2016. május 2.

Törött smink? Nem gond!

Renoválás után
Ma jöttem egy kis ínyencséggel, mert nemrégiben sikerült szereznem egy szinte elképzelni sem tudom, hogy szerzek egyet dolgot.

Röviden tömören: barátnőm rendelt neten egy sminkpalettát egyéni okból. De sajnos ripityára törve érkezett meg a nagyon biztonságot kínai szállítás után.

( Természetesen én nem csak buborékfóliába és egy tasakban szállítottam volna a megrendelőnek, így egyértelmű volt számomra, mikor kézhez kaptam, hogy mi volt a probléma. )



Barátnőm kibontás után szólt nekem, hogy gond van, küldött pár képet és ő mondta, hogy kidobná a francba. A képeket ítélve, csak a külső borítás tört szét, 2 paletta pedig teljesen ép maradt. Ezután mondtam neki, hogy ez még renoválható.


Fél évig úgy maradt a csomagocska, ahogy ki lett szállítva. Végül megbeszéltük, hogy valójában csak az én indíttatásomra tartotta meg, de ő nem tud semmit kezdeni vele, így mindketten eldöntöttük, hogy én szeparálom és renoválom, amit csak lehet benne.

Renoválás előtt


Csomagbontás közben éppen csak hozzáértem a palettához, már a szürke minden csillámlós színében játszott a kezem. Szerencsére húgomnak volt ideje és segített nekem törlőkendők sokaságát osztogatni, hogy ne legyen csillámpóni mindenhol.


A tartalma volt 4 szemhéjpaletta ( 2 naturális és 2 színes ezekből matt és csillámos árnyalatok vegyesen ) és egy kontúrpaletta, applikátorok és 2 szivacs.

Először a külső csomagolást töröltem le. A 3 kontúrszínt kivettem a helyéről, a tükröt is, így egy alap palettarésztől megszabadultam a helykihasználás okából kifolyólag. A másik ilyen részben 6 db színes szemhéjpúder volt, azokat sérülés nélkül nehéz volt kiemelni, és a másik 2 palettarészbe beilleszteni, ahol már eleve kiesett vagy alig maradt festék. A renováláshoz micellás vízzel elegyengettem a festéket, végül száradás után szépen megkötött és ugyanúgy használható lett.

A megmaradt 2 palettarész, ami alatt még egy szint volt, így 4 részből áll, ezeket külön-külön ecsettel letisztítottam egy nem használatos ecsettel, hogy a rátapadt másmilyen színeket eltüntethessem, még milliószor áttöröltem nedves törlőkendővel, végül egy használható palettát kaptam.

Végül ezt egymásra lehet helyezni, így pár nappal később készítettem kartonlapból neki egy kis dobozt a könnyebb tárolás érdekében.

A színek pigmentáltak, bár nem csak a csillámos, hanem a matt színek is porolósak, de szemhéj alappal feltéve szépen eldolgozhatóak, tartósak. ( A sötétkék maradékait csak másnap sikerült leszednem, de többsége szépen lejön micellás vízzel. ) A színválaszték jó, bár erre mondom azt, hogy ez egy életre elég. A halvány színek halványak, de még éppen építhetőek, eddig csak 1 sötétebb színnél vettem észre, hogy az essence hasonló árnyalatú szemhéjpúderéhez képest nem annyira élénk a szín. Mégis, a színek szépen egymásra dolgozhatók, a csillámos színek is az elvárások szerint viselkednek.