2019. február 5.

Ambrózy fanfiction jegyzet – Nemes egyszerűséggel

Csak két versbe szedett üzenet, célozva fikciónkban valami új ügy felgöngyölítésére.

Elsősorban azoknak, akik ismerik a Nász és téboly befejezését és a tavaly váratlan fordulatként bemutatott Mück Mári levelét.

Ki mondta, hogy csak Mári küldhet levelet Agáta mamának?
Mili mit üzen Ambrózy bárónak?
Természetesen morc arisztokratánk sem az udvariatlanságáról híres,
Választ sebtiben firkant tollával, ez nem kétséges.

Kedves Richárd!

Voltam olyan előzékeny,
Ha ez nőtől elnézhető, kérem,
Kezembe pennát ragadok,
Pár sorral Önre gondolok.

Várom mihamarabbi felépülését,
Hiszen még dolga boldoggá tenni feleségét,
Hallottam, hogy a komornám üzent,
Sürgősen ajánlott, hogy hazavitet!
Tabánban balhé közeleg ismét,
Nem garantálok nyugodt estét!

Ne aggódjon, türelmes feleség vagyok,
Csak tétlen, amióta magamra hagyott,
Nem kell nekem a hegyi beszéde,
Örüljön, hogy nem öltöztem cselédnek az ügyre.

Helyzetjelentésemből csak ennyi futotta,
Remélem, ezzel is mosolyt csaltam arcára.
Ölelem és csókolom, amint haza tértem,
Ne morogva fogadjon, ezt szépen megkérem.

Őszinte reményekkel telve,
Mili



Drága Mili!

Örülök, hogy adott magáról életjelet,
Ami ugyebár annyit jelent,
Még nem oldotta meg a feladatát,
Várom haza, amint végez, tetetek félre vacsorát.

Már beszéltem a Mindenesünkkel,
Aki jelenleg kóborló komornánk tartja szemmel,
Érzem a veszélyt minden porcikámban,
Akaratom ellenére fogságban tartanak az ágyban.
Ígérem, igyekszek azzal a felépüléssel,
De nem értem. A nyomozás már nem teszi boldoggá? Ez félelemmel tölt el.

Nem aggódom, tudom mennyire türelmes,
Ha nyugton maradt volna, míg felépülök, most nem lenne Önnek, Mili terhes
A jelen helyzet, mibe önként belement.
Mondja, miért kellett?!
Távol álljon tőlem a megdorgálás,
Hiszen kétszer nem követi el ugyanazt a hibát. Helyes a ténymegállapítás?

Csak térjen haza, amint lehet,
Karomból ki nem engedem, annyi szent.
Ne kérjen lehetetlent, de ha megoldja az ügyet,
Betartom kérését és talán csókot is remélhet.

Őszinte várakozással telve,
Richárd