2018. május 19.

Hétvégi tervezgetős kávészünet #61


Konkrétan ez az ötödik próbálkozásom nekifogni ennek a 61. posztnak.
Én magam is meglepődök, hogy alig aludtam öt órát, mégis kipihentem ébredtem.
Bizony, örül a fejem, hogy megélte a blog az ötszázadik posztot is, miközben még jó pár várható.
Most kedvem van listázni (és ezt megosztani veletek, kedves nemolvasóim), mi is van tervben a kaotikus káosznak nevezett életemben.

Tervek:

Savarelly ügyek 111-113. rész
Röhögni fogtok, mert a 112. része már készen áll, de azzal a 111. résszel valahogy nem tudok dűlőre jutni lassan két hete.

Akatsuki no Yona
Nagyon megtetszett elsőre, de amilyen gyorsan megnéztem az első hét részt, valahogy három hete stagnálok a nyolcadik megnézésével. Nagyon jól lettek összevágva, tényleg ráharap az ember minden rész megnézésekor, hogy folytassa és lessen bele a következő részbe. Maga a történet is megfogott.

Natsume Yuujinchou Shi
Ez is megakadt a hetedik rész nézésénél, de ennél konkrétan tudom a félbehagyás okát: mivel ez már a sorozat negyedik évada, reméltem, hogy valami változatosság is lesz most már Natsume és a barátai életében. Tévedtem. A főszereplőnk karaktere mondhatni semmi változáson nem megy keresztül, a különböző lények mindig megtalálják, a segítségét kérik, egy-egy lényt Natsume felszabadít, és aztán a végén örülnek, hogy minden helyrejött. És ez megy már a negyedik évadon keresztül. Tisztában vagyok vele, hogy közben tanulságos monológokat adnak a lények szájába és valószínű, ezek a monológok akarják képezni a történet lényegét, mint egyfajta "tanulságos állatmese", de bevallom, kikapcsolódásnak túl nehéz és túl sok mondanivalóval van ellátva. Ha animézni akarok, nem az lenne az elsődleges célom, hogy az élet értelmein agyaljak.

Shingeki no Kyojin (Attack on Titan)
Miközben a nagy, hithű rajongók már tülkön ülve várják a harmadik évadot, addig ez is jó ideje nem lett tovább nézve az első évad, a tizedik résztől. Pedig valójában megtetszett, szóval fogalmam nincs, miért nem néztem tovább.

Jane Eyre film (2011.)
Azt mondják, jó, de olyanoknak nem hiszek, akik a könyvet nem olvasták. (Amúgy belekezdtem, de amikor "bele a közepébe" alapon kezdődik a film... csak húztam a szám, és ekkor döntöttem a sorozat megnézése mellett. Az legalább alap szinten követte a könyv eseményeit.)

A könyvekkel kapcsolatban a molyos figyelők tudhatják, hogy állok, de összegezzük, mik is várhatóak a hónap végéhez közeledve.

Tavi Kata: Táncvarázs
Mert én csak az első részt olvasom el, de már a harmadik résznél tartok dilemmám zárására tényleg megtetszett a történet, a poénok még mindig megnevettetnek és annyira epic fail, annyira true story, hogy erre a részre is az öt sírós-nevetős emoijiból ötöt kell rá adnom. (Pedig még csak a felénél tartok.)

Böszörményi Gyula: Mindörökké várni
Várok a végtelenbe és tovább… Tényleg kicsit sem kapkodom el, nem is gyorsolvasásra vásároltam meg ezt a novella-gyűjteményt. 12 nagyon lebilincselő sci–fi novella, szemet megfogó illusztrációkkal és agyat lefoglaló történetekkel.
„Ha azt hiszed, hogy nem a tiéd, akkor is…”
Bizony, Katona Ildikónak nem szokása mellényúlni, ha jó történetekről van szó és mikor még csak a webáruházon szemeztem a könyvvel, elolvasva az első, benne levő novellát, a Dogmát… valahogy megfogott. Ha csak a könyv fele tudja hozni azt az olvasási élményt, amit a Dogma okozott, akkor már megéri elolvasnom indíttatással vásároltam meg a könyvfesztiválon.
Még csak az első négy novellát olvastam ki, de már tudom, bizony megérdemli majd a külön blogposztot.

Jo Nesbø: Denevérember
Hamisítatlan skandináv krimi, a Harry Hole sorozat első része. Még nem mélyültem bele a történetbe, ezért sem haladtam vele, bár tényleg két könyvnél többet nem tudok egyszerre vinni. Valószínűleg a jövő héten most már rástartolok a kiolvasására.

Egyéb hírek:
Kozmetikumok terén lassan tesztelésre kerülnek általam és anyu által is a pár hónapja vásárolt arcmaszkok, amikről mindenképp lesz beszámoló.
A fátyolmaszkok kipróbálása elsőre sikertelennek mondható a részemről, az általam tesztelt termék kiérdemli a „ez mégis mi a fenének?” bosszankodásom. Szögezzük le, a fátyolmaszkok elsősorban hidratáló funkciókat töltenek be, míg arctisztító szerepben a krémes állagú termékek kerülnek ki győztesen. Normál bőr miatt nem szokásom hidratáló maszkokat használnom, bár, amikor már vagy kétszeresen is kiszárítom a mélytisztító termékekkel az arcom, jól jön neki az a kis plusz.

Süt a nap, lassan itt a nyár, mondanám, hogy minden szép és jó… ki a franc akar nekem hazudni? Kicsit letaglózott, hogy az utolsó pillanatban elhappoltak előlem egy jó állást, így ismét fogalmam nincs, merre induljak a keresgéléssel.
Rákaptam a novellák olvasására, boncolgatok a fejemben pár gondolatot egy egyenjogúsággal kapcsolatban, mert valahogy most ez nyugtatja meg a racionálisabb énem.