2021. december 23.

12 hónap, 12 könyv, 12 idézet 2021.

Újabb év telt el, és ismételten, mondhatni hagyomány szinten bemutatom nektek az év olvasmányait, amik a kezembe kerültek. Most nem a könyvekről csacsognék, hanem egy kis összegzőt készítenék erről az évemről.

Január

Az év eleje sok meglepetést tartogatott, és ezzel együtt megkezdődött a következő év végi terv első lépéseinek meghatározása.

Ne légy vele ilyen kemény. Jó hozzád, az mindennél többet ér. Hidd el.

Csernovszki-Nagy Alexandra: Lina múltja

 

Február

Bizony, voltak manőverek és az olvasmányaim is tükrözni kezdték a dilemmám, hogy a munkahelyemen alakultak ki nem kis dolgok, amik miatt gyötrődtem…

Ebben a zűrös világban könnyebben boldogulnék, ha megtanulnám befogni a számat. De hiába, képtelen vagyok szó nélkül elmenni a helytelen dolgok mellett, amiket tapasztalok.

Deborah Feldman: Unortodox

 

Március

…Ettől függetlenül a családom és a párom is kitartóan támogatott, hogy túl tudjak lendülni a problémákon.

Mert tartozni valahova jó dolog. Még ha mögötte olyan ideológia van is, amit a gyerekek nem tudnak, és nem is értenének.

Bauer Barbara: Az élet hangja

 

Április

A küzdelem és a makacsság meghozta a gyümölcsét és új kihívásokkal találhattam magam szembe, tudva, hogy az új munka több lehetőséget nyújt számomra.

Minden problémára, minden kudarcra ez volt a válasza: „Majd még keményebben dolgozom!" – ez lett a személyes jelszava.

George Orwell: Állatfarm

 

Május

Kicsit visszás idézetet választottam erre a hónapra, mivel függetlenül attól, hogy az életem kezdett helyre rázódni, a körülöttem levő világ még mindig nem állt helyre.

Ha egy történet, amit igaznak hitt az ember, hamisnak bizonyul, minden más történetet gyanúsnak talál.

Margaret Atwood: Testamentumok

 

Június

Nem csak a saját életem, hanem a magánéletem is helyre kellett rázni, és bizakodni abban, hogy minden rendben lesz.

– Adhatok egy jótanácsot? Bocsáss meg magadnak minél előbb. Még azelőtt, hogy a bűntudat annyira részeddé válna, hogy már nem tudsz tőle megszabadulni.

Megyeri Judit: Csontvázak a szekrényben

 

Július

Nőként sosem volt egyszerű élni, de lavírozunk a férfiak által irányított életben…

– Vannak boldog pillanataim. Igenis vannak, és olykor úgy érzem, a helyemen vagyok.

Krencz Nóra: Szilánk

 

Augusztus

…És bárhogyan is alakul, magamra tekintve igenis pozitív változással van.

Hosszú életem során megtanultam, mindennek oka van.

Pap Éva: Mielőtt lemegy a nap

 

Szeptember

Küzdelmekkel indult az ősz is, de a párommal egymást motiváltuk folyvást…

Ha te túl tudtad élni azt, akkor nekem is túl kell élnem ezt.

Paullina Simons: Tatjána és Alexander

 

Október

…A ki nem mondott szavak elnyomása helyett végül a nyílt beszédet választottuk.

[…] a Duden szótár egyértelműen téved, már ami a rokon értelmű szavakat illeti. A csend egyáltalán nem néma és nyugodt, és nem béke.

Markus Zusak: A könyvtolvaj

 

November

Mikor pedig nem találok szavakat, a könyvek is beszélnek helyettem…

Szeresd, hallgasd meg! Amikor szüksége van rád, rohanj hozzá. Adj meg neki mindent teljes szívedből, mert idővel, ha szerencséd lesz, többet fog jelenteni puszta segítségnél. A legjobb barátod lesz. Felejtsd el, hogy túl sokat beszélsz vele! Beszéljetek egész nap és egész éjjel, ha kell. Akkor is adnod kell neki, amikor nem érzed, hogy kedved van adni. Mert ezt jelenti, hogy igazán szeretitek egymást.

Eve Harris: A Kaufman lány házassága

 

December

…Hogy olyan jól zárhassam ezt az évet, amilyen viccesre alakult az utolsó olvasmányom története.

Valaki csacsogja már el nekem, mennyire számít az civilizált véleménycserének, ha indításként bal csapottal orrba kormányoznak, mire te úgy vágod gyomron az illetőt, hogy felkenődik a lányvécé falára?

Böszörményi Gyula: Lúzer Rádió, Budapest! VI.