2018. február 20.

Múltidő 6. fejezet: Van-e jóság a lelkedben?

Reggel csak a halk szuszogásra ébredtem fel, a fejem hasogatott, még van pár folt a tegnap estéből. Egyszer csak hallok valami apró zizegést, egy könyv becsukódását. A sarokba tekintek a hang irányába, ahol Elle szinte rezzenéstelenül nézi az alvásom. Nem tudom, melyikünk van nagyobb zavarban:
én, mert nem a szobámban vagyok; Elle, mert itt kellett őrködnie Valrux szobájában, vagy Valrux, aki még alszik teljes nyugalommal.
- Szerintem menni kéne reggelizni. - ajánlottam a legnagyobb higgadtsággal Ellenek, csak minél hamarabb elkerüljek innen. Persze, most sem sikerülhet úgy a szituáció, ahogy elvárom. Mikor másztam volna ki a puha takaró alól, Valrux pont akkor fordult meg és egy laza mozdulattal visszarántott maga mellé. A háttérben Elle finom kuncogását hallottam, legalább volt, akinek tetszett a helyzet.
- Jó reggelt kedves, remélem ma este is szépet álmodott. - dörmögi Valrux észre sem véve, hogy rajtunk kívül is vannak a szobájában.
- Neked is jó reggelt, eléggé fáj a fejem, meg a reggeliről sem szeretnék lekésni. - tiltakozom a szorító karanténja ellen, próbálom eltaszítani és elszökni az ágy fogságából.
- Rendben, ma felhozatom a reggelit ide, ha ennyire éhes vagy. - vigyorog rám, miközben hallom az ajtó csukódását, és Elle elment feltételezem a reggeliért. Ennyire gyors kiszolgálást életemben nem láttam.
Valrux a hangra gyorsan feleszmélt, szerintem felismerte Ellet, így nem mondott rá semmit, csak közelebb húzódott hozzám és elkezdte a nyakam csókolgatni. Persze, én meg már készültem volna a reggelihez összeszedni magamat, így gyorsan kibújtam a karjai és a takaró melege alól. Nem siettünk az elkészüléssel, de már nagyjából kész voltunk, mikor behozott Elle kéttálcányi vegyes finomságot: külön kenyeret, zöldségeket, sajtot, felvágottakat eléggé két személyre szóló adaggal, így elég svédasztalosan fogadott minket a megterített asztal a szoba olvasósarok részénél.
Reggeli után, mivel a vizsgára készítő óráknak folynia kellett, így visszamentem a szobámba, hogy összeszedetten el tudjak menni a tanterembe. Most így az estély után eléggé csendes volt a folyosó, senkit nem vettem észre, amíg nem értem a kicsi aula részbe, ahol a bal és a jobb oldali lakószárny csatlakozik egymásba. Én mentem volna nagy nyugalommal a szobám felé, ha közben nem éppen a reggelit befejező Feliciaval futok össze. Enyhe arcpírt érzek magamon, még arra a gondolatra is, hogy nem csak együtt reggeliztem Valruxszal, hanem még mellette is aludtam. Meg persze, nem tudom, hogy mennyit tud a tegnap estéről Felicia, mert alig emlékszek bármire is az estéllyel kapcsolatban. Ő csak a szokásos utálatos nézésével a szemembe nézett, végül szó nélkül elindult a szobája felé. Nem tudom, hogy miért álltam meg, de elég jeges hangulatot éreztem meg Felicia pillantásában. Vártam, hogy csukódjon az ajtó, de erre Felicia újra előttem termett. Szemmel láthatóan felbosszantottam Feliciat, csak nem értem miért kell féltékenynek lennie rám, mikor tudhatja jól, hogy engem nem érdekel Valrux. Még akkor is, ha már elárulta az igazi nevét. Még akkor is, ha maga Valrux felém érdeklődik. Felicia mérgesen közelített felém, úgy tűnik, nem úszom meg ma sem a féltékenységi rohamát.
- Várj, azt hiszed, több vagy nálam?
- Ezt nem én döntöm el…
- Nem tudom, mivel sikerült magadhoz csábítanod, de ígérem, mindent megteszek, hogy megszerezzem.
- Ne fáradj, odaadom kérés nélkül, meguntam nézni azokat a követelőző kiskutyaszemeket.
- Mond, egy cseppnyi empátia nincs benned?
- Lenne, de nem egy nyálcsorgató szőke herceg felé.
- Most már sértegeted is?
- Eddig is ezt tettem nem? - éppen nem kezdtem el nevetni. Szánni tudnám Feliciat, hogy egyáltalán akar Valruxtól bármit is, hiszen ott van még a Farkasnak nevezett férfi is, akit múltkor mutattak be neki. Azon az estén nekem úgy tűnt, hogy a Farkasnak nagyon tetszik Felicia kígyó típusú személyisége. Ezután szó szerint elfutott és hallom végre az ajtócsapódást, így mikor sikerült felocsúdnom a jelenet után, a lehető leggyorsabban visszazárkóztam a szobámba.
