2020. február 20.

Mi van a táskámban? 2020, iskolából munkára váltás

Először és utoljára talán akkor készítettem el egy hasonló bejegyzést, mikor még az iskolapadot koptattam, így látszólag ideje van egy frissítésnek, mivel az elmúlt három évben szerintem megváltoztattam a táskámban lévő dolgok tartalmát. Sőt, konkrét tartalmat nem is készítettem, pontosan akkoriban miket vittem magammal minden nap.

Magukat a táskákat nem igazán váltottam le, van 3-4 bevált táskám, ezen felül mindig van egy-két darab, ami éppen aktuálisan használatban van.


Mi az, amit annak idején vittem magammal, de ma már nem?

Fésű, tükör: előbbi semmiben sem segít ki, ha amúgy is gázos a haj, utóbbi esetén meg elég a telefon is, ha tényleg szükségszerű lenne. Kivételt képez, ha táncra épp kellhet, de akkor a táncos cuccomhoz teszem csak be a fésűt.

Írószerek: Munkahely válogatta, épp mire volt szükségem, volt, ahol a számológép, jegyzetfüzet, sőt még a fém hosszmérő is bele volt téve a tolltartómba, jelenleg elég magamnál hordanom egy tollat meg egy Rotring ceruzát.

Mi került bele pluszban?

Biztosítótű, még több sebtapasz: ez főként a néptánc hozadéka lett, ezzel együtt néha belekerül egy ajakápoló, parfüm. A lényeg, ezek mindig kellenek, és fogyóeszközök, mint fellépéseken a hullámcsatok.

Határidőnapló: Amióta a gépen egyszer csütörtököt mondott, meg a régi telefonom volt még használatban, úgy döntöttem, visszatérek a kályhához, és a blogos, illetve egyéb tevékenységeket inkább feljegyzem külön. Így a hétvégéken már csak a füzetbe beírt dolgokat kell a gépbe bevinnem, hogy digitálisan is meglegyenek, de mindig kéznél van. A külön blogos füzetem vaskosabb, nem is szándékozom magammal hurcolni mindig (illetve a guta ütne meg, ha elveszíteném), viszont ebben az évben megfogadtam, hogy minden nap írok pár mondatot, így ehhez külön füzetet kezdtem el nyitni, hogy abban csak vázlatokat és jegyzeteket írjak le, amiket viszont napi szinten egyből be is gépelem, amint otthon vagyok.
Kindle/olvasó: Azóta, hogy megvettem, és tokot is vásároltam hozzá, konkrétan elszakíthatatlan kötelék van köztünk. Mindenhova hurcolom, és ez is segítségül van ahhoz, hogy minden szabad pillanatban tudok olvasásra időt fordítani. Kicsi, könnyű, és imádom.
Karóra: Pár évig hordtam, végül egy maradt a táskában. Mivel a telefon is kéznél van, így nem egy létszükséges eszköz.

Vagy épp mit módosítottam a táska tartalmán?

Műanyag flakonok váltogatása helyett kulacsra váltás. Abszolút a legjobb döntés volt, és csak a kulacsokat váltogatom.

A csekkekhez kisebb tartót választottam, ami kényelmesen elfér a kisebb táskában is.

Mivel tolltartót nem hurcolok magammal, így egy másik neszesszerbe kezdtem pakolni azokat a dolgokat, amik a kicsit, túlélő tasakba már nem fértek bele. Így mondhatni két kis csomag az, amit mindig át kell pakolni, ha táskát váltok.

Illetve ezen felül kértem anyutól egy olyan vízálló szütyőt, amiben tudom tárolni a füzeteket, könyveket, olvasót. Illetve ennek az is a praktikussági oka, hogy így a táskából ezt egyben ki tudom venni, ha helyet kell változtatnom munka közben, csak fogom az egész csomagot és viszem magammal egyben. Pár hónapja kértem egy saját kis tartót, mert a jelenlegi nem az enyém, csak tesztszerűen elkértem, hátha beválik (és be is vált), így nagyon várom, hogy kész legyen az új, kicsit színesebb „könyves” szütyőm.

A kicsit körömreszelőket lecseréltem inkább egy nagyra, ami csak a nagyobb neszesszerben fér el, de tartós, hosszabb távon használható.

Szemüvegtartó: ez sem változott meg a közel tíz év során, de mivel ez is a napi szintű használati tárgyaim közé sorolható, ejtek róla szót. Eleve a szemüvegtörlőket ebben tárolom, és amit ezek szerint nem tudtak, mert megleptem velük már pár embert, a másik, mondhatni pótszemüvegem tartom benne. Ugye, másoknak napszemüveg lapul mindig a táskájukban, így nálam is egy sötét lencséjű szemüveg lapul a leharcolt tokban, mert önmagában a viselt szemüvegemnek teljesen fölösleges plusz tokot cipelnem. (konkrétan csak alváshoz nem viselem… kivéve, ha a délutáni szundinál véletlenül rajtam nem marad)

Az esernyőt is leginkább időszakosan cipelem magammal, főleg akkor, ha kapucni nélküli kabátot viselek.