Kadétnyomozók (2017)
– Midnight Runners / Young Cop · 청년경찰
109' · dél-koreai ·
akció, vígjáték
Összefoglaló:
Hwang Ki-joon,
becenevén “Mr. Action” és Kang Hee-yeol, a „Könyvmoly”, két jóbarát, akik a
Koreai Nemzeti Rendőrakadémia növendékei; de amilyen jóban vannak, annyira
különböznek is. Egyik nap véletlenül szemtanúi lesznek egy emberrablásnak.
Miután a hatóságok belebuknak az ügybe a kevés tárgyi bizonyíték, és a
bürokráciai buktatók miatt, a két fiatal rendőrpalánta úgy dönt, hogy kezükbe
veszik az ügyet. Amatőr vizsgálódásaikkal megannyi őrületes és nevetséges bajba
sodorják magukat.
***
Teljes mértékben komikus koreai film, szerethető
karakterekkel, és egy izgalmas nyomozással tarkítva, amiből az akció sem
hiányzik. Az film első fele a két főszereplő megismerésére alapul, a kiképzésük
időszakáról, a második rész indítja el az egyszerűnek tűnő emberrablással a
történetet, ami végül szinte drámai helyzetbe keríti főszereplőinket. Mondhatni
végig izgulhatunk értük, sikerül-e az akciót véghez vinniük, mi lesz ennek a
következménye, mivel még kadétként tanulva igyekeznek rálelni céljaikra és
hivatásukra.
A kezdő (2015) – The Intern
121' · amerikai ·
dráma, vígjáték
Összefoglaló:
A menő netes divatcég
az egyenlő esélyek jegyében idősebb gyakornokokat is hajlandó fogadni. De erre
talán nem készültek fel: beállít hozzájuk egy 70 körüli öltönyös,
diplomatatáskás úr (Robert De Niro), és munkát kér. Valaha ő is hasonló szakmában
dolgozott, mondja.
A cég főnöke, a
megállíthatatlan tempójú és nehezen elviselhető temperamentumú Jules (Anne
Hathaway) alkalmazza a férfit, és attól kezdve kénytelenek eltűrni egymást:
különböző szeszélyek, különböző szokások és hasonló nyakasság ütközik össze –
egészen addig, míg a sok utálatból talán barátság nem alakul.
***
Sokat vetítik a tévében is, illetve csak angol nyelven elérhető
a Netflixen, így kikapcsolódásképp rászántam magam a teljes történet
megnézésére, miután vagy három alkalommal is csak részleteket láthattam belőle.
Két kiváló színészi játék zajlik az egész film alatt, így ha nem is a
történetre fókuszálunk, megtalálhatjuk a számításunkat a filmmel kapcsolatban.
A korosztályok közötti súrlódásokat, és ellentéteket felvázoló történet új
szemléletet nyit főként a fiatalabb korosztálynak, az idősekről alkotott
véleményéről, és talán ez a felhívó célzat is megtalálja a nézők között a
potenciát arra, hogy elgondolkodjon kicsit ezen a konfliktusindító szituáción.
Vicces, inkább vígjáték hangulatú cselekményű, és teljes mértékben leköti a
nézőt.
Az énekesnő (2022)
82' · magyar · dráma,
tévéfilm
Összefoglaló:
A film Szűcs Sándor
egykori magyar futballválogatott és Kovács Erzsi táncdalénekes szerelmi
kapcsolatának állít emléket és a kommunizmus borzalmait mutatja be. Az ’50-es
években ismertté váló táncdalénekesnő és a legendás focista szenvedélyes
szerelmét nem nézte jó szemmel a „szocialista erkölcs”, mindketten házasok
voltak, ezért megpróbáltak disszidálni. Tervük nem sikerült, a labdarúgó elleni
koncepciós pert megfélemlítésre használta a kommunista rendszer. A kettejük
kapcsolatát alapul vevő alkotás nem csak egy életrajzi film, a történetben
számos fikciós szál is fut. A történet korrajzot ad arról az időről, amikor a
kommunista eszméket szolgálva bárkit kényszermunkatáborba vagy börtönbe
zárhattak, akár halálra is ítélhettek.
***
Kifejezetten komor és komoly hangvételű rövidfilm, ami bemutat egy sötét, eddig nagyon titkolt időszakot hazánk történelméből. A frissen készített film kivételesen fekete-fehér képvilágot kapott a korszakhoz illően. Nyitott üzeneteivel az a korosztály is megismerkedhet, akik nem éltek még ebben az időszakban, pontosabban nem hallottak még róla, és kifejezetten a korszak brutalitására helyeződik a hangsúly. A szereplők játéka nem hagynak különösen maradandó élményt, inkább maga a történet háttere adja meg a film élményét. A megnézésére kifejezetten rá kell szánnia magát a nézőnek, rá kell hangolódnia, mert felkészületlenül sok lehet a néhol erőszakos tartalom.