2019. szeptember 29.

Ambrózy fanfiction 15-22. részek: A monitor mögött III.

Az év első fele új kötet nélkül is tartalmasan telt, miközben nem csak a saját határaim súroltam, mikor egyik elképzelés után a másik valótlanságig ábrándoztam az akkor még leendő Szer'usz világ dramaturgiájáról.


15. rész Richárd töprengéseit vetíti elő. Ennél a résznél már tudtuk, hogy várható egy új kötet, de még semmi hír nem volt felőle, így először úgy lett kiadva, hogy „aminek még nem tudjuk a nevét” – na, annak a folytatása. Nem dátumoztam fel, háromszor megfontoltam mindent, de még mindig csak a Nász és téboly, illetve a Mári levél volt a kiindulópont, mi is várható a folytatásban. Emiatt hol máshol játszódna, mint a biztos alapokon álló Ambrózy-villában. Szó szerint alternatív lett.

16. rész még messzebbi távlatokba vezeti az olvasót, és az Ambrózy család bővülése hoz számukra különös pillanatokat. Ebbe a részbe csempésztem bele pár választ a szerző karcából. Nem apróztam el, szabadra engedtem a maradék képzeletem és a sokunk által már várt helyzetbe dobtam a még mindig nem egészen összecsiszolódott párosunk. (bár a Szer’usz világ olvasása után már tudom, hogy jó felé tapogatóztam) Illetve, aki kihagyta volna az előzőleg felemlített karcot, annak kis csemegéül beleépítettem pár mondat erejéig a történetbe a kapott válaszokat. Remélem, hogy a jövőben lesznek hasonló karcok, hogy minél többet megtudjunk a szereplőkről.

17. rész megszületése a felgyülemlett molyos karcokból tevődött össze, végre hűen a "részletek" megnevezésre. Nagyon akartam Ambrózy báró 27. születésnapjáról olvasni, de előtte Mili 18. születésnapjáról sem feledkeztem meg. Illetve az utolsó kis szösszenetet a húsvét jegyében készítettem, mert nagyon benne voltam a ténykedésekben.

18. rész Kovelinek köszönhető, mivel névnapi ajándéknak szánva kértem tőle egy ötletet, miből kerekítsek egy történetet. Egyedül Tarján Vilit sajnáltam meg, bár az egykori orfeumigazgató ne tűnjön mulyának. Egyértelműen szórakoztató történetet szerettem volna, kihasználva, hogy már elolvastam a Szer’usz világot és ez által pontosabb folytatásokat készíthettem.

19. rész egy szinte megszokott Richárdos történet, aminek ötletadója a Duna-korzón tartott könyvhét volt. Kicsit nyugodtabb, mesésebb történetet szerettem volna, ahol kibontakozik az Ambrózy házaspár élete. Illetve, ami még beleépült a részletbe, az egy olyan Nász és téboly részlet, aminél kiszúrtam egy elgépelést, avagy Ambrózy báró is hibázik címen egy frappáns rímpár lett megtörve. Ezt Mili természetesen viccesen korrigálta is, ahogyan annak idején az úrinők tették a levelezésekben.

20. rész ismét több részletet tartalmaz, és ez időben lettek az olvasók megkérdezve, mit olvasnának szívesen. Az új és frappáns ötletek nem befolyásolták ezeket a történeteket, ellenben az akkor frissen megismert Sherlock sorozat. Egyre több könyvet olvastam a fanfiction írásokhoz (erről jövőre egy külön bejegyzést, miket ajánlok a sorozathoz, de még hosszú a várólistám, legalább egy tucat könyv várja még az ítéletem, bekerülhet-e majd ebbe a listába) így több információval és háttérrel fogtam neki az újabb történeteknek.

21. rész már az olvasók ötlete alapján készült (pontosabban Koveli volt ismételten az ötletadó), hiszen Agáta mama erősen a háttérből mozgatja a szálakat, így az ő gondolatairól is érdemes történetet kerekíteni. Talán ezzel szemben vagyok a legkritikusabb és a legbizonytalanabb, hogy jobb lett volna, ha teljesen újra elolvasom a sorozatot Agáta mama cselekményének részleteibe mélyedve. (csak a felvetett kérdéseimre kerestem ki a válaszokat) Most kockáztattam, de ígérem, ha teljesen újra olvasom a sorozatot (évente egyszer belefér, meg amúgy sem árt a memóriafrissítés) talán egy újabb történettel korrigálom a tévedéseket.

22. rész a Kincsem két oldalas Ambrózy részletével fogott meg, és az első részlet ez alapján készült el. A köteteket javában forgattam, belefogtam, és ekkor töprengtem, hogy kellene valami jó lezárás. Nos, már épp felébredt Richárd a részletben, ekkor ért egy váratlan meglepetés. Egy molyos olvasó, Zsofir, az előző fanfict alatt elkezdett velem felépíteni egy teljesen új történetet, aminek alapból is örültem, erre pár hozzászólás után rájöttem, hogy ez nagyon is passzolna a második részhez, és már csak egy lezárást kellett hozzá kerekíteni.

Röviden ezek történtek az elmúlt fél évben, sok pozitív élmény kapcsolódik ezekhez az írásokhoz, örülök a lelki támogatásnak, vagy épp a noszogatásnak, ha kifogyok az ötletekből. Bár, a szavazás sokat segít számomra, a visszajelzések, épp kit mi érdekelne és mire a legkíváncsibbak az olvasók.
Nem győzök köszönetet mondani, jelenleg nem tudom, mikor várható újabb rész, de csemegézni fogok a szavazás alatti hozzászólásokból, úgymond kiindulópontnak, mivel foglalkozzam elsősorban.


Kép: https://www.tuttartpitturasculturapoesiamusica.com/2011/10/clarence-f-underwood-1871-1929-american.html