2015. augusztus 5.

Hét közbeni kávészünet #3 (aminemaraton)

Sziasztok! Tudom nincs rendezett ritmus a blogban, ne aggódjatok, nekem sincs egy rendezett bioritmusom...

Mesélek most kicsit nektek, mi jó dolgokat vittem véghez ebben a pár hétben...


Először kezdem a könyvekkel. Most olvasok pár könyvet (milyen véletlen... tudom, eddig úgy tudtátok, azt csak a polcon hangszigetelőként tartom ) Az egyik Nalini Singh - Angyali vadász könyvsorozata, jelenleg az utolsó 200 oldalt nyüstölöm. Jó poénok, de... minden történet szinte hasonló sablonra épül fel... a 6. kötetnél már kezdek beleunni a nemes egyszerűségbe, amit már az előző 5 kötetben megtudtam. Viszont úgy az egész sorozatra azt írnám, hogy egyszer elolvasható.

A másik könyv, az Jean-Pierre Montcassen könyvei lettek, hiteles történelmi hátteret ad, harcászati ismeretekkel és egy csipet romantikával megfűszerezve. Kiemelném, ezekben a könyvekben elsősorban férfiak a főszereplők, így kicsit jó kitérni a romantikus butuska női főszereplők bűvköréből. Nem tudom letenni a könyvet.

Most nagyon beletapostam az animézésbe is, mert kicsit le vagyok maradva a nyári limittől.

Soul Eater (lélekfalók) kifejezetten humorra épülő, shounen kategória. Magyar szinkronnal találtam csak, de elfogadható. Nem tudom, hogy csak én vettem észre, hogy a halálmester és a fegyvere közötti lélek összehangolását, fejlődésüket ki lehet vetíteni egy reális hétköznapi párkapcsolatra is? Ugyanúgy az elhidegülés, az egymás hibáinak felismerését, elfogadását, egymással való törődés, figyelem megtalálható az animében. Jön egy konfliktus a halálmester és a fegyvere között, megoldást keresnek, amit végül meg is találnak. Végül az openingjébe is belezúgtam.

Hibike! Euphonium ez teljesen lenyűgöz... szimfonikus iskolazenekar. Többnyire a rézfúvósokra van kiélezve. Eddig még nem is halottam a tuba "kistesójáról" az euphoniumról. Teljesen körülírja a történet a zenekarok mindennapjait, buktatóit.

Fullmetal Alchemist Brotherhood néztem nagyokat, mire odajutottam, hogy elolvasom a történetét, mert nekem nem stimmelt. Amire jutottam, hogy ez a mű egyezik meg a mangával. Itthon csak magyar szinkronnal érdemes nézni a jobb képminőség miatt. Viszont örülök, hogy Roy Mustang hangján kívül mindenki szinkron hangja jó lett. Meg kicsit szokatlan újranézni más történettel.


Higgyétek el, ezek mellett is van időm tanulni CNC programozást.