2016. november 21.

Josei animék

Csak, hogy a női nem képviselőit se hagyjuk ki a jóból!

Előzőleg írtam a férfiaknak ajánlott animéknek, de ne felejtsük el, hogy van pár nőknek szóló anime is, ami sajnos nem az elterjedtségükről híresek, de népszerűségük töretlen a 18 évet betöltött nők számára. Lássuk, mik azok, amiket néztem, vagy feltétlenül érdemes betennem ebből a típusú kategóriából a listába.

Nana  
Már mikor gondolkoztam a listán, egyből beleraktam volna. Helytelenül. Ez tizenéveseknek készült ( shoujo ) mű, mégis kihagyhatatlan, eleve a szereplők kora miatt, a helyzetek és szituációk is inkább kedveltetik meg magukat egy huszonévessel.

Junjou romantika 
Jaoi rajongók hali... Nem, ne értse senki félre, még én is végignéztem, érdekes megfigyelni, hogy sokkal több romantikát sikerült ebbe az animébe csempészni, mint egy tipikus romantikus shoujo sorozatba, leginkább a párkapcsolati buktatókra, féltékenységre, az érzelmek kifejezéséről szól.

07-Ghost 
Kicsit a fantasy műfaj kedvelőinek is kedveztek, bár kevesen állnak ellen pár egyenruhás bishounen pasinak. Mondhatni, minden az egyben anime.

Nodame Cantabile 
A zene szerelmeseinek is készítettek ebben a műfajban animét, bár ez nem az első, sem az utolsó, egyetemi mindennapok miatt népszerű lehet huszonévesek számára.

Gokusen 
A Great Teacher Onizuka női változataként is ismert. Vicces, tipikus kikapcsolódásra ajánlható anime. Kicsi szelet egy jakuza történetből.

K project 
Ez az anime sem hagyhatta ki a természetfeletti erőket, elsősorban a zene és a látvány ragadhatja meg a nézőt.


Honey and Clover 
Méz és lóhere címmel lett ismert a magyar nézők körében. Kifejezetten lányok és nők igényére. Érdemes mindkét évadát végignézni, hogy kerek legyen a történet. A főszereplő egy egyetemre felkerült fiú és annak 5 évét ismerhetjük meg és kísérhetjük végig, visszaemlékezés szerűen. Szerelmi sokszögek, viszonzatlan szerelmek, illetve kitér a felnőtté válás lépcsőire, érzelmeire, aggályaira.