2019. június 18.

Kozmetikai termékek (2019. első félév 1/2)

Az elmúlt fél évben nem feledkezem meg a kozmetikai és sminktermékek teszteléséről, így most fel is sorolom, mik kerültek a kezembe, milyen hatással voltak a bőrömre, mik nyerték el a tetszésem.
Valószínű, készítek egy második bejegyzést is, amiben folytatom azon termékek bemutatását, amik még tesztelés alatt állnak.


A meleg arcmaszkok most kifejezetten divatját élik, télen jobb viszont, mikor a bőrrel érintkezve nem a hűvös, hideg krémet érezzük meg, hanem a kellemesen langyos, viszont tapadós, ragasztószerű anyag érintkezik a bőrfelülettel. A termék nagyon sűrű egyben tárolva, mégis nagyon folyós, mikor kézzel akarja felvinni az ember a bőrére.
A szalicilsav és a cink szabályozza a faggyútermelődést, mattá teszi az arcbőrt, száraz, érzékeny bőrűeknek egy hidratálás, a pakolás használata után ajánlott.
Ígérete, a három perces használat már csak azért is abszurd számomra, mert maga a felkenés több időt vesz idénybe, mintsem három perc alatt kifejtsen bármiféle hatást. Viszont ha 10-15 percre fenn marad (ennél több időt nagyon nem hagytam a 3 perces maszkoknak) sem tapasztaltam problémát, hogy tovább maradt fenn az arcon.
Illata kellemes volt.

A tisztító maszkok után nem rossz ötlet bevetni egy minden bőrtípusra jó hidratáló maszkot. A Balea termékcsaládban mostanában azt vettem észre, hogy maguk a hidratáló maszkok kréme, formulája hasonló, csak más parfüm, illatanyag, hatóanyag van bennük.
A zöld teás és mangós krém illatában erőteljesen a mangó nyert, a sűrű krém egyben van, mint a régebben kipróbált Chai tea vanilla maske esetében.
Nem tud többet, szerencsére kevesebbet sem, frissebbé teszi az arcbőrt és a hidratáltság mellett egy egészséges csillogást ad a bőrnek.

A harmadik versenyző egy krémes, peel-hatású maszk volt, aminek szintén ígérte a 3 perces hatás, meg a pórustisztítást, de amin megakadt a szemem, az a gyümölcssavas (AHA) beltartalom, mert azzal sosem lőttem mellé az arcom részére, szemben a szalicilsavas, cinkes összeállítással. (Valakinek beválik, hiszen gyulladt pattanásra is nem hiába ajánlották még a maszkok használatának divatja előtt, hogy Aszpirinnel kezelje a problémát, ami acetilszalicilsav hatóanyaggal rendelkezik.)
Sárgás-barnás krém található a csomagban, fekete szemcsékkel pedig a lemosáskor lehet leradírozni finoman az arcot. Maga a termék sűrű, nem folyós krém, eredményül pedig tiszta arcbőrt kaptam.
Elsősorban normál és kombinált bőrre ajánlott.


A két Garnier maszk inkább érdekesnek volt mondható, mint hasznosnak az arcbőrömre. A zöld teás mattította a bőrfelszínt, míg a vörös agyagos pakolás inkább megijesztett, mert mikor leszedtem sminkeltávolító kendővel egy narancsos, piros réteget majdnem hagyott az arcomon. (sikerült végül leszedni teljesen, de megmondtam, soha többet)
Véleményem szerint bármilyen arctípusra alkalmazhatóak. A bőrre nem sok hatást gyakorolt, elsősorban tisztábbá és frissebbé tette az arcot. Gyulladt területekkel, pattanásokkal nem kezdett semmit. (Bár, még egy maszkot sem használtam, ami erre a problémára megoldás lett volna.)


A sminklemosó kendő azért favorit nálam, mert legtöbbször az arcmaszkokat szoktam vele leszedni. Ezek a micellás kendők minden bőrtípusra jók, a kendők vastagok, elég nedvesek, sminkeltávolításra is megfelelőek.


Két ígéretes terméket sikerült találomra kiválasztanom, mivel rájöttem, hogy szempillaspirálokban, drogériás viszonylatban a Lovely került ki nálam győztesen, illetve sürgős vásárlás lett a primer is, így hallgattam az elmondásokra és ösztönökre, a Catrice standról vásároltam.

A szempillaspirál fekete festéke nem maszatolódik, nem potyog, szilikonos feje egyenes, kicsit kúpos végződést kapott, a szálak rövidek, teljesen szilikonosak. Nem vízálló, könnyen lemosható.

A Catrice primer mattító hatást ígér, a bőr olajosságát próbálja szabályozni. Az előtte használt Maybelline Babyskin primer után ez egy másféle formulával készült termék, nem szilikonos, hanem krémes, szinte hasonló a vizes bázisú hidratálókrémekhez. A fehér krémszíntől nem kell tartani, kevés kell belőle, vékony rétegben eloszlatva a bőrön hasonlóan funkcionál, mint egy hidratáló.
Kipróbáltam már hidratálóval és anélkül is, negatív hatást nem váltott ki a bőrömön, fenntartotta egész nap a sminket, pattanásokat szerintem nem okozott. (ehhez még legalább fél év teszt kell, hogy megbizonyosodjak róla)
Az arcra került más termékekkel vegyítve nem reagált, bármi került alá vagy fölé, mindegyik termék mellett jól megfért. (vannak termékek, amik nem kompatibilisek egymással)
Nem kell sok belőle, gyorsan és könnyen eloszlatható a bőrön.
Nyári melegekben kipróbálva is jól teljesített, mivel csak korrektort és púdert tettem ezen felül az arcomra, sajnos a nagy melegtől még nekem is fényleni kezdett az arcom pár óra után. (ez olyan 4-5 órás időintervallum) viszont pozitívum mellette, hogy a korrektort ott tartotta végig a felkent területen, pedig ilyen melegben szinte elviselhetetlen a sűrű állagú, nehéz hatású Catrice Camouflage cream, ami szerintem a legtöbb nőnek favorit, ha problémás arcbőre van.




Ha egész napos talpalásról van szó, akkor kell valami, ami segítségül lehet.
Egy teljes talpra készült zselés talpbetétről van szó, mindennapos használatra, tapadós felülettel, hogy a lábbelibe helyezve rögzítve legyen.
Nem nagyon lehet mit írni egy hasonló termékről, de két hetes használat közben bírtam több órát ácsorogni, kibírtam vele könnyen egy táncpróbát is, és napi 10-12 órás cipőhasználat mellett sem fájt a nap végén a lábam. Kellemes viselet, hasznosnak bizonyul. Illetve a saroknál és a talppárnánál is van kialakítva gömbös kiemelkedésekkel teli felület, ami masszírozva segíti a lábnak a mindennapos terhelés csökkentését. Süllyedt lábboltozat esetén pedig szintén jól jön, mivel ehhez is van kialakított rész.
Ez a női verziója, férfi méretben is található. Akárcsak a zoknik esetén, amit vettem, az a 35-39-es lábméretig bárkinek használható. (37-es lábmérettel rendelkezve szerintem a leginkább a 38-as lábméretűeknek fog legjobban illeszkedni)