2018. december 17.

Ambrózy báró esetei Book Tag

Tizenöt feltett kérdés, most jöjjenek az én válaszaim. Remélem, nem fognak ki rajtam.
Honnan jött az ötlet? Mondhatni csak úgy jött magától.
Ambrózy báró esetei Book Tag kérdések


Egy úrinő toalettje:
Melyik borító nyerte el a tetszésed?

Számomra a Bitó és borostyán volt a legelső szimpatizáns, mikor a negyedik rész is kijött, attól kezdve a Nász és téboly lett a favoritom.


A békebeli ügyek mélyére merülve:
A sorozatok közül melyik kötet nyerte el a szíved?

Kicsit komplex a döntésem, mert mikor még a Nász és tébolyról mit sem tudtam, az Ármány és kézfogó lett a nagy kedvenc, a negyedik rész megjelenésével és annak gyors elolvasása után a Nász és téboly került ki győztesen.
Másodszori olvasás után, illetve a fanfictionok írása közben A Rudnay-gyilkosságok nyerte el igazán a szívem. Ez a kötet több titkot rejt, mint azt elsőre olvasva gondolja az ember…


Szívbéli ügyek boncolgatása:
Az Ármány és kézfogó végén melyik Hangay lányt választottad volna a folytatáshoz?

Mili, Mili és Mili. Miután minden ismérvem felsorakoztattam, még gondoltam egy pillanatnyi ideig, hogy talán Emma… Másodjára elolvasva a teljes sorozatot már tudtam, csakis Mili jöhet szóba. Pontosan miért gondoltam, hogy Richárd titkon Milit választaná? Megérzés. Akinek ennyi válasz nem lenne elég, az essen újra a sorozatnak.


Felhőtlen bakfiskor abszurdsága:
Egy jelenet, ami nevetésre sarkallt.

Leányrablás Budapesten befejezésénél Richárd téves megjegyzése és kimagyarázása. Azóta külön madárfajtaként kezelendő az alvászavaros kuvik.


Ármány vagy a téboly, de biztos nem a Bitó:
Volt olyan jelenet, amin elsírtad magad?

Nem volt. Jó, elkámpicsorodtam a Nász és téboly esküvői jelenetekor, de inkább kaptam sokkot, mintsem könnyeket hullassak a keszkenőmbe Keszkenőért.


Egyszer Mili, máskor meg Hangay kisasszony:
Oszd meg velünk a kedvenc idézetedet bármelyik kötetből:

„– Talán látott valami érdekeset?
– Inkább a helyzet volt különös – feleltem suttogva. – Ahogy egymást követve a sárga lapok fölé hajoltunk, hogy beírjuk nevünket a könyvbe, miközben a portás figyelt, az épp olyan volt…
– Nos?
– Épp olyan, mintha egy templomban a szigorú pap előtt írnánk alá a házassági anyakönyvet.
Ambrózy báró karja, melyen a kezem nyugodott, megfeszült, ő azonban nem nézett rám, csak ennyit felelt:
– Könnyen lehet, Mili, hogy némi gyógykúrára ismét itt kellene hagynom magát a tébolydában.”
[A Rudnay-gyilkosságok]


Ambrózy bárónak címezve:
Gyónd meg az olvasóidnak, ha megfogott a báró karaktere, mit kedveltél meg benne?

Alles zusammen. Az esze, a tudása, a kíváncsisága az élet bármelyik területére vonatkozólag, illetve a többi könyves férfihoz képest elég példás előélete van. A lojalitása, a hűsége és a nők felé tanúsított viselkedése miatt nyerte el a tetszésem.
Milivel való heves vitái sem utálatról tanúskodnak, de honnan is tudhatná egy leány, hogy nem a szép szavak, hanem a tettek az igazi, szívhez szóló érzelmes üzenetek?
Az, hogy Richárd óvatos, vagy éppen fél, az pedig nem a férfiatlanságára utal, épp ellenkezőleg: a múltjában elkövetett hibái azok, amik egyfolytában a szeme előtt lebegnek, és tudatosan el akarja kerülni a veszélyeket, vagy épp azt, hogy újra elveszítse a hozzá közel állókat.


