2018. február 25.

Múltidő 15. fejezet: Fújd el az összes gyertyát egy fontos kívánságért

Teljesen belemerültünk a hétköznapokba. Valrux a levelezésekkel és kutatásokkal foglalta le magát, míg én a kutatások mellett az idézők kódexét tanulgatva töltöttem szabadidőmet, észre sem véve, hogy vészesen közeledik az év vége.
Illetve közeledett még egy fontos nap.
Elle egy délelőtt megkért, hogy kísérjem el vásárolni. Pontosabban én induljak el vásárolni. Először nem értettem, hogy milyen okból kéne, hiszen minden számomra szükséges dolog megvolt. Mivel nem volt betervezve semmi, elindultunk körülnézni a városban. Már jó félúton közölte velem Elle, hogy mire készülünk, viszont fontos, hogy ebédre visszatérjünk, nehogy Valrux gyanút fogjon.
A hétvégére esik Valrux születésnapja, amit kisebb körben meg is fogunk ünnepelni. Szerencsére nem sokat gondolkoztam, mit szánnék ajándéknak neki, sietve az első könyvesbolt felé vettem az irányt, hogy beszerezzek egy regényt.  Végül gyorsan vissza is értünk Ellevel ebédre.
Elérkezett egy nagyon hideg tél. Egyik reggelről a másikra ködfelhő lepte el a katedrális udvarát. Lassan egy éve élek itt. A kandalló melege mellett másra sem gondolok, csak egy kis olvasásra kikapcsolódásként. Nem soká elérkezik a nagy nap. Valrux hallgatag és semmit nem cselekszik, mint aki bele törődött a helyzetbe. Kezében a tőlem kapott regényt tartotta, de most máshol járt a gondolata, nem a sorok olvasásán.
***
Hideg van. Még mindig gondolok arra az álomra. Megnyugtat, hogy biztos megtaláljuk a múltképet. De valami olyat tudhatunk meg, mai minket Emmával végleg elszakíthat.  Aggódok érte, hiszen más nem maradt nekem. Most is engem néz azokkal a mogyoró barna szemeivel, látom rajta, hogy ő is aggódik. Amint letesszük az esküt, nyíltan vigyázhatok rá és boldoggá tehetem.
***
A hétvége gyorsan eljött és már elkezdtük kora délután a terem kicsinosítását. Futó pillantásokkal észrevettem, hogy a tortát viszik hátra a konyhához. Nem lesz nagy fogadás, csak zártkörűre vettük a közeli ismerőseinkkel és azokkal, akikkel a katedrálisban élünk.
A fogadáson egy csomó sütemény volt. A vanília krémmel töltött torta puha piskótájával maga volt a mennyei finomság. Míg nézegettem a kínálatot, hogy válasszak valamit, Valrux közelebb jött, hogy pár áfonyás muffint adott nekem, hogy kóstoljam meg. A friss gyümölcs édessé tette a süteményt. Valux nem kérdezett vissza, hogy ízlik-e nekem, így valószínű, hogy a reakciómból ítélte meg.
- Nagyon finom, miért nem süttetsz Ellevel ilyen gyakrabban? - nyaltam meg az ujjamat megerősítve az ízletességéről.
- Ha óhajtod, minden nap kérhetsz áfonyás muffint, de nem garantálok semmit arra vonatkozóan, hogy kecses marad tőle a derekad. - Valrux közelebb húzódott és átkarolt a derekamnál.
- Ugyan, ki baj lenne?! - legyintek a célzására.
- Azt hittem, hogy te is aggódsz a ruhaméreten, mint Felicia vagy a többi finom úrinő, akik itt sétálgatnak. - lepődik meg a válaszomon.
- Igaz, egy kicsit aggódok… de remélem, még egy szelet torta belefér, mielőtt vadul elkezdek diétázni. - merülök el a gondolatba, hogy lehet, hogy mégsem jó ötlet süteménnyel kényeztetni magam.
- Egy szelet torta?! Drágám, neked kettő is jár, de a diétát nem fogom jó szemmel nézni. - viccelődött Valrux.
Odaléptünk a tortának kirakott asztalhoz, ahol a gyertyák égtek már egy ideje. A vendégsereg körbe állta, várva, hogy elfújja Valrux a gyertyákat és mindenki vehessen egy szeletet a süteményből.
- Remélem a kívánságod teljesül. - kacsintottam Valruxra.
- Teljesülni fog, mert ez fontos számomra. - és egy levegővel képes volt mind a huszonhárom gyertyát elfújni.
Alig vártam, hogy visszatérjünk a szobába, ahol már kikészítve várja az ajándékom Valruxot. A hatás nem maradt el, nagyon megörült a könyvnek. 

Folytatás