2018. június 30.

A modern úrinő békebeli boudoir toalettje

Tényleg kell ennyi termék egy nőnek?
Tudom, hogy ezzel a bejegyzéssel elsősorban a női olvasókat célzom meg, most viszont új energiával telve szedegettem össze, ehhez a poszthoz szükséges termékeket.

Az ötletet az Ambrózy báró esetei könyvsorozat összes borítója adta, mivel sokat agyaltam rajta, hogy milyen színekkel és intenzitással festették ki a borítómodelleket. Aki nem olvasta a könyvsorozatot, általánosságban az ő kíváncsiságukat is felkeltik a szép és igényes borítók, ha pedig valaki szeretne hasonló, „békebeli” sminket magának készíteni, akár hétköznapra, akár eseményre, szeretnék adni pár ötletet ennek a véghezvitelére.

Elsősorban dolgozzunk abból, ami van otthon, így ezek a termékek egyfajta javaslatok lennének, ha végképp nem tudja az ember lánya, mivel csinosítsa ki magát. A sminkek java része megvásárolható drogériákban, a régebbi szériás termékek esetén pedig minden valószínűséggel lehet találni hasonló cikkeket, vagy színárnyalatokat. (Semmi sem kőbe vésett szabály, nyugodtan eresszük el a fantáziánk.)
A képeket és színteszteket igyekeztem a legjobb lehetőségek szerint elkészíteni, bár egyes termékek, mint a púder, pirosító és a rúzsok egyértelműen agyon vannak használva, így ezekért az esztétikai hibákért előre is bocsánat. A termékek többségéről volt már részletesebb véleményem sminkes posztokban, ezek a blogon megtalálhatóak. Természetesen Krémmánián is írtam és csillagoztam őket, ott is olvashattok róluk pár tudnivalót.

Lássuk, mi az, ami elérhető egy mai, modern, mégis békebeli időket kedvelő hölgynek, ha perfect toalett lenne szívünk vágya. Ahogyan a korabeli boudoir esetén, férfiaknak ide is csak saját felelősségre ajánlott benézni. (Kivéve ha Ambrózy báróhoz elegendő kíváncsisággal rendelkezne az uraság, leleplezve szíve hölgyének szépítőszereit körüllengő titkait.)

„Én pedig – mivel alapvetően engedelmes lány vagyok –, sietve öltöztem, s a fürdőszobába rohanva a fogamat Thymol-féle fogkrémmel fényesítettem (ahogy minap a Vasárnapi Újság írta: "Legkellemesebb, legkítűnőbb és nélkülözhetetlen termék Schwartz illatszergyárából, Damjanich-utcza 28!"), Szigeti Hattyú-szappannal mosakodtam ("kapható egyedüli készítőjétől özv. Buzáth Mártonné gyógyszertárában, Király-utcza 12!"), majd megfésülködtem, s hogy ne lássék annyira a tegnapi sírás emléke, még egy kis Margit-hölgyport ("A női szépség elérésére a legkitűnőbb és legbiztosabb, mely kapható Egger Leónál!") is felpacsmagoltam magamra.”
[Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten]

Ápoljuk a testünk és a lelkünk:

Illat: Mikor még csak a sminkeket keresgéltem a fésülködőasztalom körül, megakadt a szemem a parfümökön. Ami jelenleg használatban van, azok közül esett a választásom a Little Black Dressre, magával a nevével egyfajta eleganciát sugall. Bár, rózsa nincs benne az illatjegyeiben (talán emiatt kellett volna a Pur Blanca parfümöt választanom, mert abban van bazsarózsa), de számomra az ilang-ilang, gardénia és ciklámen kombinációja ünnepibb hangulatot teremt. Míg a Pur Blanca egyfajta mindennapos illat, addig az Little Black Dress a kicsit „csábítóbb” és romantikára késztetőbb választás.
Választásunk szempontjai: elegancia, kicsi luxus, lehet klasszikus, női magabiztosságot adó, de mindenképp olyan, amire azt mondaná egy békebeli hölgy: „ezzel még ma fogok egy gentleman férfit”.

