2018. december 5.

Mikuláscsomaggal teli kávészünet #74


A hétvégén még azt sem tudtam, mibe fogjak, mert eddig sosem terveztem be egész hónapra az összes bejegyzést. Mivel a hónapban kitaláltam, közel a 600. bejegyzéshez, így rástartoltam erre a tervemre.

A blog Facebook oldalán már olvashattátok a listát, ami a blog oldalán frissítve van. (Mivel már az óta két poszt belőle elkészült, de kettő másik felkerült.)

Közben ma már megkaptam a mikuláscsomagot (amihez ezek szerint sosem leszel elég öreg… bár a csoki nem korhoz kötött) ezért is, már készen áll nekem is egy kis csomagocska (na, jó, egy doboz csoki hiányzik, de pszt! Ne áruljátok el az illetőnek ezt a kis bakim… szerintem jól tudja, hogy ki se tettem a lábam a szobámból…) hogy felköszöntsem a barátnőm. Innen is Isten éltessen! J

Ma érdekes befejezéssel zártam le az Emma sorozatot, pedig tényleg megszerettem az Emma szerelmét, az Emma fiai is tetszett, de az Emma lánya… pontosan az rendszerváltás időszakáig, Emma haláláig volt számomra idilli és elfogadható kötet. Szó szerint tajtékzottam, nem ezt szerettem volna, nem ezt vártam, még talán hagyom leülepedni a dolgot és próbálom az írónő szemszögéből megérteni, miért került bele az a pár szálka. Ne értsetek félre, ha akkora bajom lenne a sorozattal, nem vásároltam volna meg… holnap érkezik.
(A majdnem teljes Ambrózy sorozat kemény kötéseivel… – most gondolom, mekkora teli vigyor lehet a rajongók arcán, de csigalom és nyugavér Ambrózy leányok és gavallér bárónövendékek, lássuk be, meg kell adnom más történelmi regényeknek is adnom az esélyt… Igyekszem vagy tényleg meg is teszem? Ezt már a teknősködőknek kell eldönteni, nem nekem. Apropó, most felforgathatom a megyét A Rudnay gyilkosságok kemény kötéséért, mert sikeresen elkapkodták előlem két hét alatt. Francért vártam ennyit. Főleg azért is, mert az a legforgatottabb kötet a részemről.)

Közben a majdnem két hónapja ígért Virágos grófról szóló beszámolóm is elkészült, aminek közzététele után akkora lelki béke szállt meg, hogy erőm támadt a többi poszt elkészítésére.
Tudjátok, nálam nincs hónap Böszörményi kötet nélkül, és most este rástartolok befejezni az Árnyvadászok kötetet, hogy végre pontot tegyünk Jonatán kalandjaira is.

Mivel egyfajta kötelezettségnek tartom és prioritásnak, hogy a Könyvespolc magazinban megjelenhetnek az erre készített bejegyzéseim, a januári számba nem mást választottam, mint Robin O'Wrightly Emlékkönny című kötetét. (Aliz tanúsíthatja, már október végén leadtam neki a kérvényemet, hogy mely könyveket szeretném olvasni és értékelni, meg mivel ez maradt ki a magazin részéről, nekem kapóra jön kategóriáját tekintve is, így szerintem amint az Árnyvadászokat befejeztem, azzal folytatom, mert nem tudom besaccolni, mennyi idő lesz elolvasnom.)

Több kötetben nem vagyok száz százalékig biztos, mit is szeretnék olvasni a fenn levő listából, mert van egy tucat könyv, amit januárra terveztem be. (igen, januárra már tudom, mit akarok olvasni, de erre a hónapra meg vacillálok egyfolytában… ez is én vagyok, na) Viszont emiatt kérdéses, mikor lesz teljesen kész egy évösszegző könyves kedvences, idézetes listácska. Konkrétan az összes hónap már megvan a decemberen kívül és idézeteket kell vadásznom, de szerintem ez lesz a legkisebb fejfájásom.

De ne csak könyvekről csevegjek, hiszen már összegyűjtöttem az idei év kozmetikumait és sminktermékeit, bár még van hat arcmaszk, amit ki kellene próbálni, azt igyekszem a következő két hétben kipipálni… erről eszembe jutott, hogy a tavaly csináltam egyfajta listácskát, hogy mit várok el az évtől blog terén, szóval előkaparjuk azt is, és az ördög számot ad, mi nem sikerült.

Itt van a december, és a Youtube platformját ellepték a karácsonyi Vlogmas videók tengere. Tavaly Temesanikó csatornájának napi vlogjait néztem, de mivel ő idén nem tervezte megcsinálni a Vlogmas-t, de helyette is van kit néznem, most idén úgy tűnik, Bogolették videóit fogom figyelemmel követni. Ne mondjátok, hogy csak úgy kapásból döntöttem így, mivel a magyarok között még jó pár csatornát figyelemmel követek, mondhatni tudatosan választottam ki, kit követek idén. Megnéztem Csizmadia Gabi és Viszkok Fruzsi karácsonyi napi vlogjait is, de nem keltették fel az érdeklődésemet.

Írások tekintetében eléggé parkoló pályán vagyok ismét, mivel tudom, mi lesz Ambrózy Richárddal, mégsem írtam pár mondatnál többet, miközben Hangay Emma feladta leckét, amiből már van bő lére eresztett rajongói írás.
Emellett a Savarelly ügyek következő részénél már szintén van pár oldal anyag, ki kellene egészíteni, befejezni, és vannak a fejemben ötletek, de mégsem álltam neki írni.

Valahogy ez a hét inkább a blogposztok elkészítésére késztetnek.