2018. február 25.

Múltidő 17. fejezet: Múltképek múlt időben

Később sikerül felkelni a szokásos időhöz nézve. Tegnap ahogy Valrux ígérte, kaptam még este egy kisebb ajándékot. Meglepetésemre egy szép selyem hálóruhát rejtett a kapott doboz. A hűvös selyem érdekes érzetű volt a megszokott pamut hálóruhámhoz képest.
Most megvártam, míg Valrux felébredt. Ő nem sietett sehova most reggel. Ma lementünk a fő terembe reggelizni. Elle már ott várt minket. Reggeli után bementünk Valrux régebbi szobájába, hogy a levelezéseket elvégezzük. A szobában egy halom ajándék várt minket, így amíg Valrux a levelekre válaszolt, addig én nekiláttam az ajándékok bontogatásának.
Délutánra még maradt munkánk, így kicsit lepihentünk a kanapéra. Valrux egyből elszundított.
***
Ahogy teltek az évek, Elle teljesen anyáskodó lett. Pedig csak pár évvel idősebb nálam. Teljesen elkötelezett a munkájához, ezért is lett végül az én segítőm. Most kicsit hiányzik az a sok bosszankodás, a rosszalló tekintete, a civódó megjegyzései, miszerint én vagyok a katedrális katasztrófája, mivel annyira rendetlen vagyok és mindent szétpakolok, hogy szegény segítőm nem is vállalt el más személyt rajtam kívül.
Most teljesen más szemszögből szemlélem a viselkedésem. Az a sok vita, mit hova kéne pakolni, minek hol a helye és nem utolsó sorban mindig válaszoljak időben a leveleimre.
Most, hogy Emmát sikerült behozni a katedrális falai közé, egyből megkértem Ellet, hogy segítsen neki. Ezután Elle teljesen megnyugodott. Örül neki, hogy végre van egy nő, akit öltöztethet, a haját elkészítheti. Emma szinte a barátnője lett neki.
Nagyon megtetszett Emmán az a sötétkék ruha, ami miatt a zafír kő jutott eszembe. Mivel a levelet megkaptam, hogy kötelező lesz elvennem Emmát, tudtam, hogy mit kell tennem. Ezért határoztam el, hogy elmegyek pár napra. Végül egyszer ennek is el kellett jönnie. Mindenki tudja, ha nem Felicia mellett döntök, akkor Susanne marad. De egyik sem igazán hozzám való. Tudtam, hogy volt még egy női idéző, csak meg kellett keresnem.
Ezért döntöttem arról, hogy megkeresem azt a lányt. Már párszor láttam azt a hullámos hajat elhaladni a katedrális előtt, mivel a közeli elit iskolába járt. Túl könnyű dolgom lesz.
Megszólítsam? Beinvitáljam? Tudtommal átlagos ember nem tud erről a helyről. Elhagyatottnak vélik. Egyszerűen csak behozom. Lehet, hogy nem is tudja, hogy ő kicsoda valójában. Akkor nem sétálgatna így az utcán.
Kicsit harcias nő, ijedtséget éreztem rajta, ahogy bevittem a katedrálisba. Biztos vagyok benne, hogy idiótának tart. A főmama elé vezettem, ő biztosított, hogy jó személyt hoztam be és megtaláltam az utolsó idézőt. Így nyugodtam visszavonulhattam vacsoráig.
Ahogy visszatértem a szobámba, képes lettem volna egy szivart elszívni plusz időhúzóként. Elég különleges lány. Kicsi izgalom fogott meg. Vacsoránál odaültem szembe vele. Tetszik a lelkesedése, nincs letörve, hogy bekerült hozzánk és különösen tetszett, ahogy féltékeny lett Feliciara. Rögvest tudtam akkor, hogy őt kerestem. A mondatai, a beszéde tetszetős csengést adott apró termetéhez. Mérgében hozzámért. Látta a lélekállatom. Most már tudnia kell, hogy ő kicsoda is mikre képes. Ő nem tudja, hogy kerestem egy múltképet benne, de semmit nem találtam. Olyan ez a nő, mint a reggeli harmat. Friss, üde és édesen egyedi. Tetszik.
***
Enyhe simításokra ébredeztem. Kicsit megmoccantam, mert elég kényelmetlen volt. Észre sem vettem, hogy elaludtam. Kinyitva a szemem, észrevettem, hogy Emma mellettem ülve simogatta a fejem.
- Jól szórakoztál angyalom? - kérdeztem tőle szórakozottan.
- Jól esett nézni téged. - válaszolta zavarodottan.
- Gondolom idéztél közben. - kötekedek Emmával.
- Tudsz róla, hogy idéztem-e vagy sem? - kíváncsiskodott incselkedve.
- Akármit is láttál, biztos tetszett neked, mert szépet álmodtam.
- Mi volt az álomban? - érdeklődött.
- Te. - magamhoz húztam Emmát, hogy megcsókoljam. Most már tudom, hogy Emmára vártam.

Folytatás