2022. április 24.

Schildkröte a konyhában #3 – mennyi az annyi?

Üdvözletem mindenkit ismét a konyhában, és folytassuk a sorozatot a kiegészítők terén, mik váltak be a mindennapokban. Teljesen egyszerű és többnyire filléres dolgokat hozok, amik lehet, hogy egy kezdő konyha esetében eszébe sem jut az embernek, viszont a mindennapi ténykedésnél megkönnyítheti a főzést, sütést.

Ha lemaradtál volna az előzményekről, itt olvashatsz róluk:

https://schildkrotemegmondja.blogspot.com/2022/02/schildkrote-konyhaban-uj-hobbi-uj.html

https://schildkrotemegmondja.blogspot.com/2022/02/schildkrote-konyhaban-2-egy-csipet.html

Mérőpohár: Amint sütéshez fog az ember, szinte azonnal felmerül a probléma, mivel mérje ki a dolgokat. Elsőre sikerült egy könnyű műanyagos verziót beszerezni, aminek az esetében úgy vagyok, hogy akik többször is hasznát veszik, javaslom inkább az üveg mérőkancsót, mert abban nem csak kimérni, hanem kikeverni is lehet a dolgokat (Pl. palacsintatészta, omlett, rántotta). Így akár a mosogatásnál is lehet spórolni, hogy kevesebb edényt kell használatba venni.

Mérőkanál: Gyors, mindig kéznél van és még az angol, amerikai mértékegységek is rajta vannak, így könnyebb vele dolgozni. Az enyémen a milligramm egységek is szerepelnek, és ez is olyan termék, amit megvesz az ember alig egy ezresért és ott van mindig kéznél. Rutinos főzők mindig tartanak maguknál három különböző kanalat, amivel profin mérik ki a fűszereket, akik biztosra akarnak menni, azoknak is van szerencsére megoldás.

Csészék, angol mércével: Elsőre kicsit feleslegesnek tűnhet, viszont ha konkrét, főként nyugati recepteket vesz elő az ember, könnyebb velük dolgozni. Zabkása, tejbegríz sok esetben lehet aggályos, hiszen az arányok fontosak ezeknek az elkészítésénél, ezeknek a csészéknek a segítségével gyerekjáték az arányokat tartani, illetve több mennyiségben is el lehet készíteni ezeket a könnyed finomságokat.

Teatojás: Hiszen mindenki filteres teát iszik, minek kellene? Bizony, akik belemélyülnek a teázás kultúrájába, főként ha gyógynövényekről van szó, azonnal felmerül egy probléma, hogy a szálas teákat hogyan tudná az ember jól kifőzni. Több típust is vásároltam, kezdve a fémtojáson át a sűrű szűrőn keresztül egészen a szilikonos teatojásig, és mindhárom típust szeretem, leggyakrabban a szilikonosan használom a könnyű tisztítás miatt.

Mézcsurgató: Ez is az a termék, ami nem feltétlen kell az embernek, de a teázó pillanatokra vettem egy műanyagot kipróbálásra. Először felmerült, hogy talán fából készültet kellene vásárolnom, de a műanyagnál tettem le a voksom, és kimondottan szeretem, a csurgató kb. egy evőkanál mézet vesz fel, könnyű használni és kanál helyett is beválik a tea kevergetésénél.

Galuskaszaggató: A sok „feleslegesnek vélt termék” mellett ez volt a legelső égetően szükséges dolog, ami a magyar konyhából bizony nem hiányozhat. Ebből is több fajta található a boltokban, a könnyű fémnél tettem le a voksom már csak a mosogatás szempontjából is. Teszem hozzá, a spatulája szörnyű vékony alumínium, de nem is igazán szükséges, a galuskatészta készítéshez használt fakanál is megteszi a szaggatáshoz.

Mérleg: Sütéshez elengedhetetlen, mivel mondhatni örököltem egy kicsi digitális mérleget, nem éreztem szükségét, hogy vegyek magamnak egy sajátot.

Krumplitörő: A galuskaszaggató után a krumplitörő is olyan termék, ami nélkül nem lehet főzni, minden féle zöldség összetörésére alkalmas és a magyar konyha krumplipüréje pedig kiált a törőért. Tanuljatok a hibámból, ez legyen a legelső főbb konyhai kiegészítő, amit megvesztek, ne kelljen a legelső családi ebéd készítéséhez kölcsönkérni.

Habverő: Ha nem akarunk piskótát csinálni, nem is láthatja először az ember a lényegét… viszont már használtam omlett összekeverésére, palacsintatésztához, pudingkészítéshez, meg bárihez, aminél egyenletes keveréssel szeretnél szép állagot elérni. A vicc az, habot nem vertem vele.

Hústű: Van kés, villa, s tű meg maradjon varráshoz… utána pedig már szinte mindenhez is a hústűt használjuk, kezdve a húsok, sütemények állagának ellenőrzésére a sütéskor, vagy csak megfordítani és kiemelni a kisütős termékeket a forró olajban, ha nem akar az ember villát vagy mást alkalmazni.

Fogó, csipesz: Ebből is több félét lehet találni, kezdve a salátás tálakhoz használható szervírozó csipeszen át a grillező fogóig, különböző árakban. Szilikonos végűt választottam a középár kategóriából, erre konkrétan nem sajnáltam a pénzt és a Fackelmann márkánál kapható csipeszt vásároltam meg, mivel már több termékük is megtalálható volt a család konyhájában és több éve hűen szolgálja a főzést. Illetve arra is figyeltem, hogy bírja a magas hőt, mivel főként a kisüthető termékekhez vásároltam, így a forró olajt bírnia kell, és jól állja a strapát.