2018. december 8.

12 hónap, 12 könyv, 12 idézet 2018-ban

Avagy milyen könyvek nyerték el a tetszésem az évben?

Felkutattam az éves olvasólistám, mert egy éve kezdtem aktívan használni a Molyon, így nagyrészt összegezni tudom, mi került idén terítékre.

Szóval, jöjjön minden hónapra egy kötet, vagy könyvsorozat, és egy-egy idézet a választott könyvből.


Január
A hónap sorozata a Rémálom könyvek voltak.

„Minden ember jó – csupán a benne élő démon gonosz.” – 3… 2… 1…


Február
Az év második teljes hónapja az Ambrózy báró esetei másodszori olvasásával telt.

„Ha akkor hallgatok az ösztöneimre, és sarkon fordulva elrohanok, egészen másként alakult volna az életem.” – Leányrablás Budapesten


Március
Gergő és az álomfogók volt a hónap olvasmánya.

„– Pedig hidd el, számos éber akad, aki annyira el van keseredve a való világban, hogy az álmaiba költözik. Ők előbb-utóbb rátalálnak az álomfogók birodalmára, s ha akarnak, örökre ideköltözhetnek.”


Április
Borzongással teli hónap egy kis Vörösbeggyel. Szóval, meg lettem véve kilóra Jo Nesbø kötetével.

„A listán szereplő száztíz személyből, akiket ütőfegyverrel okozott testi sértéssel gyanúsítottak, eddig hetvenet ellenőriztem. Egyelőre nyolc kopaszt találtam közöttük.
– És mégis miből jött rá, hogy kopaszok?
– Felhívtam őket. Hihetetlen mennyien otthon vannak hajnali négykor.”


Május
Kicsit romantikusabbra véve a figurát, a Jane Eyre megkedveltette magát. Illetve a Mindörökké várni hozott ki belőlem érzelmeket.

„Legtöbbször úgy van az életben, hogy ami után sokáig, sóvárogva vágyakozunk, későn kapjuk meg.”


Június
Soulless – Lélektelen és Lord Maccon lett a nyári könyves pasim. Alexia pedig könnyeket kicsalva nevettetett meg.

„– Hol jártál egész éjjel, kisasszony? – kérdezte a súlyos terhek alatt görnyedők síri hangján (…)
– Huh… – Nem tudott tisztán gondolkodni. Elmentem meglátogatni egy vámpírt, de elraboltak a tudósok, megtámadott egy farkasember, aztán hajnalig ücsörögtem kéz a kézben egy meztelen főúrral. Úgyhogy csak megismételte: – Huh.”


Július
A hónap közepe nem sokat hozott, nem is volt akkor időm olvasni, talán a Törékeny bársony volt az, amit ennek a hónap kedvencévé avanzsálok.

„ …poharam szélén játszok az ujjaimmal, amikor a tarkómon bizsergést érzek, mint amikor kiráz a hideg, vagy valami megcsiklandoz, a kis piheszőrök pedig felemelkednek. Valaki figyel. Érzem. Hirtelen hátrafordulok, majd elveszek.”


Augusztus
Gergő és a bűbájketreccel telt a meleg nyári hónap.

„Te átokverte hamistojás-görgetésből vizsgázott hegyivadékvakarcs tekergette süntápláléknak sem jó kávézacc-potyadéktól bűzlő kenguruhájjal kent hazugság-masina hangszórójából vartyogó elektromos sercintés nyúlós maradéka, MOST MEGFOJTALAK!”


Szeptember
Nem sokat olvastam ekkor, emlékezetem szerint ekkor több könyvet is olvastam egyszerre… Legyen a Balthazar.

„Hogy az ember megpróbál eltávolodni attól, akit elveszített, de ez lehetetlen. Muszáj kapaszkodnunk belé, abba, hogy mennyire szerettük. Mert ha valaki meghal, még nem veszítjük el. Csak akkor, ha elfelejtjük a szeretet, amelyet éreztünk egymás iránt.”


Október
Az ősz, a Napernyő protektorátus sorozathoz köthető.

„– Hogy tudsz mindig valami effélébe belerángatni, asszony?
– Ó… – Alexia lábujjhegyre állt, és a hasát a férje erős testének támasztva csókot nyomott az orra hegyére. – Hiszen imádod. Csak gondolj arra, milyen rettenetesen egyhangú volt az életed előttem.” – Szívtelen


November
Olvasni kezdtem a Történetek az árnyvadász akadémián, az Edenbrooke, a Korona szolgálatában a hónap végére pedig az Emma sorozatot is, mégis, ami konkrétan a sok-sok sorozatot olvasva nem más jár a fejemben, mint a Johanna Lindsey Ha magadba bolondítasz… kötete volt. Elsőre nem tartottam nagy számnak, de most, pár hasonló kötetet elolvasva, akaratlanul is rátekintek a könyvespolcomon levő kötetre. Megfogott? Kétségtelenül.

„– Még mindig nem árultad el, hogy miért örülsz ennek a tervnek.
– Szívesen hozzámegyek, ha ez azt jelenti, hogy örökre megszabadulok a családomtól. És egyvalami mellette szól: háromszor is megpróbálta megölni a bátyámat. Már emiatt hajlok megkedvelni.”


December
Nehéz így a hónap elején besaccolni, mely kötet lesz a befutó a hónapra. Viszont egy idézetet tudok hozni, aminél szürreálisabbat úgy sem találok így év vége lévén. Szóval legyen Böszörményi Gyula Árnyvadászok című kötetéből.

„Nyakfacsar Eduárd halkan felvinnyogott.
– Nem értem! – mondta, két kezét a halántékára szorítva. – Én már semmit se értek az egészből!
– Akkor lapozz tovább! – mordult rá Abecedarius. – Téged úgyis csak az érdekel, hogy lesz-e csókdosós, boldog és romantikus befejezés, vagy sem!
Az ágyalapi kobold a papírgólemre öltötte a nyelvét (tekintve, hogy a koboldoknak igen randa a nyelvük, ez felért egy életveszélyes támadással), majd tovább hallgatta a beszélgetést, hátha kisül belőle valami értelmes.”