2018. december 11.

Teknősszembesítő, lehetőleg 600. bejegyzéses kávészünet #75

Utánanéztem az előző év végi kávészüneteknek, bizony annyi állt a következő évre tervezettként, hogy nem ígérek semmit, lesz, ami lesz. Ebben nem sokat tévedtem, ebben az évben minden volt, ami csak szem-szájnak ingere. (ha valaki a monitort nyalogatta volna, akkor szó szerint…)

Keresgéltem a blog statisztikái között, de január 30. előttit nem tudok felmutatni… mondhatni aznap kezdődött idén minden. Még aznap annak örvendtem, hogy 4850 megtekintésnél tartottunk, és akkor is örültem, pedig ez a szám elég kevéskének bizonyul. De, aki a kicsit nem becsüli…

Első meglepetés volt, hogy rábukkantak és elkezdtek felfedezni az Ambrózy rajongók, akiknek azóta is töretlenül és lelkesen írogatom a bejegyzéseket. Belegondoltam, hogy mekkora őrültség már úgy bemutatni egy könyvet, hogy tükörregényként egy másik korszak nyelvezete szerint mesélsz róla. De nem ez volt az életem első ilyen döntése, amire mások azt mondják, ez hülyeség, valahogy bebizonyítom a tévedésüket és megmutatom, hogy ha valami működik, és érdeklődnek iránta, az már nem hülyeség.

A következő lépésem nem más volt idén, mint a saját írásaim publikálása. Igen, kaptam megjegyzéseket, hogy aki elkezdte olvasni, se füle se farka, nem értik stb. Viszont úgy véltem, nem hagyhatom ki az elejét, az értelmezéseket, felvállalva ezt a kockázatot, és feltettem az első fejezeteket is a blogra. Felvállaltam, hogy igen, másfél-két éve még úgy írtam, ahogyan. Azóta mindig mondom a töprengő olvasóknak, hogy inkább olvassanak csak 1-1 részt belőle, és lehetőleg a frissebb írásokból. Még mindig kísérleti fázisban vagyok ezzel kapcsolatban, lassan három éve kezdtem neki a Múltidőnek, ami ugyebár nem befejezett, de kitartásra ösztökélt. A Savarelly ügyek más koncepcióra épül, mivel őszintén megmondva azt a történetet már 12-14 éves koromban el akartam kezdeni megírni. (Az, hogy érdemes volt-e vele tíz évet várni, számomra is rejtély.) Talán a tapasztaltabb írók is megjárják ezt, hogy van egy világ, amihez mindig visszahúz a szívük, és valahogyan ők is a részesei lesznek a maguk által teremtett világnak.

Szóval, blog tekintetében a február, március és az április egy hajsza volt, ütemezett posztok tömkelegével, azért, hogy most már a frissen elkészült írások mihamarabb felkerülhessenek olvasásra. Közel 270 poszt után végre kicsit lehiggadtam, persze, nem sokáig, mivel a nyarat ismét egy számomra ismeretlen ötlettel kezdtem meg. Adott egy lehetőség, végig gondoltam, megérné ez nekem, végül pedig írtam egy e-mailt az akkor frissen induló Könyvespolc Magazinra. Hittem bennük, hogy valami jót fognak alkotni, és most is rendületlenül hiszek a csapatban, akiknek állandósult tagja lettem. Nem mellesleg, olyanokkal ismerkedtem meg, akik mondhatni egy nyelvet beszélnek velem, ugyanazzal a hobbival vagyunk megbolondulva és találtam olyan személyeket, barátokat, akik megértik a blogolással kapcsolatos mizériáink. (Apropó, most olvastam a friss szabályzatunkat, ergo nem írhatok semmit a magazinról… de szerintem csak a magazinon belül folyó dolgokról nem… szóval jövőre sem lesz szokásom előre jelezni, mely bejegyzések kerülnek bele a magazinba. – még amúgy sem döntöttem, hogy mi lesz a februári anyag, szóval…) Maradjunk annyiban, általában csak az én szám jár.

Idén megnövekedtek a kozmetikai bejegyzésekhez készített képek száma, erőteljesen lecsökkent az animesorozatok nézése, és az ehhez kapcsolódó bejegyzések, miközben a könyves bejegyzések… meg persze Ambrózyék jelentősen tarolták a megtekintésszámokat.

Ezen felül idén erőteljesen kibújt a teknős a páncéljából, voltam Könyvfesztiválon, életemben először, aztán rá következő héten író-olvasó találkozón, elmentem ősszel az Ambrózy sétára… szeretnék jövőre is megjelenni hasonló eseményeken.

Közben a munka is hozta a gyümölcsét, jó pár kötetet be tudtam idén is szerezni, amikből jövőre is lesz mit írnom nagy valószínűséggel. De valahogy vannak olyan dolgok, amik nem elég, hogy nem tartanak örökké, de nagyon sokáig sem.

Kétségbeesés volt a köbön, ezért is fordultam a könyvek felé, és mélyültem el még több történetben. Az ősz és a tél kezdete egyértelműen a történelmi romantikusok témában folyt és vegyes érzelmekkel telve minden általam ismert érzelmet széles skálán lefedtek az olvasott kötetek. Volt kevésbé ismert kötet, ami számomra kiemelt lett végül, de volt olyan is, ami hiába a nagy népszerűsége, a hibákat semmi rajongás nem volt képes elfedni. Ezeket sosem a könyv rovására említem meg, hanem a magam részétől tanulópénznek veszem, mik azok a bökkenők, amiket nem szabad elkövetni írás alkalmával.

Talán idén sem ígérek meg semmit, mert így a legjobb mindenkinek. A következő évre semmi különleges dolog nem jöhet szóba, egyedül a nemrég kezdett Schildkröte megmondja… rovatot színesíteném még több bejegyzéssel. A lényeg, a Kávészüneti bejegyzések inkább szórakoztatás és az időszakos események ecsetelésére, míg a Schildkröte megmondja… bejegyzések lennének a konkrét témákat feszegető tartalmak.

Azt nem tudom megígérni, hogy lesznek-e anime sorozatos beszámolók, de a héten három sorozatot is bejelöltem Tervezett listába, ami a részemről jelzi, hogy nem zárkózok el a japán animációktól.

Előre is kívánok minden teknősködőnek kellemes ünnepeket (még azoknak is, akik a kétségek völgyének szélén ácsorognak, de megyek, és ha kell, páros lábbal rugdosom vissza őket a pozitív útra), a Sültkörtéknek a továbbiakban is sok jó kötetet és olvasmányt, és mivel még messze az év vége, az Ambrózy rajongók sem maradnak ki az ajándékozásból, már csak azért is, mert új könyvet nem igazán foghatunk kézbe.  (De erről szigorúan csak 23-án! Megjegyzés: 24-én bontható csak ki, talán az éjjeli baglyok és az alvászavaros kuvikok előnyben lesznek)