2018. február 25.

Múltidő 18. fejezet: Meddig szólhat bele a szülők az életünkbe?

Elhatároztuk, hogy mindenképpen el szeretnénk Svájcba utazni. Nem győztem kivárni, hogy elmehessek a varrodába az utazó ruháimért. Valrux lelevelezte Sussannenal az utazást, mivel az ő családjának van egy nyaralója, ahol megszállhatunk. Úgy terveztük, hogy megvárjuk a nyár kezdetét, bár még a hó csak most kezd olvadozni az udvaron. Reggelente kisebb jégvirágokat látok most már az ablakokon.
Lehet, hogy délután Valrux elkísér egy kis sétára a közeli parkba. Az ebédek mostanában mindig Greta társaságában telik, bár megfordul pár ismerőse is, népszerűségéből adódóan. A katedrálisban élő lányokról sikerült többet megtudnom és megismernem őket. Greta a helyi leányinternátus kitűnő tanulója volt, így kicsit több szabadidővel rendelkezett délutánonként, de ezt kihasználta a könyvtárban a sok olvasással és művelődéssel. Szinte falta a könyveket. Ha elhívtuk valamire, szívesen csatlakozott a programjainkhoz.
Délután a parkban sütött a nap. A kicsi tavacskához közelebb sétáltunk. Karon fogva Valrux csendesen kísért engem. Nem sok kedvem volt cseverészéssel megzavarni a madarak kellemes hangját. Élveztem az új ruhám viselését, illetve örültem, hogy nem kellett kabátot felvenni. Tipikus angolparkban sétáltunk, aminek a tavát a kacsák, galambok és pár hattyú színesített meg.
A mindennapjainkhoz még hozzá tartozott az a pár levél, amit Felicia írt nekünk, aki teljes lelkesedéssel ír a tengeren túlról. A leveleiből megtudtuk, hogy a parthoz közel telepedtek le, ahol kellemes idő van még télen is.
Másnap Valrux kapott egy levelet a szüleitől, akik a nyárra tervezték, hogy meglátogatnak minket katedrálisban pár napra. Emiatt későbbre kell halasztanunk a tervezett indulásunk.
- Várod, hogy újra láthasd a szüleid? - kérdeztem Valruxtól.
- Nem igazán, mert nem volt felhőtlen a kapcsolatom Velük. Inkább ideküldtek, amint az idézés képessége tudomásukra jutott, mintsem otthon taníttassanak, mint Téged.
- Örültem volna valami jobb társaságnak a tanítóimnál.
- Hidd el, itt sem volt jobb. Tanulni éjjel-nappal. Bár szerencsémre, Theodor és Sussanne itt volt jó két évig. A vizsga után csak ritkán jelentek meg. Most, egy éve Felicia is idekerült. Persze, amint betöltöttem a huszadik életévem, a szüleim már gondolkoztak a jövőmet illetően. Utálom a gondolatot, hogy a szüleim már az esküvőt akarták szervezni, miközben nekem minden járt a fejemben csak a nők nem.
- Félek, hogy a szüleid nem néznek rám jó szemmel.
- Ettől én is tartok. Ne aggódj, ha egy rossz szót is mernek rád szólni, repülnek a katedrálisból.
Délután Valrux visszavonult, hogy kutatásokba kezdjen, hogy minél több információval vágjunk bele az utazásokba. Vacsorára nem jött le az étkezőbe, így aggódva mentem be a szobájába, hogy megnézzem. A szemén már a fáradság kiütött, nagyon belemerült az olvasásba, mert az ajtó csukódására sem nézett fel.
- Nagyon belemerültél a munkába. Vannak ötleteid? - kérdeztem meg tőle halkan, miközben mellé léptem és a fejére tettem a kezem.
- Van egy érzésem, hogy nem lesz egyszerű megtalálni a múltképet. Ha igazán profin rejtették el, akkor egy ős öreg fához kellett kötni. Viszont ez esetben csak te érheted el.
- Ebben az esetben nélkülem nem fog elkezdődni a keresés.
***
A medve megkaparintja a múltképet. A kép olyan titkot rejt, ami a sashoz köthető. Ha nem szövetségesek, a sasnak meg kell ölnie a titok védelméért a medvét. A sasnak össze kell törnie a medve szívét, hogy végül egymáséi lehessenek.
***
Felriadtam. Ijesztő álom volt, ami meghaladta az érzelmeim határát. Nagyjából értem az üzenetet, de segítségre lesz szükségem. Az ágy másik oldalára néztem, ahol Emma békésen aludt. Ha egy testrész is összeért volna, biztos tudna az álomról ő is. Összetörni a szívét. Az én szívem törik össze erre a gondolatra.
