2019. augusztus 4.

50 Kérdés book tag

Az a régi szép idő, mikor kezdő bloggerként szórakozásból kitöltöttem a TMI tag kérdéssort… – abszolúte elvicceltem. Az említett bejegyzés itt olvasható:
(míg a kedves teknősök nem érzik zavarónak a válaszokat) *titokban a link bejelölése előtt ellenőrzi*
(Megjegyzés: igen, nem pontosan tudtam, mi az OTP páros és azóta megváltozott a kapcsolati státuszom…)

Most unalmamban (jó nem, mert közben készítem a Sherlock „nyáladzásom”, szóval nem töltelékként hozom, hanem csak kis ismertetőnek) rábukkantam Miss MadHatter blogjának kérdéseire és válaszaira. Az ő bejegyzését az alábbi linken elérhetitek: https://missmadhatterblog.blogspot.com/2019/03/50-kerdes-book-tag.html

Nos, pörögjünk fel, mert ez inkább legyen egy esti, röpke válaszadással teli bejegyzés.

1. Melyik szereplőnek van a legjobb stílusa?
Számomra Sherlock Holmes kiléte is egy nagy rejtély, a formaságai és megjelenése pedig egyedülálló.

2. A könyves szerelme(i)d?
Valakit mindég szeretni kell… Egyértelmű, hogy fanatikusságom és rajongásom tárgya Ambrózy báró köré épül.

3. Valaha szeretett szereplő, akit mostanában kezdesz megutálni?
Inkább fordítva szokott megtörténni, jelenleg egy karakter sem jut eszembe.

4. Legnagyobb, leghosszabb könyv a polcodon?
Maximum legtöbb oldalszámmal rendelkező kötet… Amúgy az Outlander 2. Szitakötő borostyánban című könyv a legterjedelmesebb.

5. A legnehezebb könyv a polcodon?
Juhász Árpád A kék bolygó vándora könyv súlyát már fegyvernek minősíthetném.

6. Vannak könyves posztereid?
Nincs, ha nem számíthatom fel a könyvjelzőkből készített montázsképeket.

7. Vannak könyves ékszereid?
Szintén nincsenek, viszont egy Pokoli szerkezetes angyalkás nyaklánc beszerzése évekkel ezelőtt foglalkoztatott.

8. OTP-d? (One true Paring, vagyis egy olyan könyves páros, aki a történetben nem jött össze, pedig passzolnának)
Amikor simán összepárosítottam volna Réti Gergőt a Botlik Zsófival (Gergő regények)… és nem tudom, miért, pedig nem egy összepasszoló páros.
Vagy írom inkább Lucyt és Dont a Szivárgó sötétség sorozatból, mivel ők tényleg jó páros lehetnének…

9. Kedvenc könyvsorozatod?
Ambrózy báró esetei… ki kell fejtenem?

10. Kedvenc filmadaptáció-betétdalod?
Viktória sorozat keringője… Vagy inkább az Egy gésa emlékirataiban levő zene.

11. Egy könyv/történet, aminél azt kívánod, bárcsak folytatódna?
Mint minden On Sai rajongó esetén, a Szivárgó sötétség, illetve a Calderon mindig érdeklődés középpontjában van.
Ambrózyt csak azért nem írhatok, mert az folytatódik akkor is, ha összedől a világ.

12. Kedvenc egykötetes könyv?
Cselenyák Imre, alias, Jean-Pierre Montcassen történelmi regényeit szívesen olvasom, de ami elsőnek eszembe jutott az Böszörményi Gyulától a Mindörökké várni novellagyűjtemény.

13. Mióta olvasol?
Amióta meg tanultam olvasni, kb. 7-8 évesen pedig már az iskola gyerekkönyvtárába is be lettem iratkozva.

14. Melyik Roxforti házba tartozol?
A teszt szerint Hugrabugos vagyok, igazából nem foglalkoztam vele eddig sem, molyon jogosan nem választottam plecsnit.

15. Mit keresel egy könyvben?
Elsősorban a kikapcsolódást, egy másik világot, ami a leginkább eltér a valóságtól. Elsősorban menekülés számomra a könyv, így bármilyen is legyen, a megnyugvást keresem a történetekben.

16. Kedvenc idézeted?
„Most menjen, kedves, és maradjon makacs!”

17. Kedvenc iró(nő)d?
Böszörményi Gyula egyértelműen megmutatta nekem, hogy az ifjúsági regények nem csak gyerekeknek valóak. Persze, rengeteg kedvelt szerzőm van, azok mind a kedvenceim, akiknek a könyvei megtalálhatóak a polcomon.

18. Kedvenc borítód?
On Sai: Apa, randizhatok egy lovaggal?

19. Akciódús vagy Romantikus?
Krimi… amúgy minden evő vagyok, kedvemtől függ, épp melyik könyvet olvasom. Ezért is olvasok egyszerre legalább két könyvet, egy izgalmas krimit és egy romantikus történetet.

20. Hova mész, ha valami szomorú történik az egyik könyvedben?
Maradok a hátsómon természetesen… munkaidőben pedig fel-le sétálok és próbálok lehiggadni.

21. Mennyi ideig tart elolvasnod egy könyvet?
Változó, rövid könyvek átlagosan 3-4 nap, vaskosabb kötetek egy hét. Jelenleg heti 2-3 könyvet tudok befejezni.

22. Mennyi ideig gyászolsz egy könyvet?
Most, hogy szinte darálom a könyveket nincs is sokszor idő, de a vaskosabb fizikai példányoknál észrevettem, hogy a befejezésük után egy pihenőnap mindig kell, hogy egy újabb, legalább 500 oldalas kötetbe fogjak.

