2018. június 5.

Itt a nyár, eltünedezős kávészünet #62

Hmm... biztos elkiabálom a helyzetet, de amúgy sem érünk rá, pedig mindenki tudja, azért nem origamiznak a mongolok, mert nem hajt a tatár. (Áú!)
Jó, ígérem több ilyen nem lesz!


Könyvek terén viszonylag jól állok, de a sorozatok esetében jobb szeretnék inkább átfogó, összegző posztokat készíteni, mindenkinek jobb lesz.
Animések és sminktermékekre kíváncsiaknak innen is bocsánat, nem terveztem szüneteltetni a posztokat, kozmetikumok lesznek, vannak, csak nem próbáltam még ki őket.
Nassolni valókról is tudok hozni posztot, néha belefutok pár érdekességbe.
Az, hogy jelenleg miért tagadtam meg az animéket... összeszedem magam, ígérem. (nem szánok most ide semmi megjegyzést meg okokat, mert nem közvetlenül én tagadtam meg magamtól a japán sorozatokat. - pedig imádtam mindig is és sosem gondoltam úgy, hogy abbahagyom. Nem is tervezem.)
Itt a könyvhét a nyakunkon, idén kihagyom, mivel úgy volt betervezve az év, hogy vagy a könyvfesztivál, vagy a könyvhét.
Természetesen az Ambrózy rajongók ismét nem fognak meglepetés nélkül maradni, nekem van ötletem mi, így vasárnap kiderül, hogy jövő hét hétfőn dolgozni menjek, vagy inkább álmodjam meg a lottó számokat. (És ha tényleg kiadnak új bookplate-et az Ambrózy sorozathoz, amit a Leányrablás Budapesten már kapott... mondanám, hogy küldjetek, de ha egy évet kell várnom rájuk, akkor várok türelmesen.)

Egyéb hírek, amit talán érdemes írnom, de semmire nincs hatással.
Na, igen, lett munka, ergo nem érek rá, de rá fogok, úgy alakítottam ki a napirendet, hogy én is kialudhassam magam és a teknősök se haljanak ki posztok nélkül. (kivéve tegnap, mert amint hazaértem, vacsi után be is dőltem az ágyba.)

Facebook-on megjegyeztem egy posztban (amit aztán még aznap le is töröltem), hogy a GDPR szerint tájékoztatni kell az olvasókat.
Na szóval Teknősök, Sültkörték, és Kedves Nemolvasóim, tényleg semmi személyes adatot nem gyűjtök, én magam is csak azt tudom, hogy melyik országból kattintottak a bejegyzésekre (erre vonatkozik az IP-cím-es megjegyzés a sablonszövegben, ami minden bloggernek a felületén megtalálható.) Aki meg kedvencelte vagy likeolta bármelyik posztom, arról úgyis sejtem, hogy rákattintott.

Plusz változások, értetek: a betűméreteket sajna az utóbbi fél évben alig nézegettem, de mikor már magam is vakoskodok, rájövök, hogy valami nincs rendjén.
Így a betűtípust igyekeztem olvashatóbbá tenni, illetve a posztokat is újra-újra ellenőrzés alá vetem, hogy a felület letisztultabb és olvashatóbb legyen. (A Savarelly ügyeket pedig teljes kinézetformázáson megy keresztül, de azért ti se várjatok tőlem csodákat, hogy pár óra alatt 200 posztot felújítok. És a részekben levő szövegek is csak annyit változnak, amennyire a kézirat, de mivel köztudott, hogy nem egy felkapott firkálmányok, ne is locsogjunk róla többet.)
Természetesen, még kísérletezgetek, a HTML programsorait is tanulmányozom, amennyire az időm és kedvem tartja, mert bizony, hiába csinálok meg valamit szövegszerkesztőben, ha a blogger aztán mégsem úgy jeleníti meg.

Hirtelenjében többet nem tudok, ha így marad a helyzetem, ahogyan ez a hét várható, akkor marad minden a régi "rendszer" szerint és majd jövök. (Tudom, hogy molyon már kiolvasásra van jelölve John Green: A teknősök végtelen sora, de nem hiszem, hogy tudok róla annyit írni, hogy kaphatna külön posztot, így valószínű, összegző könyves posztba kerül. Most is két könyv van olvasáson, plusz egy kiolvasva... A Napernyő protektorátus megtetszett, mivel az első rész a kezembe akadt, ha megtehetem, még idén megvásárolom a megjelent részeket a sorozatnak és magam is csatlakozom a rajongók közé.)

Tudjátok, majd jövök, aki barnulni akar, napozzon, pihenjetek is, én addig is mindent megteszek a karácsonyi könyvlista beszerzési árának kitermelésére, miközben a monitorból igyekezek D-vitamint kinyerni, mert ugyebár úrihölgy megvédi a fehér bőrét.