Reggel csendesen megreggeliztünk, megkérdeztem Emmától, hogy jól aludt-e, de megnyugtató választ adott rá, miszerint teljesen kipihente magát. Gondolkoztam eleget a jóslaton, mert nem tudtam visszaaludni. Ha tudna Emma egy kicsit is az álomból, bukik a tervem. Segítségre van szükségem.
Reggeli után egyből közöltem Emmával, hogy sajnálom, hogy a délelőttöt nem tölthetem vele és kibúvónak a "be nem fejezett munkálatokat" vetettem be. Ellenek meg szóltam, hogy ne zavarjanak ebédig.
Gondolkozás nélkül elővettem a levélpapírt és találkozót kértem Sussannetól. Két nap múlva kaptam a hírt felőle, hogy "váratlan" látogatást tesz a katedrálisnál. Tudom, hogy okos nő, gyorsan megoldja a kényes helyzeteket is úrinő módjára.
A hét végére meg is érkezett, Emma szívélyesen fogadta. Persze, első sorban álcaként a klubszobában megtárgyaltuk röviden az utazást és annak részleteit, kitértünk rá, hogy később indulunk. Vacsora után visszatértem a szobámba, vártam, mikor bukkan fel Sussanne.
- Nem tudtam, hogy vacsora után ilyen könnyű lesz a férfi részlegbe átjutni. - viccelődött Sussanne
- Ne érezd kínosnak. Én nekem kínos, hogy a feleségem tudta nélkül kell játszadoznom. - válaszoltam zavarodottan.
- Nos, mi volt az a számodra kínos dolog, ami miatt idehívtál? - kérdezte érdeklődve Sussanne.
- Találtam egy jóslatot. Nagy baj történhet Emmával. Nem akarom vele ezt tenni, de kénytelen leszek. - ezután megosztottam vele a jóslatot.
- Rengeteg titkod van, amit kénytelen leszel Emmával megosztani. Ha kell segítség, szívesen maradok kicsit tovább a vártnál.
- Látom, van tapasztalatod, bár ez elvárható egy nálam idősebb idézőtől. Nem kéne bonyolítani, szerintem a nyaralóba utazz, ott nyugodtabban el lehet érni a kívánt célt. A többit rád bízom.
- Rendben. Úgy vagyok vele, hogy inkább rám haragudjon, mint terád. A jóslat csak egy ámítás, véghez kell vinni, de a szövetségeket ne zúzzuk szét apróságok miatt.
- Félek, hogy rosszul sülhet el. Mikor bekerült ide, elég volt ránéznie Feliciára, máris érezte, hogy valami érzelem köti hozzám.
- Akkor terveim szerint túl könnyű dogom lesz. - mosolyodott el Sussanne.
- Nem szabad megtudnia. - figyelmeztettem.
- Természetesen, ne aggódj, semmi gond nem lesz.
- Kérlek, ne felejtsd el, hogy ez feléd irányulva nem komoly.
- Ha nem lenne komoly, akkor nincs értelme. Sajnálom, hogy fel kell zaklatnom az érzéseid.
Ezután megfordult és már el is tűnt az ajtó mögött. Bohém nő, tud játszani mások érzéseivel és nem érdeklik az érzelmek. Mivel nem is köt össze minket semmi az idézésen kívül. Lehet, hogy a családja nem tervezte idézőnek adni a lányt, aki a világnak egy szelíd és ártatlan lánykának látja. De ha a barátaival van, levetkőzi az álcát és egy vidám kicsit csintalan és pimasz hölgyet láthatunk pletykálni.
***
Másnap korábban keltünk a szokásosnál, a segítők mind a másik szobát tették otthonossá Valrux szülei számára, akik még ebéd előtt várhatóak voltak.
Henric és Hildegarde nem a lazaságukról voltak híresek. Nem kellett Valrux kezét megfognom, hogy érezzem rajta a menekülési vágyát. Talán kicsit hamarabbra kellett volna terveznünk azt a nyaralást.
Elmélkedésem közepette Valrux próbálta menteni a menthetőt, hogy minél kevesebb incidenssel teljen el a hét. Illedelmességéhez híven előrement köszönteni szüleit, akiken a mosolynak csak az erőltetettségét véltem felfedezni.
Az ebédig vihar előtti csend honolt, mindenki próbált tisztes távolságban maradni a másiktól. Persze, a közös étkezésnél már nem lehetett senki csendben.
- Remélem, haladtok a kutatással. Persze, fontos a katedrális fenntartása, de tudod Alphonse, mi a kötelességed. - kezdte meg a beszélgetést Henric.
