2020. december 13.

Blogmas 2020 második hét

A múlt hét kaotikussága után kezdem összeszedni magam, és amennyi üres járatú időm kerekedett, igyekszem aktívan tölteni.

Így végre minden nap nyugodtabban olvasok esténként, tudok pihenni kora este, de ahogyan közeledik az év vége, valahogyan minden lelassult körülöttem. Ez nem baj, épp ellenkezőleg, vártam nagyon ezt a nyugalmat. Emellett rám tört a pakolhatnék, kétszer is nagy könyvpakoláson esett át a szobám.

Meglepő úgy ébredni, azzal a nyugalommal, hogy tudom, mire számítsak és emiatt jobban is indult nem csak a napom, hanem mondhatni a hetem. Próbálják betáblázni továbbra is az időm, de én is betartok, és ragaszkodom a szabadidőmhöz.

Most a héten főként az olvasásé és a pihenésé a főszerep.

***

Lassan észre sem vettem, hogy közel a hét vége, egyszeriben gyorsan, tartalmasan röpült el ez a hét is.

Szerencsémre a tíz felolvasási felvételből nyolc készen van, péntekre maradt a maradék kettő, így lelkes is vagyok, hogy mihamarabb kész legyen ez a projekt is.

Lássuk be, két hétre beosztva ez sok volt, túlzottan is, nem volt sem időm, sem türelmem a végén már hozzá, így nem is éltem ki magam, sőt, pont ellenkezőleg, folyamatosan kimerített szellemileg, ami akárhogyan nézem, nem jó.

De legalább kipróbáltam magam, de úgy vélem jelenleg, hogy ez nem az én utam és jobb az írás mellett maradnom, mint a videózásnál. Nem látom benne meg mindazt az örömöt, azt a kikapcsolódást, amit az írás ad nekem lassan másfél évtizede, és a technika, ami a rendelkezésemre áll édes kevés arra a kreativitásra, amit látni szeretnék a munkámban. Talán, ha a jövőben le fogom tudni cserélni a gépem egy korszerűbbre, egy komolyabb vágóprogram megtanulására több késztetést éreznék.

***

Konkrétan este fél 11 ismételten, és hirtelen észbe kapva gépelek, hogy bizony tényleg rohanós egy hét volt. Mégis, sikerült kicsit több szabadidőt találnom, ezt nagy mértékben ki is használtam, és jól haladtam Caleb Carr A Halál angyala című kötettel.

Jövő hétre terveim szerint a könyvtári köteteket szeretném előre helyezni, a háromszáz oldal alatti regényeket elolvasni, de ha valami marad belőlük a karácsonyi szünetre, akkor azokat ebben az időszakban el is olvasom.

A pénteki felvételből egy meg is valósult, az utolsót most úgy jelezték, hogy lemondták, így mondhatni a jövő hétre már nem maradt könyvtáros munkám, de még egy másik videó összevágása váratni fog magára, de ezen kívül mondhatni mindennel meg lettem, így a hétvégét nyugodtabban töltöttem.

Sőt, a hétvégi tervek, miszerint, hogy fogok tudni olvasni és írni, megvalósultak, és a következő Ambrózy fanfiction jelenete körvonalazódni látszódik, egy oldalnyi vázlat el is készült.

Röviden tömören ennyi volt ez a hét, és reménykedem, hogy az utolsó hét is hasonlóan elrepül.