23. Legkevésbé kedvenc könyved?
Magyar helyesírás szabályai… – ajánlott olvasmány, de a nyelvezetét tekintve hamarabb tudtam értelmezni a Gépipari technológusok zsebkönyvében szereplő tartalmat, mint a nyelvtani szabályok lényegét.

24. Pozitív dolgok egy szereplőben?
Ha jó a humora. Meg nem köcsög a többi szereplővel.

25. Negatív dolgok egy szereplőben?
Ha unalmas, sablonos, és látszik, hogy nem komplett, mikor annak kéne lennie. A tehetetlen hajbókoló karaktereket, akiket az olvasónak a sziklaszirten is hátba kell lökni, mert önmaguktól nem képesek leugrani…

26. Miért kezdtél el blogolni?
Miért ne?

27. Félelmetes könyv?
Legfeljebb durva könyveket olvasok, félelemeseket vagy horrort nem. Nesbø Police könyvének jelenetei viszont egyből eszembe jutottak erre a kérdésre. Jól emlékszem rá, hogy mikor a fejezetek végére értem, szinte félbe kellett hagynom pár percre és néztem magam elé, azzal a gondolattal, hogy „ez durva volt… nagyon durva.”

28. A legutóbbi könyv, ami megsiratott?
Nem vagyok egy bőgős a könyvolvasások tekintetében, legutoljára, aminél megkönnyeztem az a Villamostangó volt.

29. A legutóbbi könyv, amit 5 csillagra értékeltél?
Gyilkosság az Orient expresszen

30. Kedvenc könyvcímed?
Thomas Brezina: Hogyan változtassuk békává a tesónkat?

31. A legutóbbi könyv, amit olvastál?
Jelenleg Simone Elkeles: Rules of Attraction – A vonzás szabályai van terítéken

32. Mit olvasol éppen?
Simone Elkeles: Rules of Attraction – A vonzás szabályai
Érints meg!
Nyáry Krisztián: Így szerettek ők

33. A legutóbbi filmadaptáció, amit láttál?
Szerintem a Viktória lesz, pontosan nem emlékezek rá, mivel az is hónapokkal ezelőtt tekintettem meg.

34. Egy szereplő, akivel mindig is beszélni akartál?
Sherlock Holmest biztos nyaggattam volna, akárcsak Ambrózy bárót, de ha az életről szeretnék beszélgetni, akkor a skót mentalitásról biztos szót váltanék Jamie Fraserrel.

35. Egy író, akivel mindig is beszélni akartál?
Böszörményi Gyulával sosem lehet eleget beszélni úgy vélem, ha már nem élő íróról van szó, akkor magyarok között Mikszáth Kálmán, külföldieknél Tolsztoj lenne, akivel szívesen szót váltanék.

36. Kedvenc olvasós nasi?
Chips párti vagyok, de olvasás közben nem szeretek morzsálni, mégis néha pár kocka csoki jól esik… Leggyakrabban popcorn-t szoktam enni.

37. Egy könyves világ, amiben szívesen élnél?
Bármelyik 1800-as évekre visszamenő történetben. Vagy a századfordulóban.

38. Egy könyves világ, amiben NEM szívesen élnél?
A szolgálólány meséje

39. A legutóbbi alkalom, amikor megszagoltál egy könyvet?
Nem emlékszek rá, igen, én is szoktam néha olvasás közben elmerengéssel egybekötve szagolgatni a könyvet. Érdekes módon, a levendula nem hat rám olyan nyugtatóan, mint a könyvlapok illata. (Ha nem is lesz könyvillatú parfüm, még illóolajat gyárthatnának…)

40. Furcsa veszekedések a könyvekben?
Minden YA könyvben szereplő tini drámától a falat kaparom. Azért fura, mert sokszor feleslegesek ezek a viták szerintem.

41. Kedvenc romantikus könyv?
Hmm… Ambrózy báró esetei… Jó, megmondtam milliószor, hogy ez a sorozat krimi, de… aki olvasta a Nász és tébolyt, megérti a döntésem.

42. Írsz?
Most is írok, nem?

43. Kedvenc varázstárgy?
Erre azt kellene írnom, hogy a láthatatlanná tévő köpeny… informatikusként és bloggerként viszont a Ctrl+Z billentyűkombináció az, ami sokszor megment a hajam kihullásától.

44. Quidditch posztod?
Én tuti az a Hugrabugos lennék, aki sportellenes. Passzolom a lehetséges posztokat.

45. Egy zene, amiről egy könyv jut eszedbe?
Fonó zenekar mezőségi dalára akaratlanul is a Nász és tébolyra asszociálok.

46. Kedvenc könyves közösségi oldal?
Moly.hu

47. Használod?
Most is fut a háttérben… meg minden alkalommal, mikor gép előtt vagyok.

48. Kedvenc Fandom?
Nem tudok ilyet mondani, bár tudtommal én is fandom vagyok… tévedtem, canon típusú írásokat készítek. Mindegy is, nem olvastam még mások fanfiction munkáit. (Ha valaki ír Ambrózyt, majd sikítson, szívesen olvasnám.)

49. Hány könyved van?
Molyos felvezetésem szerint 214 db, de ez nem az összes, körülbelül 250 van jelenleg a tulajdonomban. (ezen felül van még a családi gyűjtemény, illetve a nagyié, amikhez szintén hozzá férek)

50. Kit hívsz ki?
Schwestert a szobájából… ja, nem, mert most épp nálam alszik. (benéztem)
Bárkit kihívok, bár nem mindegy, mire. Párbaj esetén majd egyezünk a fegyvernemben.