- Természetesen apám, ezért is indulunk ismét útra. - válaszolta Valrux.
- Most már legalább nem kell engedélyeket kérvényeznünk von Libertéknek. - csacsogott bele Hildegarde.
- Köszönöm az akkori segítségeteket. Egyedül nem sikerült volna. - Valrux kicsit zavarodott lett, eszébe jutva régi kérése szülei felé.
- Sosem kértél minket semmire, így természetesen megadtuk. De ne feledd, ára is volt ennek. - Henric jelentőségteljesen nézett Valrux szemébe.
Valrux nem mondott semmit, de megállt a kezében a villa. Elkezdett sápadni, mintha rosszul lenne. Úgy éreztem, segítenem kell.
- A levélről van szó, igaz? - kérdeztem Valrux szüleitől.
- Ezek szerint tudsz róla. - bólintotta meg a fejét Henric.
- Többről van itt szó, holmi levélnél. - mondta Hildegarde.
 - Akkor mi az ára? - vágtam a képébe, miközben aggódva néztem Valruxra.
- Majd elmondom, most pedig fejezzük be az ebédet. Én pedig, ha megbocsátotok, elmennék. - fejezte be a majdnem vitába fulladó beszélgetést Valrux.
Természetesen, senki nem mondott semmit, míg két nap után közölték Valrux szülei, hogy mégis csak van jobb dolguk, mint itt üdülni, így szedelőzködtek, hogy hazamehessenek. Én nem faggattam Valruxot, láttam rajta, hogy semmi értelme nem lesz még beszélni sem vele. Amint távoztak a szülei, csak annyit közölt, hogy csomagolunk és indulunk is az Alpokba.
Pár nap és a hegyi levegő mindent elfejtetett velem. A nyaraló teraszára álltam. Hűvös szél fújja a hajam, a levegő tisztasága frissítő érzéssel hat rám. Mögöttem feltűnt Valrux. Átkarolta hátulról, megcsókolta a nyakam. Úgy tűnik számomra, hogy minden rendben van. Ebédre egy kis éttermet néztünk ki, mert istenien főztek. Délutáni sziesztának pedig levezetésképpen egy erdei sétát terveztünk. Nagy reménnyel láttunk neki a keresésnek. A fűlevelű fák, mind öregebbnél öregebbek voltak. Az avarban sünök siettek biztonságos helyre, mi örültünk, hogy a forróságtól megmenekültünk.
Megérintettem pár túlságosan öregnek tűnő fát, de semmi jel nem volt rá, hogy bármi idézést kiváltok belőlük. Mivel ez volt a nyaralóhoz közeli erdő, így feltételeztük, hogy csak itt lehetne elrejteni bármit is.
Egy hét múlva Sussanne is csatlakozott a kis csapatunkhoz, aki próbált szintén keresgélni velünk. Mikor kicsit hűvösebb és esősebb nap volt a nyaraló szalonjában található könyveket bújtuk reménytelenül. Valrux és Susanne sok lehetséges teóriát megbeszélt, hátha bármi közelebb juttat minket a célhoz. Kiderült, hogy Sussanne sosem álmodott semmit, fákat idézni meg egyenesen lehetetlennek tartotta. Engem lefoglalt a levelezés Feliciaval és a katedrálissal, mivel minden dologra figyelni kellett távollétünkben is.
***
- Meddig húzhatom az oroszlán bajszát, ha még feldühíteni is lehetetlen? - kérdezte Sussanne.
- Megingathatatlan, de nem lehetetlen. - válaszoltam
- Ha csinálok egy kis partit, akkor hátha tehetek valamit. - elmélkedett tovább Sussanne
- Jó ötlet, rendezz egyet, majd én pedig, mint házigazda melletted állok. - egyeztem bele.
- Kérhetem az első táncot Alphi? - kérdezte viccelve Sussanne.
- Ne kéresd magad, kénytelen leszek, vagy bukik a jóslat minden része. - morogtam rá. Nagyon nem tetszett az ötlet.
- Ugyan, ha ezzel megkaphatjuk végre a múltképet, akkor nem tart vissza engem semmi kötelék. - lépett közelebb hozzám és megfogta a vállam.
 - Könnyen beszélsz, neked nincs megkötve a kezed. Nem is tudtam, hogy ennyire érdekel téged holmi legenda. - próbáltam lerázni magamról.
 - Ne csinálj már úgy, mint akit nem érdekli. Ne aggódj, elintézem a te drága Emmád. - kacsintott rám Sussanne.
 - Pont emiatt aggódtam. Ravaszabb vagy, mint Felicia. - sóhajtottam.

Folytatás