2019. február 8.

Sminkek és könyvek Tag kérdések

Mikor megláttam ezt a kihívást a Könyvkuczkó által készített bejegyzésben ( https://konyvkuczko.blog/2019/01/25/a-szepseg-es-a-konyvek ), tudtam, hogy ezt nem hagyhatom ki, mivel a blog két dologgal is szeret foglalatoskodni: a könyvekkel és a sminktermékekkel.

Legyen benne azért egy kis változatosság, pénztárcakímélő termékekkel jövök, amit javarészt be lehet szerezni. Régebbi olvasóimnak lesznek ismerős termékek, amikre évek óta esküdök, de nekik is vannak új termékek, amiket feltétlenül meg kell jegyeznem, hogy kitüntetett kedvencekké nőttek a szememben.

Lássuk hát, milyen sminktermékek kerültek kézre és milyen könyvekkel tudnám azonosítani.



Primer: Egy könyv, ami nagy hatással volt Rád – Böszörményi Gyula 9… 8… 7…

Életem legelső primere nekem is a Maybelline Baby skin Instant pore eraser lett. Szemhéjra jó ideje pedig az Essence 2in1 eyeshadow & primer van használatban.
Egy jó grufti smink alapja pedig egy jó primer, a 9… 8… 7… kötet pedig az a történet, ami hónapok, sőt évek után is elgondolkodtat engem.



Korrektor: Egy karakter, akitől szívesen megszabadulnál – Danielle Girard: Kihantolt múlt

Ahogyan a Catrice korrektorai minden makacsságot képes elfedni, úgy a rossz és negatív szereplőkre is simán használnám. Vagy akár egy egész könyvre. Amennyire imádom a korrektoraim, úgy bujdosik el a polcomon a Kihantolt múlt, remélve, hogy nem kerül még egyszer a kezeim közé, szereplőstül mindenestől.

Catrice Camouflage cream – 010 Ivory
Catrice Liquid Camouflage high coverage concealer – 010 Porcellain
Catrice HD Liquid coverage precision concealer – 010 Light beige
Catrice Light-reflecting concealer – 05 Light nude



Kontúr: Egy könyv, ami megszépítette a napod – Julianne Donaldson: Edenbrooke

Kontúrnak a képek készítése előtti napon bukkantam rá egy számomra pont jó (agyamra ment a lagom) highlightert, amire megkockáztatom, a rózsaszínes fénye miatt pirosítónak is megállná a helyét. Kontúrozás nem a területem, mégis szereztem be egy barnás-rózsás árnyalatú pirosítót, ami arcra kiválthatja a bronzosítót és a kontúrt.
A termékek funkcionalitása hasonló érzetet keltett bennem, mint az Edenbrooke olvasása, ami egy jó nap érzetéhez tudom társítani. Pezsdítő, feldobja a napot.

Essence iridescent powder highlighter – 01 twinkle, twinkle!
Essence matt touch blush – 30 rose me up!



Alapozó: A kedvenc sorozatindító könyved – Sarah MacLean: A csábítás kilenc szabálya, Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten

Az alapozó szent és sérthetetlen, akárcsak a sorozatok első kötetei. (Ráadásul ezek azok, amik hatással vannak a döntéseinkre, hogy folytassuk-e az olvasást vagy épp a sminkelést.) A legelső sorozatindítóm, amit megkedveltem, A csábítás kilenc szabálya volt, ami önmagában is egy élvezhető történet. Ha viszont a kedvenc sorozatom első kötetéről lenne szó, akkor a Leányrablás Budapesten lenne az a kötet, ami megemlítésre kerülne. (De a sorozaton belül nem ez a kifejezett kedvencem, ezért az előzőleg említett kötetet csatolnám a sminktermékhez.)
Alapozónak értelemszerűen elsődlegesen adnia kell egy egységes bőrszínt, és tartson ki egész nap, illetve ne legyen maszk hatása, mégis lehessen építeni, akár hétköznapra, akár különlegesebb alkalmakra van szükség a bevetésére. Mivel a korrektoroknál már megvoltak a befutóim, így alapozót hozzájuk vásároltam. Különlegessége a pipettás kiszerelés, és hiába tűnik elsőre folyékonynak, bizony felvette a közepes fedésű Rimmel alapozókkal a versenyt.

Catrice HD Liquid coverage foundation – 020 Rose Beige




Szemöldök: Egy könyv, amit szerinted mindenkinek el kéne olvasnia - Charlotte Brontë: Jane Eyre, Jane Austen: Büszkeség és balítélet

Szemöldököt jobban szeretek csak önmagában kordában tartani, de színezésre egy kis pomádé sosem árt. (és később jutott eszembe, hogy nekem van szemöldökceruzám…) Nem az eredeti termékek vannak meg nálam, de mivel nem volt velük probléma, így nem ruháztam be más szemöldöktermékekre.
Valahogy így vagyok a kötelezőekkel is, tudom, mennyien szeretik a Büszkeség és balítéletet, de hosszú távon nekem nem volt egy különleges élmény. A Jane Eyre annál inkább… a lényeg, mindkettő olyan kötet, ami a könyvmolyok kezébe kerül előbb vagy utóbb.  Meg valamelyik felkerül a könyvespolcra.

