2016. július 4.

Animés élmények saját szemszögből

Hali! Eszembe jutott, hogy kezdő tejfogú animésként írtam egy szép kis listát, miket néztem meg az életem során. Persze, csak addig, amíg nem mutatták meg nekem az Animeaddicts adatbázist, ahol lustaságomhoz híven jelölgetem be szorgosan a nézendő és megnézett animéket.

Pár mondatban összefoglalva, melyik animében mi fogott meg igazán, hogy végignézzem.. talán csak vártam a csodára, mégsem teljesült? Megnézném-e újra, ha nem lenne más?


Az első 10-es lista:

Kilari

Csak mert a TV-ben adták. Talán ez volt az utolsó sorozat az életemben, ami miatt leültem a TV elé. Elsősorban a végső kérdés az volt, hogy melyik bishounen fiúval fog összejönni a mi énekes lányunk. Aztán jött a csalódás, hogy az utolsó 50 részt letiltották.

Beelzebub

Egyből bele a levesbe 60 részt végignézni. Itt is elsősorban a humor és a szerelmi szálak ( utólag kiderült, hogy mégsem ez lesz a lényege a történetnek ) kötöttek le a monitor elé. Fiúknak készített, harcokkal feltöltött buktára hasonlítanám. Ha nem lenne olyan sok része, szerintem már rég újra néztem volna. Az első ending meg teljesen rabul ejtett.


Bokura ga ita

Először csak bele-belenéztem, később vettem rá magam, hogy újranézzem. Elég lélektani, sokkal inkább az érettebb korosztálynak ajánlott. A múlt feldolgozása, az új szerelem felé irányulás mozzanatait eleveníti meg az anime.




Ore no Kanojo to Osananajimi ga Shuraba Sugiru (oreshura)

Az első lányháremes anime az életemben, inkább az iskolai történet és az anime humora miatt néztem meg.


Lovely Complex

A tizenéves lányok szerelmes animéiből visszatekintve nem is volt rossz első választásnak. Emlékezetem szerint, ezt megnéztem másodjára is.





Ore no imouto ga konna ni kawaii wake ga nai

Ha tudtam volna, mivel állok szemben.. túl naiv voltam, persze már tudom, ez sem szokatlan az animék széles repertoárján.



Kaichou wa Maid-sama

Ha nem néztem meg kétszer, egyszer sem. Elég annyit írnom, hogy imádom? Nincs tökéletes ember. Kivéve Usui.
Meg lesz tartva a titok? Még szép!




Tonari no kaibutsu-kun

Ismét egy shoujo anime, amit szintén a poénjai miatt kedveltem meg. Még nem vettem a fáradságot, hogy újra nézzem, talán mert van még sok száz megnézendő anime, ami hasonló élményre épül.


Jormungand

Háború, harcok, fegyverkereskedelem.. minden férfias finomság benne van az animében. Akció a higgadtság jegyében. Felnőtteknek készítették, de ettől függetlenül ha nem láttam vagy háromszor, akkor egyszer sem.



Hidan no aria

Kezdem gyanítani, csak a fegyverek miatt néztem meg. Nem, akkor még nem tudtam az ecchi műfajról.




+1, mert miért ne

Itazura na Kiss


Már nem emlékszek pontosan mikor, de az első között volt ez a könnyedebb, romantikus anime. Érdekessége, hogy az iskola utáni felnőtt életet is láthatja a néző, mint a Clannad-ban.