2020. november 1.

Hova tovább... vagy mi volt eddig Kávészünet #108

Mikor lehetek végre igazán őszinte? De úgy tényleg?

És mégis mi a fészkes fenéért féltem a hátsóm, hogy mondjuk, másokat megbántok, olyanokat, akikkel amúgy sem jövök ki? Vagy az állásom, aminél már tényleg nincsen hova lejjebb? Nálam idősebbeket oktassak ki, mindezt teljesen feleslegesen? Na, ugye, milyen nehéz fába vágtam a fejszém. (És minderről eszembe jut, hogy jó pár hónapja töröltem az ismerőseim közül a gyerekkori barátnőm, de úgy tűnik, még nem vette észre… nem tévedtem akkorát, mint azt elsőre gondoltam.)

2020. Október 19-től (engedd el, nem dátumoztam kis lázadó módjára)

Előző nap végre kiírtam az új naplóba azt a kis szálkát, hogy mi okból nem vagyok éppenséggel rossz passzban és miért nehéz a tiszteletet kiérdemelni a részemről.

...

És tegnap ennyiben is maradtam írás terén, a felvezetővel. Aludva a dolgokra úgy döntöttem, hogy tehetetlenség helyett tettekre sarkallom magam és inkább olyan dolgokba fektetem az energiáim, ami hasznosabb mindenki számára. Szóval, itt is megemlítve, hat kötetről számoltam be a mai nap, amik közül egyik megrendítőbb volt, mint a másik, és ha mást nem is, de gondolkodni valót adott alaposan számomra.

A hála gondolata sem legyintett meg egyszer sem tegnapig, de ha végig veszem az egész éves kálváriám, bizony, van miért köszönetet mondani, vagy éppenséggel lehetek hálás sok dologért. Ebben az évben most először voltam megfázva, és sok éves szenvedés tapasztalata után még az első nap elcsíptem a dolgot, így három kemény nap alatt kikúráltam magam. A köhögés még tart, de erre már tényleg fittyet hánytam a sok teendő között. Csigalom és nyugavér, nem volt lázam hírből sem.

Kerekecske, dombocska, itt futkos a pókocska… (az asztalomon) - a pók jelenléte mindig csak jót jelent a szememben, szóval írjunk nyugodtan tovább.

***

Aznap már nem írtam tovább, nem is láttam értelmét, de azóta is kétség kívül zajlanak az események. A hétvége családiasan, ünneplősen és meghitten telt el, így újult erővel tudtam belevetni magam a következő hétbe. Van az a fajta érzés, hogy néha próbál kicseszni velem is az univerzum, de végül rá kell jönnöm, hogy én irányítok, ergo nincs sok befolyásoltsága a sorsnak pár momentumban. Így én akaratlanul is úgy terveztem, hogy jó hetem lesz, függetlenül attól, hogy bagoly üzemmódban csak értetlenül pislogok reggelente úgy, mint diák a matematika órán.

Bizony, el is telt a hét villámgyorsan, már itt van a nyugodalmas péntek, ráadásul a hónap vége, így az elszántságom kicsit sem csökkent. Most úgy vélem, sikerült teljesíteni az előtte lehetetlennek tűnő dolgokat is, így nagy örömmel fogok neki a következő hétvége eseményeinek.

Mit felejtettem el? Anime sorozatok terén lassan, de haladtam, regényekhez pedig csak a megszokott pár fejezet erejéig nyúltam, de a novembert újult erővel igyekszem végigcsinálni.