Már nem volt sok időm, végül lementem a terembe, ahol a gyakorlást végeztük. Már Theodor és Susanne csatlakozott Valrux társaságához készen állva az idézéshez. Felicia nem érezte sürgetőnek az időt, hogy eljöjjön, pedig mindig is időben és pontosan szokása megjelenni. Theodor és Susanne elkezdte a múltkép idézést Valrux előtt, hogy megmutassák, miket tanultak és a hiányosságokat feltárják. Valrux nem teketóriázott, szólt nekem, hogy menjek oda segíteni neki. Megfogta a karom, csak annyit kért, hogy csináljam azt, amit eddig tanított nekem.
A gyakorlás végén Theodor távozni készült, mikor kinyitotta az ajtót, egyenesen Felicia rohant bele. Theodor csak hátrahőkölt, csodálkozott meglepetten, Felicia pár másodperc után feleszmélt, mi történt, és mint aki valami furcsát látott elvörösödve elfutott. Susanne kitárta a kezében levő kis legyezőt, hogy a mosolyát eltakarja a vicces incidens miatt.
Theodor azonnal Felicia után ment, mi meg elindultunk a nagyterembe az ebéd elfogyasztásához.
Délután Elle tanácsára és a jó idő miatt ismét a délutánt lenn az udvaron töltöttem egy hangulatos könyv társaságában. Elle ismét finom, de könnyű süteményekkel és gyümölcsökkel teli kis kosarat hozott le, mintha valami piknik készülne legalább 3-4 személyre. A háttérben pár hölgyet láttam, akik egymáshoz csatlakozva kezdik el a teadélutánt, bár engem nem igazán izgatott pár arisztokrata hölgy pletykálkodása.
- Ismét itt talállak Emma? Látom, nagyon elmerült az olvasásban, ha már a könyvet sem nézi. - vigyorgott rám Valrux, miközben semmilyen szégyenérzet nélkül leült mellém. Elle szó nélkül nyújtott neki egy tálca kekszet, mintha direkt neki készítette volna.
- Észre sem vettem, hogy nem olvasok, nagyon lefoglalt a környezetem.
- Nem is tudtam, hogy te érdeklődsz a társaság iránt. Ha szeretnéd, bemutatok pár jómódú családból származó hölgyet.
- Nem, kihagyom. De miért vannak itt és nem a családjukkal élnek?
- Egyértelműen a távolság miatt vannak itt. Egy elég elit oktatási leányintézmény van a következő épülettömbnél, de kevés hely miatt itt vannak elszállásolva.
- Befolyásosak?
- Többnyire. Délutánonként szabadidejükben és rendezvényeken itt szoktak találkozókat lebonyolítani, az intézmény pedig biztosítja a biztonságukat.
- Megtalálta Theodor Feliciát? Meg miért futott el Felicia, sosem tett volna ilyet.
- Még nem futottam össze egyikkel sem, de el tudom képzelni, milyen okból futott el Felicia. Az estély után végképp.
- Mi történt az estélyen? Csak együtt táncoltak, ettől csak nem fog Felicia kifordulni önmagából.
- Csak egy esetben. Ha látta Theodor egyik múltképét, akkor nem csodálkozok a viselkedésén.
- Áruld el, mi történt?
- Egyszerű. Theodornak megtetszett Felicia, a táncfelkérése előtt pont erről beszélt velem, hogy próbálja meghódítani a mi kis kígyólelkű hölgyünket.
- Ha a kígyólélekkel vicceltél is, ez akkor is durva volt a részedről. Ha Theodornak ez kell, hát legyen, de honnan tudna Felicia róla.
- Ne legyél buta, amint hozzáért Felicia láthatja minden múltképét Theodornak, akár akarja, akár nem. Ha meg Theodor nem akarta elzárni előle a múltképet, akkor akár akarja, akár nem, Felicia tudni fogja az érzelmeit. Én meg már sejtem, hogy a lelkük nagyon jól összehangolódik majd, de ez csak idő kérdése.
- Ennyivel azt is mondhatod, hogy a lelkük parancsol helyettük.
- Így is mondhatjuk kedves, és az a legrosszabb, hogy nem lehet ellenkezni velük. De várni lehet.
- Mire akarsz te várni mégis?! - kezdtem a beszélgetést élvezni, de ez a mondata elég volt nekem ahhoz, hogy menekülőre próbáljam venni magam.
- Hát rád, mi másra? Bár ha a te lelked még nem súgta meg mit szeretne, addig nem tudok semmit tenni, csak melletted maradni és várni.
- Ez már sok Valrux, és túl messzire mentél, mint holmi barát. Ezennel távoznék, pihennék egyet a vacsora előtt.
- Ahogy akarod Emma. Bocsáss meg a tolakodásomért.
- Bocsát meg neked is a nyavalya! - tényleg felbosszantott. Tényleg nem fogom ezt elnézni neki. Mérgesen Ellere néztem, hogy komolyan gondoltam, hogy elég volt mára a kertben lazulás, amint felálltam, vissza is tértem a szobámba a legrövidebb úton.

Folytatás