Testápolás: Már üknagymamáink is tudták azt, hogy nem minden a máz, először a bőrt kell ápolni. Vannak, akik még esküsznek a rózsavízre és a természetes szappanokra, ebben a nők ízlése száz év után sem változott.
Én magam teafa szappant (Ha már nincs Szigeti Hattyúszappan) szoktam mindennapi arcmosásra használni, a hatékonyságot pedig egy arckefe segíti. Ezen felül úgy véltem, még normál bőr is igényli a kényeztetést, így húsz felett beépült az arcápolásomba az arckrém is.
Most kettő terméket hoztam hozzá, arckrém esetében a lényeg, hogy megbízzunk benne, aki például a Helia-D termékeit használja, nem fog mellé, tudva, hogy ráadásul magyar kozmetikumcsaládról van szó. (most sajnos nincs a polcomon egy termék se a márkától, amúgy meg vagyok velük elégedve) Karácsonyra kaptam egy Himaya csomagot, amit kifejezetten megszerettem.
Nyáron mégis könnyedebb, vizesebb bázisú termék szükséges, így az Avon szintén sokak által szeretett kakaós arc-és testápolóját, testvaját tettem a listába, mert tényleg univerzális termék. (Mert a kakaót nem csak inni lehetett a békeidőkben…)

Most már térjünk is a sminkekre, ha helyreráztuk az arcunk:

A mai, modern smink esetén jól jön egy, „minden gikszerre” biztos primer, hogy a lehető legtökéletesebb porcelánarcot megkaphassuk. Egyértelmű, hogy a borítón szereplő modellünk erős arcsminket kapott, így a mi esetünkben sem kell finomkodni. Persze, mindenki igyekezzen a bőrtónusához illő színeket kiválasztani.

Alapozónak legalább közepes fedésű terméket választanék, vagy erős fedésűt. Aki megengedheti magának, egy Estée Lauder Double Wear alapozóval nem lehet melléfogni.
Én a készletemből a Rimmel Match Perfection alapozót hoztam, de megérzéseim szerint egy kicsit olcsóbb, Catrice alapozó is helyt fog állni. (Pontosabban Catrice alá nem mennék alapozó választásban ehhez a sminkhez.)

Korrektornak, ha drogériás terméket kell keresni, nem kell messzebb menni a sminkes standtól, sőt, gondolkozás nélkül a Catrice Camouflage termékcsaládot használnám. Mivel jócskán problémás a bőröm, a legnagyobb magabiztosságot csak ez a krémkorrektor adta meg nekem, jutányos áron. Szem alatti korrektor esetén maradjunk annál, hogy erős fedésű legyen, de mindenki döntsön a számára legmegbízhatóbb terméknél. A lényeg, hogy semmi bőrhiba ne legyen látható.

Púdernek már sajna nem tudjuk a Margit-hölgyport magunkra „pacsmagolni” mint Mili, így maradjunk a Richárd által is ismert kompakt púdereknél.
Hoztam én négyet is, mindegyikből a legvilágosabb árnyalatot, ami csak létezik a kínálatban. A hölgyporhoz hasonlóan porpúdernek nálam található az Alverde fixáló terméke, ami nem csak natúrkozmetikum, ráadásul kellemes vanília illattal van megspékelve, ezzel is ad számomra valami múltbeli illúziót. Ha már az alapozónál is kiemelt helyet kapnak a Rimmel termékek, a Stay Matt púder számomra az, amit egy rohanósabb napon bevetek, tudva, hogy minden helyzetben helyt áll. Kompakt púder esetében, amit a retikülünkbe rejthetünk, a Lasting Finish elérhető áron segíti a hölgyek toalettjének felfrissítését, ha úgy kívánják. Aki viszont a porcelán bőrhöz keresne fehér púdert, a Miss Sporty abszolút jó választás lehet.

