2021. január 3.

Nyissunk újat! Kávészünet #109

Ma kaptam észbe, hogy bizony új Word dokumentumot nyithatok meg, és ezzel együtt lezártam egy újabb éves anyagot, pontosabban öt és fél évet.

Ami szép, de kicsit sem akartam visszatekinteni, ellenkezőleg, a blog hatodik születésnapján agyalok és azon, hogy utána milyen tervekkel álljak elő. Az előző év akaratlanul is parkoló pálya lett még a blogot tekintve is, miközben az életemben egyre több változás érezhető, ami elől éppenséggel nem menekülni akarok, hanem tenni értük.

Előző nap pedig éppen nem kaptam sokkot, hogy a molyos számlálóm lenullázódott, pedig milyen nagy örömmel néztem rá minden nap, hogy az évben mennyi könyvet sikerült elolvasnom. (Ez főként a beszerzések miatt volt megnyugtató, de ránézve az anonim könyvfüggők zónára tudatosítanom kellett magamban, hogy én még messze sehol nem tartok. – tényleg nem)

Sikerült tegnap összeszedni a maradék gondolatom, készülni a következő év feladataira, és minden eshetőségre, ami miatt részben elcsigázott vagyok, másrészt elszánt és a flegmatikus énem előbújva folyamat azt suttogja a lelkiismeretemnek, ha valami vagy valaki a terveimbe beleköp, azt lökjem félre az útból, különben nem jutok előrébb.

Sosem gondoltam volna, hogy újabb könyves karakter lesz a példaképem, mégpedig a kicsi szipolyunk, Rianna, aki hegyi gyopárként túlél és küzd a saját életéért. Ő már rájött, hogy tőle kell félniük az embereknek és nem neki kellene meghunyászkodnia, így ezt az évet a sarkamra állásnak szentelném, mivel a tavalyi célkitűzésem, a tolerancia és a türelem magamba erőltetése mondhatni cseppet sem sikerült, sőt inkább kikészített lelkileg, és ez mindenre rányomta a bélyeget.