2020. január 5.

Fehér József: A tündérek kelyhe

Az év elejére maradt egy ifjúsági mese, amit érdeklődve vettem kezembe, nem tudva, mit fog takarni a szerző története.

Fülszöveg:

Kedves Ifjú Barátaim!
Zénó tündér a nevem, én vagyok ennek a fantasztikus ifjúsági regénynek a hőse. Akár hiszitek, akár nem: eredetileg ember voltam; mégpedig ismert író. Kávássy Zénónak hívtak. Meséket, verseket, gyermekregényeket írtam mindenki örömére.
Hogyan lettem mégis tündér? Ez meglehetősen érdekes történet. Az azt követő eseményekről nem is beszélve. A regényből kiderül, hogy ezek mennyire megváltoztatták az életemet.
Remélem, sikerült felkeltenem az érdeklődéseteket a hihetetlennek tűnő kalandjaim iránt.
Hogy megtudjátok, mennyi minden történt velem, örömmel nyújtom át nektek „A tündérek kelyhe” című kötetet, mely hű tükre tündéréletemnek.
Nyissátok fel a fedelét, lapozzatok bele, és lássatok hozzá az olvasáshoz!
Ígérem, nem fogtok csalódni.
***

Egy rövid, kikapcsolódó mesét kaptam ezzel a kötettel, aminek főszereplője, Zénó íróként egy különleges helyzetbe kerül. A tündérekkel találkozva felavatják őt is tündérnek, így kettős élettel kerül izgalmas szituációkba.

Zénó fő tevékenysége támogatni és segíteni a tündéreket és azok barátait, cserébe pedig tündérként neki is aktívan segítenie kell azért, hogy egy szebb jövő legyen, és az emberek megismerhessék a tündérek világát.

A történet rövidsége ellenére sok szereplő jelenik meg a történetben, több, kisebb mese alakul ki, egy egész kerek történetben. Zénó harcol gonosz varázslókkal, a tündérek levéltárában járva megismerheti a tündérek múltját. Megmenekíti a tündérhercegnőt a békahercegtől, aki elrabolta, befogadja magához a gólyákat, és a rémálmot űző mumusokat is elűzi egy kisfiú ágya alól. Ahogyan a cím utalja, a főbb cél lesz a tündérek kelyhét megkeresnie, cserébe megkapja a választ, hogy valójában ő ki.

Hogy mindez valós vagy csak egy édes álom? Talán az olvasó sem fog tudni egyértelmű választ adni rá, cserébe egy aranyos, meseszerű, idilli lezárást kaphatunk.

Felnőtteknek ajánlható mese, de a fiatalabb generáció is találhat benne tanulságot.
Ráadásul szép illusztrációk kerültek bele a szintén Csongrád megyei Vörös Édua által.
https://moly.hu/alkotok/voros-edua