2017. május 7.

Esős, vasárnapi kávészünet #36

Ez a hónap sem telhet el eső nélkül. 
Bár az álmosságom már leküzdöttem délutánra, a fejem még nem adta meg magát a fejfájásnak, így nyugisan telik ez a nap. Még.

Én már egy héttel előrébb hoztam az anyák napi felköszöntést, így ezt most kihagyom. Jobb szeretem, ezt elintézni személyesen.
Visszaemlékezve, tavaly azért kitettem magamért azzal a Solid Edge rajzzal, hogy egy "anyát" rajzoltam. Emlékezetem szerint egy 16-os anyát. Valószínű, csak azért örült a poénomnak anyu, mert legalább a CAD szoftvert használtam egy fél óra erejéig. Megérte.

Olvastam még cikkeket, ahol a ballagó diákok bizonyos összeget áldoztak fel alapítványoknak. Ez elég figyelemreméltó, viszont ebben is voltak, akik a rosszat látták benne, mint pl. ha nem vásárolnak virágokat, a virágboltosokat rövidítik meg.
Még nem jön el azért az apokalipszis, bár lényeges, hogy bárhogy is döntenek a diákok, az valakinek rossz lesz.
A másik tábor az, aki inkább az ajándékokra szánt pénz kurtítaná meg a diákoktól, ami szerintem eléggé irreleváns cselekedet.
Magamból kiindulva, hogy rám azért költöttek annyit, amennyit a végzős ballagásomra, mert szükség volt rá. Való igaz, a virágok árát én is szívesen mondtam volna le, nem igazán preferálom a szálas, vágott virágokat.
A másik, ha nem kaptam volna egy saját számítógépet, akkor nem tartanák most ott, ahol.

Bizony, nem jelentkezhettem arra a szakmára, amit szerettem volna, mert nem indították el. Ezt túl későn közölték velünk az osztállyal, ami elég sok problémát okozott sokunknak. Egyetemre már késő volt jelentkezni, így már csak a szakma jöhetett szóba. Sosem volt különösebb célom, csak az, hogy számítógép előtt legyek felnőtt életem kötelező negyven munkaévében. Így hallgattam szüleimre és egy informatikai szakmára jelentkeztem. Ezután jött a ballagás, hogy mi legyen, hiszen különösebben mindenem van már, nincs sok igényem. Ekkor merült fel, hogy csak nem a Pentium 4-es szériájú gépet kéne kinyírnom otthon, így döntött a család arról, hogy ha már informatikát fogok tanulni, azt tegyem rendes gépen.
Ezzel kaptam meg a "kicsikém" amit már 4 éve társamnak mondhatok. Ez adott nekem célt, kitartást, sok-sok türelmet ( ugye Windows?!) illetve egyfajta hivatást is.. meg magát egy jövőt.
Gondolhatjátok ezután, hogy a jövőmet feláldoztam volna-e egy olyan célért, ami engem nem érint.
Nincs felesleges és haszontalan ajándék, csak azok számára, akiknek mindenünk megvan.


Meg talán a bankett vacsorájáról is szívesen lemondtam volna, de azt már érzelmi döntés miatt tagadnám meg.