Pirosítóm az évek során nem változott, itt tényleg az olcsóság és a megbízhatóság nyert. Az Essence mindig is pénztárcabarát pirosítókat dobott ki, és világos bőrhöz nagyon jó árnyalatok találhatóak, ráadásul az arcbőrömön sem okozott pattanásokat, szemben az Avon pirosítókkal. Később, az Essence pirosítókra hivatkozva csaptam le a Catrice pirosítójára, amit előszeretettel használok. (Mivel a két márka egy céghez tartozik, sejtettem, hogy összetevőkben hasonlónak kell lennie a két terméknek.) A Catrice esetében érdekes illata van, hangulatot ad egy békebeli sminkhez. Míg a borítók többségénél a finom arccsont hangsúlyozása figyelhető meg, talán egyetlen kivétel, aminél elsőre szemet szúrt az erősebb kontúrozás, az a Bitó és borostyán. Ebben az esetben tényleg ne finomkodjunk, piruljanak azok az almácskák.

Ajkaknál a Leányrablás Budapesten, az Ármány és kézfogó, illetve a Nász és téboly borítója szerint választottam. Elsőre nem tudtam eldönteni, hogy rózsaszínes vagy barnás árnyalatú rúzs található a modellen, annyi biztos, elő a krémesebb termékekkel, akinek van folyékony rúzsa, vesse be bátran.
Magam is két, krémesebb, Rimmel Moisture Renew szériából levő két árnyalatot hoztam, egy pirosabb, illetve egy rózsaszín–lilás árnyalatot, amit két-három rétegben viszem fel a szín intenzitásának függvényében. (a felesleget papír zsebkendővel „tapogatom” le… szerintem érti, aki gyakran fixálja a rúzsát)
Folyékony rúzs nálam jelenleg csak a Loreal terméke van, de aki kényesebb lenne arra, hogy ezek a márkák állatokon tesztelnek, ajakterméknek a Lovely folyékony rúzsait ajánlanám.
A Rudnay gyilkosságokhoz és a Bitó és borostyánhoz kifejezetten bogyós gyümölcsös árnyalat dukál.

Ha az ajkak már felkészültek egy bárónak szánt csókra, célozzuk meg a szemeket, hiszen a lelkünk tükrét érdemes előnyben részesíteni.

Szemöldöknek pomádét, krémes terméket használnék, a fiókomban egy Anastasia doup van erre a célra.
A borítóképek többségén a vízvonal ki van emelve feketével, ehhez vízálló szemceruzát szükséges igénybe venni, de amióta a géles szemtusokat imádom, ezeket használom ceruza helyett. Hiszen, a könnyen könnyező szemek miatt elmosódó smink kicsit sem esztétikus. (Úrinő pedig nem sír, hiszen drága a smink, amit lemosna vele.)
A smink elkészítésénél vegyük figyelembe, hogy a békebeli időkben nem volt divat a cicás tusvonal, így ezt el kell hagynunk. Ha valaki hiányolná, azoknak a következőkben jönnek javaslatok.

Szemhéjpúdereket nagyon szeretek használni, így hoztam nem is egy variációt. Olcsók, de sajna többsége nem található már a sminkes standok polcain, így aki most indulna vásárolgatásra, azoknak csak árnyalatokra vonatkozóan adhatok ötleteket.
Visszatérve a tusvonalra, nincs, de ha valakinek mégis kellene, annak barna árnyalatú szemhéjpúdert javaslok. (az ecsetekről még szó fog esni.)
Van olyan borító, ahol egyszerűen el lehet hagyni, de aki hozzám hasonlóan nem bírná ki, hogy ne tegyen fel egy kis színt, azok a bőrtónusukhoz hasonló színekkel dolgozzanak, illetve legfeljebb három színt használjon.
Törekedjünk a minimalista sminkre szem esetén. Alapnak egy bőrszín, árnyékolásnak egy középbarna árnyalat is bőven elég a teljes szemsminkhez.
Pár éve kifejezetten divatba jöttek a nude árnyalatok, nyugodtan lehet velük játszadozni.
Természetesen, szemhéjalapot ne felejtsünk használni az intenzívebb színek elérése érdekében.
Paletták közül, ami kifejezetten jól kihasználható színek vannak, az Essence Roses palettája tökéletes választás szerintem egy békebeli sminkhez.
Akinek van Naked palettája, én azt is nyugodt szívvel ajánlanám, ha prémium sminkekről beszélünk.

