2018. július 28.

Lena Sliver: Törékeny bársony

Nem süt a borítóról, mivel is állunk szemben, miközben egy olyan történet tárult a szemem elé, aminek meg kell adni az esélyt.

Fülszöveg:
Léna erős, független, gyermekét egyedül nevelő nő. Válása után, megfelelő életet akar biztosítani magának és lányának, hiszen a volt férje és családja folyamatos nyomás alatt tartják. Megfelelési kényszerétől azonban nehéz elszakadni, miközben a család és két munkahely között ingázik.
Az egyik munkája átlagos, a másik csak bizonyos körökben ismert. Minden vágya, hogy ő is megismerhesse ezt a világot. Kétségek közt keresi a helyét, amikor megjelenik ő, és fájdalmas döntésre kényszerül…
***

Az EkönyvBazár gondozásában megjelent, magyar szerző könyve, tartogat meglepetéseket. Miután már sokan megismerkedtünk a Szürke-trilógiával, a felnőtt tartalmú, BDSM témájú kötetek kézbe vétele sok olvasóban szkeptikusságot vált ki, mi is várható el egy 230 oldalt megközelítő kötetben. 

Erősen érződött számomra az első könyves író érzet, de bizalommal fordulok a jövőben is a szerző további munkásságaihoz. Minden valószínűséggel nem fogja mindenki tetszését megnyerni, de húszon- és harmincéves korosztály bátran veheti a kezébe, akik már tapasztaltak, vagy ne adj’ isten, meg is éltek hasonló helyzeteket.

Ha összegezni szeretném, kellemesen csalódtam. A fülszöveg tartalmazza az alap koncepciót, ráadásul a leírtakra koncentrál a történet. Ezen felül együtt tudtam érezni a főszereplővel, ahol kellett, a cselekmény felizgatott, és az ízléses határon belül maradva közelíti meg a domináns és alárendelt szerepek felállását és helyzetét.

Elején egy bő, részletes leírást kaptam a helyzetről, próbáltam beleélni magam, megérteni a főszereplőnket, Lénát, ami elsőre úgy tűnt, nem fog sikerülni. Nem adtam fel, el sem hiszem, hogy négy rövidebb este alatt kiolvastam, mert tömör, lényegre törő, nem éreztem benne felesleges párbeszédeket, felesleges cselekményeket. Természetesen pár monológ szükséges volt bele, hogy megértsük a helyzetet, amiről Léna nem beszél, amit magába fojt és befolyásolja a döntéseit. A lényeg, kicsit sem untatott.

Adott egy erős, karakán nő, aki kezében tartja az irányítást, az életét és vágyik olyan dolgokra, ami sok felnőtt nőben felmerül. Elvált, középkorú nőként mindene a kislánya és annak felhőtlen gyerekkora, miközben hétvégéken a második munkája egyedi és különleges a maga módján, ahol segít olyan személyeket egymással megismertetni, akiknek hasonlóak az ízlésviláguk.

Megjelenik Ő:
A kék szemű férfi Áron, aki alfahím szerepben díszelegve szemeli ki Lénát, várva, hogy megtudhassa, a nő határait. Léna aggodalmai erősebbek, mint a tudata, jól felismerve magában az érzelmeit. Még nem tudja az elején, mi fogta meg a férfiban, de azzal már tisztában van az első pillanattól, hogy ő akar valamit a megbabonázó tekintetek gazdájától. Ahogy az elvárható, megismerkednek, kóstolgatják egymást (szóban és testileg egyaránt), miközben igyekeznek feltérképezni Léna aggályainak lelki okait és a férfi rávilágít, hogy Léna olyan nő, aki semmilyen módon nem lehet alárendelt partner.
Tizennyolc pluszos kategória, mégis nekem első összegzésre egy rubin pöttyös kategóriába esik, mert lényegesebb a lelki okok boncolgatása, és a problémák megoldása, mint maga a szexualitás, a szex és csak az ágyjelenetek. Ennél lényegesen többet kapunk színvonal szempontjából, Léna monológjait jónak találtam, fontos kérdéseket vet fel. Minden valószínűséggel az írónő a saját véleményének adott hangot az olvasott gondolatokban, amivel egyet tudtam érteni.

A válás, a gyerek elhelyezése, a volt férj elnyomása és az ebből fakadó önbizalomhiány, maga a kapcsolatokban eltitkolt alárendelt és beletörődő szerepkör sok nő életét megkeseríti. „Csak jó legyen a férjemnek és a gyerekemnek” elv bizony létezik, és itt egy olyan középkorú nőről beszélünk, aki rájött, hogy ebből van kiút, még ha segítség is szükségeltetik ehhez.

Ami a fülszövegben áll, azt megkaptam hiánytalanul, a befejezés számomra csak annyi csalódást okozott, hogy még egy kicsit tovább szerettem volna olvasni. Akinek kizárólag kiadós és heves BDSM jelenetekre fájna a foga, azt ki kell, hogy ábrándítsam, maga a téma felvetődik és körülöleli a történetet, de nem az ágyjelenetek leírása a központi téma.

Fel kell készülni pár gépelési hibára, de ezen túl tudtam lendülni, az élményemen nem rontott visszagondolva a könyvre. A történet eleje kicsit döcögős, én magam szerettem volna kicsit több szinonimát, a magyar virágnyelvvel több játékosság történhetett volna, ettől függetlenül egy gördülékeny nyelvezet van, lehet a történettel haladni és nem hagyja az embert unatkozni.


Köszönöm az EkönyvBazárnak az olvasási élményt és a lehetőséget, hogy olvashattam az e-könyvet.
Ha érdekel valakit a teljes történet az alábbi linken megvásárolhatja a kötetet:
https://ekonyvbazar.hu/termek/12/lena-sliver--toreken-barsony
https://ekonyvbazar.hu/termek/28/lena-sliver--toreken-barsony-nyomtatott-konyv

Képek: Pinterest