2018. május 4.

Áprilisi olvasmánylista - könyvtári olvasások

Találtam minden földi jót a könyvtárban, így hozok is egyből egy skandináv krimit, Jo Nesbøtől, két kötetet Böszörményitől és a Sulijegyzet sorozat első kötetét
Volt itt sírás-nevetés, izgalom és mind olyan újdonság, amire összességében úgy vélem, érdemes volt lecsapnom és kiolvasnom.
Egy kötetet átvittem májusra, mert már nem fért bele, így arról egy következő könyves posztban számolok be.




Böszörményi Gyula - Lúzer Rádió, Budapest III. A kutyakütyü hadművelet

Erre elég csak annyit írnom, hogy Böszörményi ismét hozta a formáját és megnevetettet? Nem, nekem sem elég sztorizgatás a könyvről.
Tegyük hozzá, a második rész szerencsétlenül nem akadt még a kezembe, de ha benn lesz a könyvtárban, hozom is ki egyből, így egyből egy másfél oldalas spoilerbe futottam a történet szempontjából, ami kicsi fejfájást okozott.
Miután gyorsan túltettem a saját hülyeségemen magam, bele is mélyülten a nyócker világába ismét, ami már-már hard core szinten van elmesélve. (Nem vagyok Pesti, de annyi Böszörményi könyvet olvastam már, hogy szinte magaménak tudom a várost, ahol a két kezemen meg tudom számolni, hányszor jártam valójában.)
Kitérőt tehettünk ebben a kötetben azon a bizonyos Józsefvárosi nagypiacon, ami bizony veszélyesebb és lutrisabb hely, mint az eBay. (Ezután a sztori után pedig még inkább bizalmat szavazok a webáruháznak.)
Akcióban nincs hiány, Mark nem kis fába vágja a fejszéjét (az adó-vevőjét), hogy leleplezzen egy magas polcos illetőt. (ahogyan a borító is ígéri)
Összefogás, kitartás, egy erős szövetség kialakulása még a korrupciók ellen is hatékony megoldást szolgának belevaló főszereplőink, akiket a galambok sem riasztanak el.
Mivel Marknak nem kis segítsége akad, a két lánytestvére is szerephez jut, ezzel is minél jobban megismerjük a Kukec család három rosszcsontját.
A politikai cinizmust megmosolyogtam, pont a szavazás előtt tartottam a macskás résznél. (Mark apja ugye egy luxus kisállat klinikán dolgozik, ahol ugyebár nem akárkik fordulnak meg... akár még a Narancsra hallgató miniszterfeleség macskája is. - De, ha nem így hívják azt a macsekot, sürgősen átnevezni a déligyümölcsre még akkor is, ha valójában Európa közepén élünk... khm, pardon, ne vesszünk el a részletekben.) Elsőre kicsit rosszallottam, hogy belekerült, de lássunk tovább az orrunknál, a tizenéves gyerekek is tisztában vannak a politikával, még ha ez néha nem is olyan nyilvánvaló, ráadásul itt két felnőtt férfi kapta párbeszédül, ha hitelességről van szó, tökéletesen beleillet. Meg én is felnevettem a poénra, szóval nem vethetem meg.


Böszörményi Gyula - A bolhedor lovagjai

Hosszabb lett az összegzésem, mint amire számítottam, így megérdemel egy külön posztot a részemről ez a kötet.

A bolhedor lovagjai

A könyvvel kapcsolatban, a tapasztalt animések lazán legyintenek, hogy őket már semmivel nem lehet meglepni, hiszen nincs olyan dolog a világon, amit a fantáziadús japánok még nem animáltak meg... Ha unalmassá válnak, igazán küldhetnénk a szigetre pár Böszörményi könyvsorozatot, mert amit eddig a könyvekben olvastam, azt még nem pipáltam animációkban. (Milyen érdekes, hogy fél éve erősen megcsömörlött az animesorozatok nézése a részemről, miközben exponenciálisan növekedett a Böszörményi kötetek olvasási népszerűsége...)
Na, térjünk a lényegre, mielőtt a páncélom elkezdik rugdosni, hogy jó ideje alig számoltam be animékről, főleg, hogy tudtukkal nem kizárólag könyvesblog vagyok. (Amúgy is a Youtube nézése a divat, de valamelyest még mindig inkognitós vagyok, szóval nem, nem lesz videó.)


Jo Nesbø - Vörösbegy

Drámai, izgalmas, és "pont ez hiányzott az életemből" érzést csalta ki belőlem. Nem értem még mindig, hogy miért nem találtam rá hamarabb. Cél: kiolvasni a teljes Harry Hole sorozatot.
Van benne minden: rendőrség, bűnügyi nyomozás, második világháború, neonácizmus, rasszisták, egy profi gyilkos és dermesztő történet.
Egyszerűen imádtam. Önmagában is megállná a helyét, szóval aki még nem kóstolt bele sem a skandináv regényekbe, sem az író munkásságába, sem a sorozatba, annak sem kell megijednie. Több szálon futó történet, látjuk az ellenség és a bűnt üldöző Hole taktikáit, körülbelül a könyv felénél kezd tisztább lenni a történet, hogy mivel is állunk szemben, de dramaturgiailag jól van felépítve, ha az írónak az volt a célja, hogy az utolsó pillanatig ne tudjuk, ki a gyilkos, akkor bizony leírhatom, hogy jól végezte a dolgát, nem találtam ki azonnal a tettest.
Sőt. az utolsó jeleneteknél tetőpontra kerül az izgalom, szó szerint rághattam a körmöm, hogy sikerül-e Hole-nak a gyilkost megfékezni.

Fájdalmam kicsit spoileres:
Az egyik szereplő, akit bírtam, sajnos nem sokáig élvezhette a sorozatban levő életét, ami teljesen letaglózott engem. (Most már értem a Trónok harca fanokat, hogy miért kapnak hisztériás rohamokat a kedvenc szereplőik elvesztésekor.)



Tavi Kata - Nyitótánc

Szerintem nem én vagyok az egyedüli, aki egyből a Szent Johanna Gimihez fog összehasonlításokat végezni?
Nem kell félni, nem lesz benne hasonlat! Sőt!
Egyedi, jó humorú regény, bár elsőre én húztam a számat, hogy huszonévesen miért kell nekem ilyen, tizenéveseknek szóló csöpögő, tiniregényt olvasnom, de aztán a könyv felénél olyan csavarok és olyan sztori került a szemem elé, hogy konkrétan, amint a havi olvasmánylistám kimerül, folytatni is fogom a következő részt. (Pedig mikor kikölcsönöztem a könyvtárból, úgy gondoltam, hogy én biztos nem fogom a következő részt elolvasni, ehhez már túl öreg vagyok a sok gimis románchoz.)
Az SZJG sokkal komolyabb, nosztalgiázóbb volt számomra, ez inkább azoknak fog tetszeni, akik még maguk is a gimis életet élik, és amolyan Z generációs történet számomra.
A poénok jók voltak, Lilla szemszögéből a tipikus gimis élet olvasható, förtelmes dolgozatok, előítéletes tanárok, kiismerhetetlen pasik, rivalizáló csajok és a kiakadó szülők idegein táncolás megadta a történet sava-borsát.
A könyv végére mégis sikerült felkeltenie az érdeklődésemet, így a sorozatra megvett kilóra.