Pár variáció és színlehetőség


Szempillaspirál, ami a smink esetén elengedhetetlen. Kettőt hozam, ami közül a Maybelline vízálló spirálja varázsolja meg a „tökéletes pillákat”, így ezt vetném be a békebeli ügyekhez is. Hétköznapra maradnék a visszafogott, barnás-fekete árnyalatnál, így az Avon szempillaspirálját választanám, mint minden nap, lassan hat éve.
Akinek nem lenne elég, azoknak egy egyszerű, visszafogott, egyszerű és olcsó műszempilla is jöhet a drámai és babonázó tekintet eléréséhez. Itt törekedjünk a természetesebb műpillák kiválasztásánál.

Ecsetek esetében van, akik ragaszkodnak a márkákhoz, van, akiknek mindegy, így csak az ecsettípusokra térnék ki. Magam is nagyon szeretem az E-bay, kínai ecseteket, kedvező áron, jó minőségű szőrrel ellátott termékekről beszélünk.
Ami biztos kelleni fog: alapozásra egy sűrű, kabuki ecset, púder- és pirosítóecset az arcra. Szemsminkhez egy lapos fejű ecset, amivel a színt felvisszük, egy satírozó ecset a mélyítő vonalba, ezen felül a szem alsó területére is, a szemhéjra használt kiemelő árnyalatot felvihetjük, erre én a ceruzaecsetet preferálom. Tusecset is elkelhet, de mint előzőleg írtam, tust legfeljebb vízvonalra tegyünk.


Bambusznyelű ecset, vagy Essence ecsetek...

Ha pedig a bőrünk és a sminkünk is készen áll a következő, egyéni békebeli bűn- és szívügyekre, ne feledkezzünk meg a kezünkről sem.

Egy békebeli hölgy kiemelt figyelmet szentelt a kézfejére, a hidratáltságra és az ápolt körmökre. Minél puhább és ápoltabb kézzel rendelkezett a korabeli egyén, sejthető volt az egyén társadalomban való elhelyezkedése.
Itt sem kell túlzásba vinni, egy megbízható kézkrém, én a Balea urea kézkrémét szerettem meg, amit normál bőr lévén, télen, illetve mosogatások után szokás használnom.

Körömlakknak egy átlátszó és tápláló szérumot hoztam, ami árban is elfogadható. (Mellesleg a család többi nőtagjai is imádják, így mindig újravásárlós termék.) A svájci Eveline 8 in 1 körömlakk elsősorban renoválja a körmöket, ápol és erősíti is a könnyen töredező, gyengébb körmöket. Mint írtam, anyu is imádja, neki tényleg igénybe van véve a keze minden nap, és eddigi élete során ez vált be neki igazán. Nekem alapból erős körmeim vannak, de a sok körömlakkozás miatt szerettem volna egy alaplakkot, a használata során észrevettem, hogy sokkal hosszabbra meg tud nőni a körmöm az átlagosnál (ami szintén nem rövid).
A borítómodellünk francia manikűrt kapott, így bártan alkalmazzuk mi is. Aki nem akarna a franciával vesződni, annak a nude árnyalatú lakkok megnyerhetik a tetszésüket. Nagyon meg vagyok elégedve a Lovely márkának a körömlakkjaival, meg csak ettől a márkától van nude színem.

Ha valakinek ennyiből sikerül valami jól kinéző, és korhű sminket készítenie, annak nagyon fogok örülni. Fontos, hogy az arc alapján kívül mindenben finoman és csínján bánjunk. A termékek szerintem könnyen beszerezhetőek, akár a mindennapi sminkkészletünket is képezhetik, így akiknek alapból már van külön meglévő készlete, nyugodtan használja hozzá. Figyelembe vettem, hogy viszonylag brifftasni kímélő legyen. Több variációt is felsoroltam, nem mind szükséges a smink elkészítéséhez.

Hogyan lehet kivitelezni a valóságban?
Békebeli sminkek készítési, kísérleti fortélyai