Talán kezdhetnénk először is a mobil nézetet, mivel ez
valamelyest sablonbeállítás, de lényeges dolog, mivel a statisztikai adatok nem
igazán mondhatóak irrelevánsnak, így szükséges figyelembe venni, hogy az
olvasók nagy része telefonon keresztül ér el minket.
Mobil témában is vannak alap sablonok, de ugye ennyivel nem
éritek be, ha ide tévedtetek?
Miért is néz ki a legtöbb bejegyzésem telefonon úgy, mint
számítógépen, monitoron olvasva?
A Blogger kezelőfelületén a Téma menüben ki lehet választani a monitor, illetve a mobiltémát.
Természetesen, a monitoron több variáció és lehetőségünk adódik, de ha azzal meg
vagyunk elégedve, nem kell sok fejtörés, hogy a mobil nézet is olvasható és
kezelhető felületté váljon.
Alapból két
lehetőségünk van, vagy nem kérjük a mobil nézetet, ekkor automatikusan a
mobileszközről megnyitott blogoldal ugyanazt fogja beadni, mint egy
számítógépen a böngészőben. Na, de ez méreténél fogva kisebb, kényes kezelni,
és mikor már visszaemlegették a bloggert a heted felmenőjéig, akkor ideje a
kompatibilitásokra gondolni.
A Blogger hét
különböző, előre elkészített felületet is ad, de ezen felül van egy
alapbeállítás, illetve az a varázsszavas Egyéni beállítás. A lényeg,
szerintem mindenki nyugodtan próbálgassa ki az összest, hogy a blogjához mi
fekszik a leginkább. Ha valaki döntésképtelen, vagy ragaszkodik az eredetihez,
akkor az egyéni megfelelő lehet.
De mikor ezt megnézzük előnézetben, talán
dobhatunk egy hátast, hogy oké, de nem erre gondoltam. Nem jó a szöveg
betűtípusa, a szöveg színe, és hasonló apróságok, amiket bizony nem ez fog
megoldani. Hiszen, ez a mobilnézet pontosan csak úgy fogja az oldalakat
mutatni, ahogyan a blogoló beállította.
És talán itt jön előtérbe a szövegszerkesztés, és az apró
beállítások, amik röhejesen, általában csak egy kattintásnyi helyrehozás után
megoldja a gondunkat, nem szabad lenézni ezeket az amúgy nyűg és felesleges
beállításokat. A lényeg, a kinézetért sokszor a belsőt kell ráncba szedni, és
ahogyan a nők is szentül hiszik ezt, úgy a Blogger esetében is ez nyújt
megoldást a problémákra.
Valójában egyszerű a dolog, mindössze arra érdemes figyelni,
ha megosztunk egy bejegyzést, annak a szövegét jelöljük ki és a
szerkesztősávban határozottan állítsuk be arra a betűtípusra, amit használni
szeretnénk, és amin olvassák az olvasók a szöveget.
Kivételt képeznek azok a
betűtípusok, amik nincsenek benne a felajánlott listában, azokat ki kell hagyni
ebben az esetben, de a leggyakrabban használt Times New Roman, Arial, Georgia vagy a Courier betűtípusok esetén ezt ki lehet jelölni.
Ha a felsorolás
egyikénél látunk egy kis pipát, biztos, hogy a monitoron és a mobiltémában is a
beállított betűtípus szerint lehet majd a szöveget olvasni. (Ha bizonytalanok
lennénk, csak menjünk az előnézetre, a mindig legfrissebb bejegyzést teljesen
meg lehet tekinteni, mobil eszközökön hogyan néz ki.)