Anastasia Beverly Hills pomade doup (blonde, taupe)



Szemhéjfesték: Egy könyv, borítóján a kedvenc színeiddel - Kerstin Gier: Zafírkék

Egy kék, egy fekete, a lényeg elég sötét legyen… Szemhéjpúderek esetében előnyben részesítem a földszíneket és a nude árnyalatokat, de azért nem vetem meg a merészebb színeket, már ami illik a szemszínemhez. A fekete eleve kiemeli a kék íriszt, és a kék szemhéjpúderekkel is tudni kell bánni, nehogy úgy nézzünk ki, mint akinek bevertek. (nem kevés gyakorlás kell, hogy a kéket szépen fel lehessen applikálni a szemhéjakra.
A könyvek tekintetében is kedveltem a választott árnyalatokat, és hangsúlyozza a könyvborítók színkombinációja a történetet. Tulajdonképp a szemhéjpúder és a könyvborítók ugyanazt a célt szolgálják: rámutatnak valami más, fontosabb tartalomra, felkeltik az érdeklődést.



Tus: Egy sötét és misztikus könyv - Ashley Carrigan: Árnyjátékos
Inkább mondanám misztikusnak a Rémálom-könyveket, ahhoz is passzol a tus, viszont azt már ellőttem, így jöjjön egy másik kötet, ami nálam a sötétség fogalmát teljes mértékben lefedi. Romantikában, fűszerezett erotikájával pedig van benne elég misztikum.
Tusnak két termék van nálam használatban, az alap, amit tudniuk kell: legyenek tartósak, vízállóak és természetesen brutálisan feketék. Én a géles tusokra esküdök annyira, hogy szemceruza helyett is ezeket vetem be.

Manhattan gel eyeliner long-lasting
Maybelline eye studio lasting drama zselés szemhéjtus



Szempillaspirál: Egy hosszú könyv – Diana Gabaldon: Outlander sorozat

Egyértelmű az elnyújtott rétestészta a teljes Outlander sorozat, amibe egyáltalán én naivan belefogtam.
Szempillaspirálok esetén nincs kérdés: egy hétköznapra és egy alkalmakra. Elsősorban színezni és kiemelni használom a szempillaspirálokat, annyira nem vészesek a pilláim, hogy bármi drasztikus varázslatokat kell rájuk igézni, ha normális képet akarok magamra festeni, viszont én is vallom, ez koronázza meg a sminket, de ha csak 5 perces sminkre van idő, akkor is elsők között ezt kapom kézbe. (Bár szemüvegeseknek édes mindegy, de aki nem bírja az erős napfényt, még egy réteg szempillafesték talán hasznos is lehet.)

Maybelline the colossal volum' express
Avon true supershock dúsító szempillaspirál (brown black)



Pirosító: Egy könyves románc – On Sai: Lucy, Szürke szobák

Arcpirítónak a Napernyő protektorátust is hozhatnám, de akkor még a Szivárgó sötétség sorozatot nem olvastam el… (Ezt most később visszaolvasva rájöttem, talán félreértettem, hiszen a sorozatban amolyan románc nem igazán volt… de arcpirító, igen, az teljes mértékben megvolt.)
Pirosítót sosem gondoltam túl, ne legyen túl drága, a szín illeszkedjen a bőrömhöz és főleg ne pattogjon ki az arcbőröm. (Avonos pirosítókkal már megjártam) Ezért mikor az Essence és a Catrice pirosítóit kipróbáltam, meg is álltam a kutakodással. Az utóbbi évben kezdtem a pirosítót minél inkább beépíteni a sminkelési rutinomba, mivel beláttam, hogy az egységes hullasápadt arcszín nem mindig opció.)

Essence silky touch pirosító
Catrice defining blush – 020 rose royce



Púder: A kedvenc sorozatzáró könyved – Böszörményi Gyula: Nász és téboly

El is érkeztünk életem értelméhez… Elnézést, báró Úr, most nem Önre gondoltam, hanem a porpúderre. De amennyire létszükségem több mint egy évtizede a púder, nem kérdés, hogy az Ambrózy sorozat is képes a könyvek esetében a fontossági prioritást kiérdemelni. És nem, nem vagyok képes egyik nélkül sem meglenni.

Lovely bamboo powder



Rúzs: A kedvenc könyves csókjeleneted – On Sai: Calderon 2, Böszörményi Gyula: Nász és téboly

Callie ártatlan csókja A csábítás kilenc szabályában még bakfiskoromban szívet melengető volt, de nem tudtam hozzá csatolni rúzsterméket.
A legelső igazán meghatározó csókjelenet szintén az Ambrózy sorozathoz köthető, amibe akár hányszor belekötök, mégis ott van az emlékezetemben. Ambrózy Richárd titkokkal teli ígéretéhez pedig egy világos, rózsás folyékony rúzs igazán kijár arájának, ahogyan Calderon és Taina perzselő szenvedélye megér egy tüzes, mély, bordó árnyalatot.
Ha ezek nem elegek, akkor egy merészebb ajaktinta tartósság tekintetében az ajakharapdálásos leányzóknak biztos jól jön a fontos pillanatokra.

Lovely K-lips – Pink Poison, Lovely Lips
Essence hosszantartó rúzs – 21 Trés chic
Etude House Dear Darling tint




Már este 9 is elmúlt, de azért egy végeredményt sikerült összedobni