míg az ő házukban tanyázol, addig az lesz, amit ők mondanak. Punkt.

Munkahelynek válassz olyat, ami a szakmádhoz illik. Ez két hónapi otthon ülés után már úgy néz ki: mindegy mit csinálsz, csak tűnj már el itthonról. (Itt már az sem érdekli, hogy olyan munkaköröket tukmálnak rád, amit már felnőttként nem végezhetsz, mert azokra diákokat vesznek csak fel.) Aztán, ha mégis valami egészen más munkát találsz, éppen nem kapnak szívinfarktust, és kérdezik, mégis hogyan voltál képes idáig lesüllyedni?!

Amit észrevettem még a felnőtteknél, hogy iszonyatosan képesek a másik szemébe hazudni. Én meg nem csak a hajam tépem, hanem legszívesebben leordítanám a fejüket, még ha az illető főnöki beosztásban is van én meg mint egy "pályakezdő sületlen" némán pislogok, mint bevásárlóközpontban az akváriumi pontyok. Amit az egyik nap elmondanak, másnap minden valószínűséggel pont az ellenkezőjét fogják állítani. (és kérem szépen, én vagyok a kegyetlen, miközben mindent megtesznek, hogy engemet hozzanak kínos helyzetbe?)

Elvárások tengere: míg egy kisiskolástól mást sem várnak el, csak meg tanuljon írni, olvasni és számolni, addig felnőttként hiába van két szakmád, tuti találnak olyan dolgot, amihez neked nincs képesítésed, de szerintük nagyon is kéne. 
(Valójában felesleges hiszti, mert irreleváns elvárásokkal állítanak szembe, amit neked nem is kéne teljesíteni. Innen is üzenem azoknak, akik elvárnák tőlem, hogy angol leveleket írogassak, hogy keressenek bölcsészkaros anglisztika szakosokat, ha ennyire akarják, hogy kommunikáljunk külföldiekkel. Én meglennék a táblázatkezelő gyönyöreivel is, danke.)


A könyvekben szereplő pasik valójában bunkó vázák, akikkel ha a való életben találkoznánk, élve herélnénk ki őket. Mégis képesek szimpátiát kialakítani velünk. Érthetetlen.