Valakit mindég szeretni kell:
A sorozatból mely szereplők kerültek közel a szívedhez? (Ha az előző kérdést kifejtetted, abban az esetben itt Ambrózy Richárdot ki lehet hagyni.)

Szinte mindegyik. Mári, Agáta mama, Isti, Tarján Vilmos, Renée, vagy a Bogi kutya… Ezen felül még Hül mama is a történet végére empátiát nyer, egyszeriben nem lehet rá haragudni.


Szer’usz világ!
Mück Márit sok olvasó megszerette, ha te is közéjük tartozol, írj egy számodra emlékezetes jelenetet, amiben ő volt főszerepben.

Nász és tébolyban, ahol komornaként mutatkozik be Agáta mamának és szerényen közli, igyekszik a feladatát ellátni, de azért ne várják el tőle a komorságot.


Most menjen, kedves, és maradjon makacs!
Élnél a békebeli időkben?

Ha lehetne választani, akkor igen, de csakis férfiként. Vagy ha nőként, akkor kizárólag felső körökben. Talán még úgy sem, tudva, hogy koromnál fogva már másnap kiházasítanának. Nem kockáztatunk, inkább csak férfiként élnék a századfordulóban.


Dehogy utállak, csak éppeg nem értem, mér' vagy hozzá ilyen kegyetlen:
Őszintén, hányszor rúgtad volna bokán a ridegen viselkedő bárót?

Ha lehet, én azt a meggylikőrrel teli kristálypalackot vágtam volna a fejéhez. De csak akkor, mikor jégcsap úrként viselkedett Milivel. Mivel sejtem Richárd indítékait, mit miért tett, így haragudni nem tudok rá. (De azért voltam olyan kegyetlen, hogy feltettem ezt a kérdést… Ahogyan Agáta mama is megmondta, a gyűlölet és az imádat túlságosan is egy tőről fakad. Ugyanezen szenvedélyes bolondság okából kifolyólag még mindig várom, hogy a báró urat Mili fejmosásban részesítse.)


…Nem, ez lehetetlen!  – Olyan nincs:
Tudtad ki bújt meg Wâr álarca mögé?

Maradjunk annyiban, sejtettem, de hagytam, hogy magával ragadjon a történet. Na, annyira azért teljesen nem, a harmadik üzenet után már sejtettem, hogy nem a Maros folyik Ambrózy bárónak címzett fenyegető levelek mögött.


Békebeli bűnügyek:
Melyik nyomozás hagyott az emlékezetedben mély nyomot?

Nász és tébolyban, ahol a vasúti karbantartót megtalálják, kicsit szétszórva. Pedig, én aztán szeretem a fekete humort, de nem irigyeltem a tepsis emberek munkáját.


Sokak által feltett kérdés:
Ha film vagy tévésorozat készülne a könyvsorozatból, hogy nézne ki a szereplistád?

Először talán térjünk ki arra a kérdésre, hogy megvalósulhat-e ez a kívánság…
Még mindig Mili szerepét Döbrösi Laurának adnám, Richárd karakterét Tom Hughes játszhatná, a többiek esetében még egy év után sem jutottam dűlőre, mely színészek lennének alkalmasak. Inkább azt tudom, kik ne játszanak benne a sorozatban.



Tudja is egy férfi, hogy mi a szíve valódi vágya:
Várod, hogy Müch Mári és Suha Isti összejöjjenek?

Hogy az ördögbe ne várnám? Nem kell ahhoz csízió vagy némberes boszorkányság, hogy tudjam, mennyire összeillenek.



A kihívottaim: Judyt és Dorina_S.
Ha valakinek kedve támadna kitölteni, várom a frappáns válaszokat. :)