2020. július 18.

Félévzárási Könyves Tag

Üdvözletem Leute, Sültkörék és kedves Nemolvasók, ismét Schildkröte, és ritka alkalmak egyike, de egy kis féléves összegző nekem sem árt olvasások tekintetében.

Az ötletet elsősorban a moly.hu weboldaláról hoztam, a Book Tag minden mennyiségben zónából (Mid Year Book Freakout Tag címen találtok rájuk)

https://moly.hu/zonak/book-tag-minden-mennyisegben

1. Az idei éved eddigi legjobb könyve:

Ha csakis 2020-as könyvek közül kellene választanom, Jo Nesbø Kés című könyvét említeném meg.


2. A legjobb folytatás, amit idén eddig olvastál:

Gail Carriger Időtlenje nagyon váratott magára, és kellett ez nem csak nekem, hanem a Napernyő protektorátus sorozat kedvelőinek is.


3. Egy új megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél:

Anne Jacobs A villa lányai, ami tavasszal jelent meg, terveim szerint augusztusban el is fogom olvasni.


4. Az év második felének legjobban várt kiadása:

Őszre két könyvet is nagyon várok,  On Sai A két herceg (Vágymágusok 2.) és Böszörményi Gyula Ambrózy báró esetei VI.


5. A legnagyobb csalódás:

Nem fejtem ki, egyértelmű, hogy Emy Dust Bilincsbe zárt szerelemje nem hozta a tőlem elvártakat.


6. A legnagyobb meglepetés:

Amor Towles Egy úr Moszkvában témáját tekintve és a történet is meglepett alaposan, és nem csak én, hanem ismerőseim is pozitívan díjazták a regényt.


7. Új kedvenc író (debütálás vagy csak számodra új):

Kettőt tudok hozni erre az évre, mondhatni mindkettő új, elsőkönyves szerző az idei év felhozatalában.

Pap Éva: És újra felkel a nap

Megyeri Judit: Holttest az Ambróziában


8. A legújabb fikciós szerelmed:

Lorraine Heath A havishami ördögfiókák sorozat férfi főszereplői. Azt hittétek, le lehet szűkíteni ezt a listát egy könyves pasira?


9. A legújabb kedvenc szereplőd:

Marco Fiore (R. Kelényi Angelika Riva nővérek sorozat)


10. Egy könyv, ami megríkatott:

Egy sem volt még ebben a félévben. Torokszorító volt Szvetlana Alekszijevics Csernobili ima című könyve.


11. Egy könyv, ami boldoggá tett:

A listát nézve Szélesi Sándor Az ellopott trollja volt az a kötet, amit úgy emlegetek csak, hogy „kellett ez nekem, mint sivatagnak az eső”.


12. Kedvenc könyvadaptáció, amit idén láttál:

Emlékezetem szerint semmi ilyesmit nem néztem. Ha nem így lenne, nem olvastam volna el eddig 110 könyvet az holt sicher.


13. A legszebb könyv, amit vettél (vagy kaptál):

On Sai: Álruhában, mert László Maya mindig képes lenyűgözni az olvasót a gyönyörű illusztrációival.

Diana Gabaldon: Hó és hamu lehelete pedig szintén olyan borítót kapott, amin rajta felejti az ember a szemét.


14. Milyen könyveket akarsz mindenképpen elolvasni az év végéig:

Nem fogom ide bemásolni azt a jó ötven könyvet, ami még a várólistámon és a kívánságlistámon van, de megadok három könyvet, amit semmiképp nem szeretnék kihagyni.

Margaret Atwood: Testamentumok

Leigh Bardugo: Six of Crows – Hat varjú

Deborah Feldman: Unortodox