2018. február 24.

Februári, kulisszatitkos kávészünet #55


Úgy érzem, hogy nem csak ezen a héten, a hónapban is erősen odatettem a blogposztokat. A szemfülesebbek észrevehették, hogy egy, másik, majdnem két éve megírt novellát osztok meg fejezetenként, a Múltidőt. Erről külön szeretnék beszámolni, mit is takar a firkálmányom.
Térjünk is a lényegre, mivel ütöttem el a kicsit sem drága időm: 

Decemberben elhatároztam, hogy akarok egy enyhén spoileres, inkább burkolt leírást a nem csak általam kedvelt könyvsorozatról, az Ambrózy báró eseteiről, aminek posztjai nem egy ember figyelmét keltették fel.
Először csak jót derültem a saját gondolataimon, gondolva, hogy csak én tudok derülni egyes jeleneteken. Kétségtelen, kétszer-háromszor annyi idő úgy olvasni egy kötetet, miközben azon agyalsz, hogy az adott jelenet hogyan festene egy másik környezetben, esetünkben a modern, 21. századi közegben. (Ha rímpárok születnek, bocsi, most fejeztem be Emma versét.)
Na, a versekre nem számítottam. Konkrétan, lassan öt éve elnyomtam magamban a versírást, pedig ha összeszámolom már vagy több mint hetven versikét firkantottam már papírra. (Sosem agyaltam túl, ha összecsapottnak tűnik… maradhatunk annyiban, hogy nem sok idő kiötölni a verseket?)

Talán írtam már valahol, hogy Milivel tudtam azonosulni, visszaemlékezve a heves és makacs tizenéves, minden fakszni nélkül lelövendő csitri énemmel. Emellett a harmadik kötetben Emma személyisége sem kerülte el a figyelmem, aki már huszonéves, megfontoltabb fejjel figyeli a kis húga minden szárnypróbálgatását. (Bizony, néha nem egyszerű elsőszülött lánynak lenni, okítani is kell a siheder húgocskát.)
Poénból meg is kérdeztem a saját (vérszerinti) húgom, ha engem elrabolnak, utánam jönne-e megmenteni, ha tudná a végén, hogy bepasizik. Megesküdtem, lesz olyan kedves a húgom, hogy kivágja, hogy utánam bizony nem fog kutakodni, de a pasi jöhet. (Majd pár év múlva ismét kikérdezem.) Azon választ kaptam, hogy megmentene természetesen, a báró meg nem kell. (Most ujjonghatnak azok, akik amúgy sem akarták Richárdot egyik Hangay lánnyal összeboronálni.)

Még nem lett teljesen befejezve az Ármány és kézfogó, de azért a 70 százalékos kiolvasottsághoz már született öt oldalnyi anyag, ami majdnem a 10 százaléka a teljes kötetnek, ha úgy vesszük. És nemsokára itt a március... Lehet, hogy csak 13-ára lesz kész a Nász és téboly 21. századi módban rész. (nem sietem el, mint első alkalommal)

Természetesen, nekem is van egy vaskos zenegyűjteményem, amiket rongyosra hallgatok, miközben írogatok. Párat le is írok, amire emlékszek, hogy tuti hallgattam az írogatás közben. (Tudom, különc ízlésem van, animésként alap nálam, hogy japán zenét hallgassak.)
·         Lindsey Stirling - Celtic Carol (Nekem felhívás egy Nász és téboly keringőhöz.)
·         Lindsey Stirling - Carol of the Bells (Karácsonyi, mégis a Rudnay gyilkosságok készítése közben ment a legtöbbször)
·         Tokyo ESP OST / Yousei Teikoku - Kyuusei Argyros
·         Yousei Teikoku - Elusion
·         Yousei Teikoku - Kuroki Fuusetsu no Majo
·         ALI PROJECT - Hi no Ito Rinne no GEMINI
·         DystopiaGround - 瓦礫の中、沈黙ありて
·         Nanatsu no taizai Opening 1 (Ezt pont a Bitó és borostyán után találtam, de mehet hozzá)
Ezeken felül Nightcore minden mennyiségben és stílusban.

A Rudnay-gyilkosságok esetén megjegyeztem, hogy bizony írtam egy csinos listát, arra vonatkozólag, hogy a szereplőink törtek-zúztak mindent, ami mozgatható volt. Lássuk, mi mindent sikerült hazavágniuk:
·         A Leányrablás Budapesten kötetben kisebb költekezés kalapfátyolra és lába kelt Terka néni ünneplőruhájának és cselédkönyvének.
·        Rudnay-gyilkosságokban Emma és Fecska konfrontációjának áldozata egy bögre és egy zsemle lett. Ezen felül Emma zsebórája és ápolónői bizonyítványa el lett orozva.
·         Milinek két tucat ruha, egy kocsiszín, egy Kölber kocsi és két ló vásárlása. (Agáta mama tényleg nem sajnálta a pénzt.) Richárd pedig szintén első osztályon utazott Triesztbe.
·         Veszteség: egy eltört Kalimurti fejéhez vágva, egy ablak, egy szőnyeg és Agáta mama kedvenc fikusza. (Most mondja valaki, hogy nem fontos...)
·         Beretva és tőrben két festmény egy betört ablak esett áldozatul és a szokásos lába kelt kávéslányruha.
·         Ármány és kézfogóban már kicsit higgadtabbak voltak a szereplőink, de a mániákus ruha csere már megszokott. Vonatozásra viszont tetemes összeg folyik el minden szereplőnk esetében.
·         Bitó és borostyánban két vonatjegy és utazóruha vásárlás. (mindez készpénzzel)
·         Egy székláb a Keleti indóházban maradt, pár borostyán ékszer eltűnése-megkerülése. (Csak fogták magukat a kincsek és bejárták a fél Monarchiát.)
Ezeken felül tetemes mennyiségű szivar,/szigaretli, likőr, konyak, pezsgő és bor, tejes kávé, habos kakaó, kapucíner és forró csokoládé fogyott el a sorozatban. (kávé az olvasás közben is)
Az álmatlan éjszakák számát a szereplők és az olvasó részéről sem lehet nyilvántartani.